Про переваги та недоліки офісної роботи та фрилансу можна дискутувати дуже довго. Якщо ви з тих людей, які спробували всі принади вільного плавання і все ж обрали роль найманого працівника, радимо набратися терпіння, бо цей перехід може бути не таким простим. 

Фіксовані вихідні, оплачувані відпустка та лікарняні, інші бонуси для штатних працівників великих компаній вплинули на ваш вибір і ви опинилися на ринку праці з чудовим бекграундом, але чомусь отримуєте не так багато дзвінків чи запрошень на співбесіду. 

Роботодавці можуть «побоюватися» колишніх фрилансерів. Їм може здатися, що такий працівник не звик до фіксованого робочого дня, тому буде постійно запізнюватися, або ж не зможе влитися у колектив і так і залишиться самітником, а не командним гравцем. Ситуація поширена на ринку праці, але її можливо змінити. Для полегшення зміни домашнього вайбу вільної зайнятості на офісний стиль життя зібрали декілька простих, але дієвих порад.

Серйозність намірів

Роботодавці можуть вважати, що «скільки фрилансера не годуй, все одно у ліс дивиться». Тобто такий кандидат звісно й може бути талановитим, професійним та мати досягнення, але психологічно не готовим до офісної роботи та всього, що вона тягне за собою. Тож ваше завдання — зруйнувати цей міф та показати всю серйозність своїх намірів.

Під час першої телефонної розмови та особливо на співбесіді ви повинні підготувати розповідь, що вас мотивує перейти у наймані працівники, чому ви хочете працювати саме у цій компанії тощо. Серед причин можуть бути колектив, який вас мотивує досягати успіху та за взаємодією з яким ви дуже сумували, великі проєкти, які доручають компаніям такого рівня тощо. Головне — бути щирим та показати свою справжню мотивацію.

Збалансоване резюме

Під час складання резюме фрилансери стикаються з двома проблемами. По-перше, місць роботи може бути не так і багато, тому резюме здаватиметься порожнім. Якщо ж вказати всі проєкти, над якими ви працювали, то воно здаватиметься перевантаженим та буде займати декілька сторінок.

Під час складання резюме памʼятайте, що це не ваша трудова книжка, але й водночас не літопис професійного шляху. Ставтеся до нього, як до виставки головних досягнень. Розкажіть потенційному роботодавцю про результати вашої роботи, схвальні відгуки замовників чи незалежних експертів. Не перераховуйте всю роботу, зосередьтеся лише на найкращій. Також можете надихнутися резюме інших пошукачів у вашій сфері.

Супровідний лист

Коли відгукуєтеся на вакансію, особливу увагу приділіть супровідному листу. Перш за все він має показати вашу мотивацію та досягнення. Не вдавайтеся занадто у творчість. Нехай супровідний лист дасть рекрутеру найголовнішу інформацію про вас та спонукає відкрити резюме і далі — запросити фахівця такого рівня на співбесіду.

Професійні соцмережі

HR-и вже тривалий час перевіряють соцмережі кандидатів, яких готові запросити на наступні етапи працевлаштування. Тож прокачані соцмережі можуть стати тим плюсом для вас, який буде перевагою над іншими кандидатами. 

HR у соцмережах перевірить наскільки ваше життя, хобі, публічні висловлювання відповідають цінностям компанії, наскільки ви готові працювати у колективі, ваші смаки та пріоритети. Тож якщо у вас на сторінці можна знайти провокативні фото з вечірки, різкі висловлювання чи незрозумілі репости — радимо їх почистити перед тим, як відправлятися на ринок праці.

Нетворкінг в допомогу

Не знецінюйте роль нетворкінгу у пошуку роботи. Адже часто саме знайомства у професійному колі допомагають знаходити гарні вакансії та цікаві проєкти. Проблема лише в тому, що фрилансер, який більшу частину часу перебуває наодинці, такі знайомства заводить рідко. Як тільки у вашу голову почали закрадатися думки про вихід на постійну зайнятість, спробуйте зареєструватися на професійних форумах, поспілкуватися з колишніми колегами чи одногрупниками тощо. Діліться власним досвідом, запитуйте поради і через деякий час ваша карʼєра може отримати потужний поштовх вперед.

Щоб ваші пошуки роботи були успішними, потрібно повністю віддатися цьому процесу, повірити в себе та бути щиро зацікавленим в офісній роботі. 

   Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni

 Читайте ще: Типові помилки при пошуку кандидатів та поради рекрутерам-початківцям