Володимир Федоричак, Head of Marketing у SmartTek Solutions

Коли мова заходить про публічність, впізнаваність та розвиток особистого бренду, ми переважно маємо на увазі власників бізнесу, значно рідше – топменеджерів, і майже ніколи – найманих працівників.

Однак я переконаний, що для найманого спеціаліста публічність у багатьох аспектах може бути не менш корисною, ніж для підприємця.

Ба більше, інститут репутації та розуміння того, наскільки важливим є особистий бренд, в Україні фактично тільки починає формуватися. Тому, у якій би ніші ви не працювали, є всі шанси отримати хороші результати у цьому напрямку, доклавши для цього відносно небагато зусиль.

Сам я останні 10 років працюю у сфері цифрового маркетингу, а зараз обіймаю посаду Head of Marketing в IT-компанії SmartTek Solutions. І як людина, яка розуміє переваги публічності та впізнаваності з власного досвіду, поділюся з вами її перевагами з позиції саме для найманого спеціаліста.

Демонстрація експертизи в ніші

CV і профілі різних спеціалістів у LinkedIn можуть мати плюс-мінус однаковий вигляд. Але той з них, який окрім профілів у соціалках має ще й публікації в медіа, веде канал в Telegram і записує відео для YouTube, у ваших очах і очах інших людей, явно буде особистістю більш авторитетною.

І що цікаво, достатньо навіть невеликого поштовху у цьому напрямку, щоб це почало працювати на вашу користь. В тому сенсі, що спеціалісту, який вже встиг «засвітитися» у публічному просторі, значно простіше домовитися за виступ на конференції чи отримати запит на коментар на релевантну тему від профільного журналіста.

До речі, у тому ж LinkedIn є навіть окремий блок, у якому ви можете відобразити свої публікації на сторонніх ресурсах:

А якщо добре вгадаєте з темою, то можна отримати тисячі переглядів від аудиторії ресурсу, на якому публікуєтесь:

Знайомства з цікавими людьми

Дехто напише вам сам, з кимось сконтактуєте уже ви. Професійний нетворкінг однаково добре працює як офлайн, так і онлайн. І це з тих речей, які ще ніколи не зашкодили.

Отримані таким чином зв’язки неодноразово ставали мені у пригоді в найрізноманітніших випадках. А ведення блогу дозволило познайомитися з класними людьми, з якими б я навряд чи колись перетнувся за інших умов.

Простіше знайти хорошу роботу

Як мінімум, вказавши у резюме чи супровідному листі свій досвід у публічному просторі, участь у цікавих сторонніх проєктах чи роботу над власними продуктами, вам буде значно простіше виділитися серед великої кількості інших кандидатів.

Зараз це особливо актуально, коли рекрутери можуть отримувати на одну вакансію десятки, а то й сотні резюме від кандидатів.

Постійний потік цікавих пропозицій

Залежно від спеціалізації, вам можуть пропонувати партнерство у стартапі, участь у реалізації якогось цікавого проєкту, виступ в рамках якогось заходу та інші цікаві способи застосувати свої знання і навички на практиці.

Звичайно, залишається проблема браку вільного часу та й далеко не усі пропозиції будуть вам цікаві. Але часто саме так з’являються справді хороші продукти та ініціативи.

Ексклюзивні умови та неочевидні бонуси

Я неодноразово так отримував корисні інструменти на тест, доступ до платних сервісів за відгук чи огляд, різного роду інсайдерську інформацію, доступ до закритих івентів та багато інших цікавих бонусів.

Якщо у вас є аудиторія, завжди знайдуться охочі отримати до неї доступ, запропонувавши своєю чергою і вам щось цікаве на заміну.

Закріплення власних знань

Це один з тих плюсів, який важко зауважити зі сторони, але починаєш розуміти його, як тільки спробуєш ділитися своїми знаннями з іншими на практиці, і в якийсь момент починаєш займатися цим регулярно.

Коли пишеш статтю, готуєш сценарій для відео, доповідь чи презентацію для виступу на якомусь заході, у процесі заняття цією роботою ти впорядковуєш і структуруєш інформацію у своєму власному розумі в тому числі. Так можна не тільки закріпити свої знання та навички, але й зловити неочевидні інсайти, до яких не додумувався раніше.

Це як з вивченням англійської – письмова робота закріплює словниковий запас і відчутно покращує розуміння того, як формуються речення. А в якийсь момент, здавалося б одномоментно, приходить розуміння того, «як все працює».

Кілька слів наостанок

Насправді демонстрація власної експертизи у публічній площині, прокачка особистого бренду як професіонала у своїй справі та навіть формування аудиторії навколо свого блогу на тій чи іншій платформі – справа простіша, ніж здається. Тим більше, що в Україні у цій площині ви все ще не зустрінете серйозної конкуренції, у якій би ніші не працювали.

Основне тут – просто наважитися зробити перші кроки у цьому напрямку. Ну і не лякати себе можливою критикою, тим, що у вас виходить неідеально, чи у когось іншого все вдається краще.

Все приходить з практикою. І у кожного з нас є досвід та знання, якими ви можете поділитися, і які для когось іншого будуть по-справжньому цінними. А зворотний зв’язок зі сторони інших людей та чиїсь слова вдячності – один з кращих мотиваторів.

Читайте ще: Навіщо бізнесу професійні сапорт-команди і з чого почати ефективну співпрацю — поради від SupportYourApp