Пандемія, повномасштабне вторгнення, блекаут – кожного разу нам здається, що більш невизначеної ситуації все не може бути. І кожного разу український бізнес швидко реагує на виклики та адаптує роботу до нових реалій. У складні часи особливо важливою є робота HR, який зможе швидко помітити зміни в настрої команди та запропонувати план дій спрямований на підтримку співробітників.

Більш детально про виклики в роботі та роль HR-менеджера для команди в ситуації невизначеності розповість Любов Шинкарьова.

Любов Шинкарьова, кар’єрна консультантка, психологиня

З якими викликами довелося зустрітися HR-ам?

2022 рік наповнив роботу складним досвідом, де потрібно швидко реагувати на ситуацію та водночас неможливо спрогнозувати наперед майбутні події. Зокрема, HR-менеджери у своїй роботі зіштовхнулися з такими викликами:

  • Втрата мотивації співробітників, розгубленість та нездатність будувати подальші плани.
  • Часта зміна емоційного стану, відчуття провини, відкладання  життя на потім.
  • Небажання переїхати до більш безпечного місця для продовження роботи.
  • Тимчасова втрата контакту зі співробітником через переїзд або ж зникнення  зв’язку.
  • Зниження  працездатності співробітника через фізичне, емоційне виснаження, відключення світла.

Часи невизначеності вимагають швидких дій та ефективної роботи з налагодження і підтримки зв’язку з кожним співробітником. Адже саме в період турбулентності важливу ролі відіграє команда.

Роль команди та підтримки компанії для співробітника

Можливість далі продовжувати роботу є важливим фактором, адже дозволяє людині далі сплачувати податки, робити благодійні пожертви та забезпечувати матеріальні потреби себе та рідних. З іншого боку, включеність в робочий процес дозволяє відчути свою важливість, адже людина і далі продовжує закривати задачі та нести своєю роботою користь країні.

Саме тому зараз надзвичайно важлива є позиція компанії та взаємодія в команді.

Зокрема для співробітників може бути важливим в позиціонуванні  компанії:

  • Допомога в релокації співробітників та їхніх рідних.
  • Турбота про фінансовий добробут співробітників.
  • Надання додаткової відпустки.
  • Підтримка ефективної та своєчасної комунікації про подальші плани компанії.
  • Психологічний супровід співробітника.
  • Включеність компанії до волонтерської діяльності, допомога країні.

Коли працівник відчуває турботу про себе на рівні компанії, відповідно йому легше пристосуватися до складних викликів на емоційному та фізичному рівнях. А знання того, що компанія робить соціально корисні справи знижує відчуття провини, включає в роботу та спонукає до залученості в команду.

Водночас складні часи допомагають зміцнювати взаємодію між колегами. Підтримувати одне одного та цікавитися, чи потрібна допомога. У момент, коли забезпечені базові потреби та наявне відчуття умовної безпеки, актуалізується ціннісна сфера, спрямована на переконання, цінності співробітника, включеність у спілкування та підтримку інших.

Що може зробити HR для підтримки співробітника та розвитку корпоративної культури взаємопідтримки в часи невизначеності?

Роль HR ми завжди асоціюємо з управлінням людськими ресурсами. Люди є найбільшою цінністю для компанії та рушійною силою у її розвитку. Тому важливою у часи турбулентності є підтримка співробітників.

  • У першу чергу варто почати з себе. А саме відслідкувати свій емоційний стан, чи є задоволеними потреби на фізичному рівні. Адже виснажений HR не зможе ефективно допомагати команді.
  • Підтримувати комунікацію – часи, події, виклики змінюються, але робота залишається та продовжується. Співробітники мають розуміти, що робить компанія, які є перспективи розвитку та який її вклад у підтримці держави. Для підтримки комунікації можна створювати додаткові чати, організовувати онлайн-зустрічі, ділитися новинами компанії, готувати відповіді на питання, що тривожать. Наприклад, як підготуватися до блекауту чи розвинути навички фінансової грамотності або, що необхідно знати при першій домедичній допомозі.
  • Можна організовувати групи підтримки, що модерує психолог, або ж надати можливість індивідуальної роботи з спеціалістом, для емоційної розрядки та пошуку ресурсів.
  • Регулярне анкетування та впровадження ініціатив за його результатами. Анкетування допоможе зрозуміти, що хвилює співробітників, які є труднощі. Але важливою умовою є аналіз цих відповідей та впровадження  ресурсів, можливостей, які б могли закрити потреби співробітників.
  • Ми активно приділяємо час онбордингу. Проте не варто забувати й про офбординг. Звільнення співробітника в складні часи може стати складним випробуванням. Ви можете написати для нього рекомендаційний лист, допомогти з резюме або ж порадити колегам, які в інших компаніях шукають собі спеціаліста.  

У турботі про команду HR підтримує комунікацію, краще розуміє себе, потреби співробітників та бізнесу зокрема. На HR-відділ покладена велика відповідальність, необхідність швидко аналізувати ситуацію та приймати рішення. Проте така діяльність допомагає справлятися з викликами, розвиватися, накопичувати досвід та робити свій вклад у розвиток компанії та держави зокрема. 

Читайте ще: Досвід Twitter: як уникнути кадрових проблем зі звільненнями