Советы для работодателей

Віддалена робота. Каталізатор змін, комунікації та залученість: кейс ELEKS

Катерина Андрущенко,
Head of Employee Relations, ELEKS

Перехід на віддалену роботу впливає на всіх, адже вже немає можливості зранку перед роботою потренуватися в корпоративному спортзалі, після – зарядитися тонізуючим напоєм на кава-острівку, спілкуючись із колегами. Вдень працювати з затишного тихого офісу, а ввечері скористатись послугою корпоративного масажиста. Всі ці блага відійшли на задній план у всіх роботодавців, тому не вважаємо, що це мало сильний вплив у порівнянні з іншими компаніями на ринку ІТ. Така ситуація, звичайно, незручна, але відкриває нові можливості зекономити час на дорогу та більше уваги присвятити родині, чого інколи бракувало у світі, що стрімко розвивається.

З огляду на те, що ми – досить велика ІТ-компанія і маємо офіси по Україні та світу, комунікувати онлайн – це звична справа.

Режим віддаленої роботи став для компанії каталізатором змін, які вже довгий час планувались. Насамперед ми стали приділяти більше уваги корпоративним комунікаціям. Здобутки карантинного життя стали для нас нормою:

  • Ми почали проводити загальні онлайн-зустрічі щодватижні, на яких керівництво компанії розповідає про новини, кожен спеціаліст може постативи запитання наперед або ж у режимі реального часу в чаті. Ми також домовилися, що для нас не існує незручних запитань, усі виходять в ефір і даються відповіді. В турбулетний період ця прозора і відкрита комунікація була надважливою для кожного спеціаліста, а зараз це стало нашим правилом, і ми не збираємося відмовлятися від цього формату комунікацій.
  • Нам дуже не вистачало розмов за кавою, тому в нас прижився новий формат зустрічей – ранкова кава онлайн, куди запрошуємо різних менеджерів розказати про свій проект, функцію, поділитися досвідом. Так, постійним форматом стала ранкова кава с CFO, під час якої можна отримати вижимку новин фінансових ринків, тенденції, прогнози.

У докарантинні часи ми мали багато надихаючих зустрічей офлайн, які трансформувались в онлайн-формат.

Здобутком карантину є рівні умови коммунікації, рішення приймаються на онлайн-зустрічах, де присутні всі члени команди, чому ми дуже тішимося, адже часто грішили «коридорними» домовленостями.

Аби краще розуміти, що відбувається з нашими колегами, ми проводимо короткі опитування. Так, згідно з результатами опитування про роботу з дому і бажання повернутися до роботи в офісі, отримали такі дані: компанія прийняла рішення, що до кінця року всі спеціалісти можуть працювати віддалено. З 15 червня ми відкрили наші офіси і лише 10% людей можуть прийти працювати в них, аби дотримуватися правил безпечного перебування в приміщенні.

Залученість онлайн

Перед нашим відділом Employee Relations постало нове складне, але мотивуюче завдання: перевести всі наші активності з офлайн-формату в онлайн і зберегти при цьому залученість спеціалістів.

Спорт у житті нашої компанії займає вагоме місце, тому ми перевели заняття з йоги в онлайн-формат, це мало свої переваги – запис можна було переглянути в зручний час. У чаті поставити запитання тренеру.

У нас відбулося кілька зустрічей з психотерапевтом Володимиром Станчишиним, де ми говорили про тривогу, злість, роздратування, перевтому, вигорання. Були зустрічі з дієтологом, на яких говорили про вітаміни, збалансоване харчування. На лекції з Оленою Лівінською, мікробіологом, кандидатом біологічних наук, засновницею інформаційної платформи «Мікроб і Я», – спілкувалися про походження короновірусів: як з ними жити, а не виживати, розкрили питання з наукового погляду.

Корпоратині свята

Зазвичай до Дня вишиванки ми організовували події в наших офісах. Аби не втрачати традицію – організували онлайн-свято впродовж дня. А також анонсували фотомарафон до Дня вишиванки з призами у FB та Інстаграм-профайлі компанії. Залученість була дуже високою.

Наступним святом нашого календаря був День дітей в ELEKS. Натомість ми запропонували колегам-батькам різні активності для дітей впродовж червня: англійська онлайн, майстер-класи з поробок і малювання, 5 лекцій від музею «3 після опівночі», IT Online camp for ELEKS Kids із темами для різних вікових категорій: комп’ютерна грамотність, створення презентацій, графіка, фото- та відеомонтаж, створення електронної пошти, базових сайтів, інфографіки, робота з основними програмами Microsoft, створення сайтів (html, css), WordPress, 3d-проектування, вступ до створення комп’ютерних ігор. Усі діти отримали брендовані подарунки.

Ми відмовились від проведення літнього корпоративу. Натомість у нас з’явились онлайн-формати «ЩоДеКоли?» та «Мафія».

Посилений фокус на Wellbeing

Цьому питанню ми приділяємо багато уваги завжди. Багато наших телент-менеджерів мають фахову освіту психолога. Тема ментального здоров’я в нашій компанії не нова. Тема емоцій і взаємодії з іншими людьми завжди збирала велику спільноту.

Зараз ми бачимо, що віддалена робота дуже «розмила» графік роботи наших спеціалістів, тому зараз ми продукуємо різні повідомлення/події, де основною тезою є збереження балансу роботи і особистого простору.

