Незалежна аудиторсько-консалтингова компанія Nexia DK стала переможцем Всеукраїнської премії HR Pro Awards у номінації «рекрутинг» з освітнім проєктом Study-Work-Study серед представників середнього бізнесу.

Поговорили з Любов’ю Вовк, HR-менеджеркою Nexia DK, про роль корпоративної культури у бізнес-середовищі й успішний бренд роботодавця, навчальні проєкти для студентів та ініціативи щодо розвитку співробітників, внутрішні активності для збереження балансу між роботою та особистим життям, а також про те, як правильно налаштувати рекрутинг.

– Якою ви бачите роль корпоративної культури в сучасному бізнес-середовищі, чому вона стає ключовим елементом успішного бренду роботодавця? Як би ви описали ключові цінності та принципи, які визначають корпоративну культуру Nexia DK?

На корпоративній культурі базується все, що стосується питання «моя робота». І якими б не були привабливими фінансові чинники та назва посади, коли корпоративна культура токсична, з різними негативними нюансами, — радість від отриманого швидко згасне в статистичних межах шести тижнів. Неможливо професійно розвиватись, зростати як менеджер, досягати успіху в середовищі, яке має негативний вплив на кожного, хто в ньому знаходиться. Саме тому, на мою думку, корпоративна культура є визначальним чинником для успішного бренду роботодавця, успішної компанії та персонального успіху кожного працівника.

Сьогодні корпоративна культура Nexia DK – особливе та позитивне середовище, в якому визначальними моментами є повага та визнання особистості, її проявів як професіонала, врахування та розвиток потенціалу, радість за успіхи, допомога та довіра зі свободою дій у ввіреному напрямку роботи та колі обов’язків.

– Чи є у вашій компанії програми для студентів або людей без досвіду роботи?

– У різних вакансіях роботодавці часто зазначають про важливість досвіду роботи кандидатів, навичок тощо. Вакансії Nexia DK мають особливість: ми готові починати співпрацю зі студентами та кандидатами без досвіду роботи. Визначальною є профільна вища освіта в галузі фінансів, бухгалтерського обліку, багаж знань, а також особисті якості.

Ми готові вчити «з нуля» аудиторів, помічників бухгалтерів, інших спеціалістів. І як показує досвід, більшість наших колег, які пройшли цей шлях, зараз є успішними аудиторами, бухгалтерами-консультантами, юристами. Такий формат має сенс і успіх, головне — знайти «ту людину», яка крім освіти та знань має ще сукупність потрібних soft skills, які будуть співзвучні з цінностями компанії та команди. 

– Які ініціативи щодо розвитку та просування співробітників є у вашій компанії? Як ви підтримуєте розвиток своїх працівників на різних етапах їхньої кар’єри?

– Наразі питання стабільності в житті, в роботі, в розвитку та банально в кожному дні стає визначальним. Багаторічна праця колег у компанії є цікавим фактом, сатисфакцією цього важливого поняття на реальному прикладі, який спостерігається вже багато років. Внаслідок чого це відбувається? Це не рамки комфорту та затишні місця праці. Все просто. Це впевненість і підтвердженість діями, це виконання компанією задекларованих цінностей. Адже кожен працівник знає, що для того, хто активно навчається, підвищує свій професійний рівень, розвиває soft і hard skills, однозначно відбудеться процес, в якому буде оцінено нові здобутки. І, як наслідок, відбудеться перехід на інший рівень, тобто кар’єрне просування.

Є дуже здорове сприйняття цінностей компанії — для всіх, хто підвищує професійний рівень, має активну позицію в житті компанії, бачить себе в такому розвитку, є можливість кар’єрного зростання й оцінки здобутків.

І найперше, коли зі зростанням команди виникнуть нові вакансії та менеджерські позиції, буде розглянуто «своїх» і запропоновано їм просування. Цей принцип є визначальним і працює беззаперечно. Завдяки такому підходу значна кількість працівників підвищують свій професійний рівень і будують багаторічну кар’єру в компанії. Тільки за останній рік 23% працівників змінили свою позицію на вищу.

Коли новий працівник розпочинає співпрацю з компанією, всі одразу знають ім’я, а не лише посаду. Враховуються та розвиваються всі якості та навички, які потрібні на цьому напрямку, а визначальним стає потенціал кожного — те, що можна розвинути та застосувати на взаємний виграш у команді. Так сформувалось успішне поєднання досвіду та потенціалу майбутнього. 29% працівників працюють від 10 до 20 років у компанії — цей показник ілюструє корпоративну культуру та говорить сам за себе. Також компанія сміливо залучає новий потенціал, навчаючи професії «з нуля», і ця частина персоналу є потенціалом успіху та зростання команди в майбутньому.

Для кожного працівника компанії сформовано план розвитку, надаються обов’язкові та різнопланові навчання. Виконання поставлених цілей є неписаним правилом, справою честі для наших працівників, які розуміють, що це безпосередньо пов’язано з кар’єрним зростанням.

– Які внутрішні активності ви організовуєте для збереження балансу між роботою та особистим життям? Що ви робите для підтримки ментального здоров’я співробітників?

Для збереження балансу між роботою та особистим життям відіграють величезну роль розподілення навантажень у завданнях, виставлення пріоритетів і дедлайнів, а також особиста відповідальність за результат.

Для цього ми створюємо позитивну атмосферу для роботи кожного: від зручного робочого місця в офісі до смачної кави та тераси з можливістю відпочити, переключитись. 

Також у робочих днях є різні «цікавинки», які об’єднують всіх охочих, наприклад, це можуть бути кіновечори з переглядом фільмів. А зібрати й отримати подарунок від Таємного Санти? А прикрасити ялинку іграшкою під час перерви чи за ранковою кавою? А проявити себе в тренінгу команди та пізнати й відкрити для себе колег по-новому? А додати собі драйву та позитиву в тенісному турнірі між командами офісу? 

Виповнити бажання дітей, чиї батьки загинули під час війни, із листів до Святого Миколая. Відчути внутрішню втіху від такої потрібної допомоги притулку для тварин. І волонтерити, волонтерити, волонтерити. Це все тримає в тонусі, дає наснагу жити й працювати в чудовій команді та чудовій компанії. І з вірою в перемогу дивитись у майбутнє, залишаючись незламними.

– Як налаштувати рекрутинг так, щоб у компанію потрапляли люди, яким близькі ваші принципи та ідеї?

– Це надзвичайно цікавий і відповідальний процес. Цікавий тим, що під час відбору ми звертаємо увагу не лише на професійні знання, їх рівень, потенціал у кандидата, а тут відбувається щось глобальніше. Ми щиро стараємось зрозуміти цінності людини, співвіднести їх з цінностями команди та компанії. І коли відчуваємо найбільшу кількість збігів — то це наш кандидат 🙂

Далі, під час адаптаційного періоду (у нас це не «випробувальний термін», а саме адаптаційний), ми надаємо максимальну підтримку та супровід для нового працівника. Включаються програми наставництва, онбординговий процес, підтримка та допомога — і новий працівник має змогу відчути та зрозуміти свою роботу, обов’язки, навантаження, команду, компанію, щоб прийняти рішення стосовно того, чи це все «його». Те саме відбувається і зі сторони компанії — ми уважно спостерігаємо, зважуємо, допомагаємо та формуємо свої враження, надаємо відгуки про результати адаптації новачка. В такий спосіб формується команда, в яку дуже ретельно підбираються нові працівники. І така команда є успішною, злагодженою, неймовірною.

Читайте ще: Для чого компаніям корпоративи? І чому відзначати свята – важливо