Анна Клименко, фасилітаторка та співзасновниця агенції стратегічного консалтингу Actions

В ідеальному світі «риба розквітає з голови». Тобто, С-level менеджер або власник розуміє, що бізнесу потрібно зростати. А для того, щоб вирішити, куди саме і як, потрібна стратегія.

Тож, вам пощастило, якщо керівник компанії, де ви працюєте, сам ініціює проведення стратегічної сесії та залучає до неї колег.

Але буває навпаки: стратегії немає, команда її вимагає, але лідер відмовляється. Причин може бути купа: від невдалого попереднього досвіду стратегування або нерозуміння, що буде містити цей документ, до скептицизму щодо реалістичності подальших змін.

До нас неодноразово звертались HR-директори із запитом на проведення стратегічної сесії з одним маленьким «але» – треба переконати лідера в тому, що це спрацює.

Які кнопки «натиснути», щоб СЕО або фаундер повірив та захотів провести стратегічну сесію?

Я зібрала п’ять кейсів зі своєї практики.

  • «У хлопців є, і я теж хочу мати»

Найкраща мотивація – бачити успіх іншого CEO або фаундера та дізнатись, що ці результати отримані завдяки розробленій стратегії. Персональні рекомендації тих, кому довіряє власник, відкривають двері до експериментів.

  • На MBA-навчанні сказали, що кожна компанія повинна мати стратегію

На іншу групу лідерів впливає думка авторитетних інституцій, що базуються на дослідженнях та аналізі, коли наводять конкретні приклади інших компаній. Такі історії надихають на спробу впровадити стратегію у своєму бізнесі.

  • Зовнішній консультант наголосив на необхідність

Часто відчувають потребу у зрозумілій стратегії лідери, яким було складно під час упровадження інших інновацій в компанії. Наприклад, опис та перебудова бізнес-процесів, упровадження системи KPIs, проєктного менеджменту тощо.

  • Усвідомлення в роботі з бізнес-коучем

Це випадок, коли лідер втомився від ручного управління, тримаючи все під контролем та вирішуючи проблеми самотужки.

Завдяки питанням коуча лідеру стає зрозуміло, що настав час залучати команду до зрілого управління. А для цього людям потрібні орієнтири, які визначаються у стратегії.

  • Інвестори вимагають

Аби отримати наступні надходження грошей, стартапам потрібно переконати інвесторів, що вони знають, як досягнути успіху. Наявність стратегії – беззаперечний доказ розуміння лідером, що саме і як потрібно робити в майбутньому.

Отже, є багато приводів, коли скептично налаштований CEO або фаундер нарешті звертається за стратегічною сесією. Тому дуже важливо, якщо ви співпрацюєте з таким лідером, поставити собі питання: «Який варіант його влаштує, і як я особисто можу на це вплинути?».

Читайте ще: 5 способів підсилити бренд роботодавця у 2023 році