Гарні відгуки отримали від наших колег після серії зустрічей з майндфулнес у тестовому форматі. Хочемо популяризувати цю практику, тому зробимо ще одну серію зустрічей. Наші колеги з HR-відділу організували психологічний клуб. Також практикуємо карантинне коло слухання, коли кожен може поділитися своїми почуттями, переживанням, і це працює.

Цінною була розмова з нашими американськими колегами з Чікаго, які розповідали, як це – опинитися на іншому кінці світу наодинці в чотирьох стінах, працювати віддалено задовго до всесвітнього work from home після переїзду в США. 

Корпоративна соціальна відповідальність як новий драйвер залученості

Як соціально відповідальний бінес, ми не можемо стояти осторонь у ситуаціях, коли суспільство потребує підтримки. Саме тому значно посилили свою CSR-активність. Почали допомагати в боротьбі з вірусом медичним закладам у містах, де маємо офіси: закупівлею захисних костюмів для медиків, респіраторів, експрес-тестів, ПЛР-реагентів, медичного обладнання, підтримали програму страхування медичних працівників Львівщини, ініційовану ЛОДА.

Спільно з Lviv IT Angels та Lviv IT Arena організували хакатон для пошуку рішень, які могли б допомогти бізнесу в післякарантинний період. Учасники акцентували увагу на ізоляції, спричиненій світовими обмеженнями, одночасно вирішуючи інші ключові проблеми, такі як безперервність бізнесу, забезпечення безпечної взаємодії, вирішення логістичних труднощів та вирішення мережних проблем. Наші спеціалісти були залучені в розробку концепції хакатону та його реалізацію.

Онлайн-навчання

Попри карантин, відділ навчання і розвитку персоналу компанії ELEKS продовжує свою діяльність практично за всіма напрямками, які трансформували з офлайн в онлайн-формат. Так, у другому кварталі 2020 року ми працюємо над низкою технічних навчань – це і внутрішні РМ-курси, і курси для QA-спеціалістів, менторські програми для розробників та крос-функційне навчання.

З того, що ми призупинили, – це Soft Skills Development Program для технічних спеціалістів та Business Acumen Program для менеджерів, оскільки більшість тренінгів потребують фізичної присутності групи для кращого відпрацювання компетенцій, а також передбачають приїзд тренерів з-за кордону.

Зважаючи на рекомендації наших спеціалістів, ми тимчасово відклали деякі вузькоспеціалізовані зовнішні навчання. На думку фахівців, вони більш ефективні в офлайн-форматі. Але, можливо, рішення зміниться, оскільки карантин продовжили, і ми змушені працювати у віддаленому режимі довше, ніж передбачали.

Процес навчання зараз відбувається через 3 основні платформи – Zoom, Microsoft Teams та корпоративну LMS Moodle.

З відтермінуванням на перші кілька тижнів карантину ми продовжили проводити внутрішні техтоки та технічні воркшопи, даючи можливість спеціалістам розвиватись у напрямках, які є для них актуальними.

Пріоритетним під час карантину залишається розвиток hard skills, але ми також запустили серію вебінарів Soft Skills Workouts для наших працівників з розвитку навичок, зокрема тих, які так необхідні в умовах віддаленої роботи. Ми вже встигли провести 3 вебінари: «Комунікація без шкоди для здоров’я», «Карантин: як впоратися із ситуацією?», «Віддалена команда. Виклики вимушеного ремоуту». Також плануються ітерації цієї навчальної активності на тему стрес-менеджменту, надання зворотного зв’язку, мотивації тощо. Ми продовжуємо активно працювати над розробкою нових підходів та методів онлайн-навчання, які раніше не використовувалися в нашій компанії.

На зміну зовнішнім Академіям для студентів ще минулого року запровадили інтернатуру, яка зараз активно проходить в наших регіональних офісах – Івано-Франківську та Тернополі. Зараз, коли студенти перебувають на дистанційному навчанні, маючи більше вільного часу, ми маємо можливість запропонувати їм ефективне навчання під керівництвом наших фахових спеціалістів за напрямами: .NET, JAVA, Front End, Mobile, QA, PM, BA. Відбір до інтернатури відбувається на конкурсній основі. Її тривалість погоджена з навчальними планами провідних вишів і триває до 5 тижнів.

У межах внутрішньої школи іноземних мов усі групові та індивідуальні заняття  з іноземних мов (англійська, німецька, іспанська, японська, українська для англомовних спеціалістів) проводяться без скорочення кількості та тривалості у 100%-му обсязі. Єдине, що змінилося, – з 16 березня вони відбуваються в онлайн-режимі. Колеги з будь-якого міста можуть приєднатися до групових занять, якщо з’являються вільні місця.

Обов’язкова частина процесу онбордингу в компанії – це перевірка рівня англійської мови у нових колег на співбесідах. Мовні тести проводяться практично для всіх позицій, насамперед для кандидатів на менеджерські позиції. Також тестуємо рівень англійської в межах професійних матриць для технічних спеціалістів при переході junior на middle, з middle на senior. Окрім перевірки технічного рівня, вони також здають розширений загальний тест з англійської.

Щодо планів на період кризи, відділ навчання працює як сервісна команда і сфокусований на потребах працівників, а також постійно відстежує запити від компанії.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Lost Password