Єлизавета Гарварт, менеджерка Poster

Успішна робота ресторану вимагає не лише якісної кухні та затишного інтер’єру, але й професійного та дружнього персоналу. Одними із ключових членів команди є офіціанти, які забезпечують якісне обслуговування гостей. Наймати офіціанта не так просто, як здається на перший погляд. Давайте розглянемо, як правильно підібрати цих фахівців для успішної роботи закладу.

Як найняти правильного офіціанта?

Офіціант — це завжди актуальна посада для ресторану. Адже плинність кадрів саме серед офіціантів завжди найбільша. Тож до вибору офіціантів слід підходити відповідально.

До обов’язків офіціантів входить обслуговування гостей так, щоб кожен гість мав достатньо уваги й залишився з гарним настроєм та враженням від відвідин вашого закладу.

Офіціант повинен мати низку навичок та вмінь, які впливатимуть на його обслуговування:

  • уміння привертати до себе увагу;
  • уважність та добра пам’ять;
  • витривалість та фізична підготовка.

Серед основних вимог до роботи офіціанта є:

  • знання всього меню та карти бару;
  • уміння правильно та швидко сервірувати стіл;
  • бути ввічливим та приємним з гостями;
  • мати охайний вигляд;
  • наглядати за гостями та виконувати доручення адміністратора.

Важливою навичкою для офіціанта є здатність до швидкого навчання.

Ресторанний бізнес не стоїть на місці, щодня з’являються нові технології, які потребують швидкого опанування як власником, так і персоналом закладу.

Плюсом серед кандидатів буде також вміння працювати з системою автоматизації, адже зараз жоден ресторан без неї не обходиться. Програма автоматизації від Poster має зручний та інтуїтивний інтерфейс, розпочати роботу в ній швидко зможуть як працівники з досвідом роботи, так і без. Детальніше про систему для ресторану дивіться на сайті Poster.

Етапи найму офіціанта

  • Щоб розпочати пошук працівника, розмістіть рекламу та оголошення про вакансію на доступних сайтах та в соціальних мережах. У вакансії чітко пропишіть всі вимоги для кандидата, щоб вже на цьому етапі відсіяти людей, які вам не підходять.

В пошуку гідного кандидата зможе допомогти і сарафанне радіо. Адже цінні працівники зараз на вагу золота і, можливо, ваші знайомі підкажуть контакти саме такого кандидата.

  • Проводьте співбесіди та звертайте увагу на рекомендації попередніх роботодавців. Адже саме вони можуть залишити чесний фідбек про роботу кандидата.
  • Проведіть пробний робочий день, щоб перевірити навички майбутнього працівника. Це допоможе зрозуміти, чи підходить людина у вашу команду і чи відповідає вона тим вимогам, які ви висуваєте до цієї посади.

Якщо ви готові навчати нового працівника з нуля, пробний день допоможе вам перевірити комунікативні навички кандидата та вміння спілкуватись з людьми. А вже тонкощів сервірування столу та інших моментів ви зможете його навчити.

Резюме

Не бійтесь наймати молодих офіціантів без досвіду. Саме таких правників ви зможете навчити всіх тонкощів роботи саме у вашому ресторані.

Звісно, такий шлях потребує більше часу та енергії, але наприкінці навчання такий працівник гарно увіллється в колектив та підтримуватиме концепцію та ідею закладу. Крім того, це допоможе зменшити плинність кадрів, адже такий працівник буде підтримувати ідею вашого ресторану.

Щоб бути гарним офіціантам працівник повинен вміти також гарно продавати ваш заклад та страви. Не шкодуйте часу та коштів на навчання персоналу, створіть чесну систему бонусів, мотивуйте ваш персонал. Ефективність роботи мотивованого персоналу зросте в рази, такі працівники будуть приносити більший прибуток вашому закладу.

Дозвольте працівникам розвиватись всередині вашого закладу. Така можливість також буде мотивувати працівників залишатись у вас працювати якнайдовше.

Читайте ще: Ключові HR-тренди 2024 року: що чекає на сферу рекрутингу?