Ігор Світельський,
генеральний директор компанії INNORA

Зараз рекрутери все частіше задумуються про те, як швидше й дешевше заповнювати відкриті вакансії та залучати найкращих кандидатів. І саме компанії, що роблять вклад у ефективний найм та автоматизують деякі рекрутингові процеси, отримують найкваліфікованіших співробітників.

Як оптимізувати пошук та найм працівників?

Моніторинг показників

Ефективність процесу найму варто підтримувати актуальними даними, це допоможе приймати кращі рішення. Тому почніть оптимізацію з моніторингу рекрутингових процесів для того, щоб знати, які області варто покращувати.

Визначте, яка кількість кандидатів розпочинає подання заявки, але не проходить всі етапи. Дехто може просто не дочекатися, доки рекрутингова команда дасть відповідь на заявку чи оцінить тестове завдання. Щоб цього уникнути, можна автоматизувати деякі процеси, наприклад, нагадування про співбесіди та підтвердження заявок.

Простежте, скільки кандидатів отримують оффер, але не приймають його. Співвідношення пропозицій про роботу та їх прийняття є важливим показником для рекрутера. Чверть кандидатів чекають на оффер не більше ніж тиждень після останнього етапу співбесіди, тому рішення варто приймати якомога швидше. Причиною також може бути пропозиція іншого роботодавця, що запропонував вищу заробітну плату. Тож варто також актуалізувати дані про ринкові зарплати.

Оскільки цей показник збирається на одному з останніх етапів процесу найму, погані коефіцієнти можуть бути результатом кількох факторів на попередніх етапах. У цьому випадку аналізувати потрібно і можливі помилки компанії, і ринок праці загалом.

Промоніторте, скільки працівників звільняється до закінчення випробувального терміну. За статистикою, 90% нових працівників залишають роботу протягом першого місяця, якщо вона не відповідає їхнім очікуванням. Якщо у вашій компанії цей показник високий – це свідчить про те, що варто покращити якість найму. Проблемою може бути те, що особисті враження рекрутера після співбесіди стають вирішальним фактором при прийнятті на роботу. Оптимізуйте цей процес за допомогою програм, що будуть фільтрувати найкращих кандидатів, спираючись на найважливіші для компанії характеристики працівника.

Ефективні джерела найму

Відстежуйте ефективність різних джерел найму та відсіюйте ті, що приносять найменшу користь. Враховуйте не лише кількість кандидатів, а і їхню кваліфікацію. Усі ці процеси можна роботизувати та автоматизувати. Відбір джерел найму допоможе не лише підвищити продуктивність пошуку кандидатів, а й зекономити бюджет.

Наприклад, у компанії Joveo, Каліфорнія, рекрутери використовують автоматичне розповсюдження вакансій на найефективніших платформах. Також їхня програма автоматично вносить необхідні зміни до опису вакансії.

Автоматизація та роботизація процесу найму співробітників

За статистикою ERE найкращих кандидатів наймають протягом 10 днів від моменту активації резюме. Проте 70% компаній обробляють заявку 1-4 місяці.

Для пришвидшення процесу найму варто роботизувати та автоматизувати деякі рекрутингові процеси. Наприклад, відбирати резюме за стандартними критеріями можна за допомогою програмних роботів. А отримувати відповіді на найпоширеніші запитання кандидати можуть у чат-боті. Завдяки цьому рекрутери звільняють час для важливіших задач.

Роботодавці компанії AllyO, Каліфорнія, автоматизують завдання з набору: відбір, оцінка кандидатів та планування співбесід. Це звільняє менеджерів від «ручних» завдань.

Автоматизація найму має свої плюси і для кандидатів: вони швидше отримуватимуть фідбек від компанії, а також процес відбору стає більш об’єктивним.

Наприклад, у компанії Fountain, Каліфорнія, роботодавці автоматизують спілкування з кандидатами. Це робиться для того, щоб потенційні працівники знали свій поточний статус у процесі найму в будь-який момент, не займаючи час рекрутингової команди.

По запиту української виробничої компанії ми роботизували процес збору інформації по кандидатах на посади вантажників, водіїв та різноробів. Той, хто стикався з масовим набором таких співробітників, знає, наскільки це складно. Адже пошук водіїв віком від 50 років не порівняти з пошуком розробників. Робот забрав на себе всі рутинні задачі по моніторингу спеціалізованих сайтів та ресурсів, відбір та перевірку кандидатів, формування списку кандидатів з контактною інформацією для подальшого спілкування (зазвичай це був контактний номер телефону). Результат – на 90% скоротили час на пошук кандидатів.

Отже, зараз рекрутери все частіше приділяють час безпосередньому спілкуванню з кандидатами, а не пошуку їх в інтернеті.

Автоматизація онбордингу та офбордингу

Автоматизувати можна не лише відбір резюме, а й складніші процеси. Наприклад, адаптацію новачка. Стандартно у цей процес залучені HR-менеджер та безпосередній керівник. Але все більше великих компаній автоматизують онбординг.

Для адаптації, навчання та оцінки нових співробітників можна використовувати інтелектуальних чат-ботів та роботів. Новачки можуть отримувати відповіді на стандартні запитання, що стосуються офісу, графіку роботи тощо. Їм також можна влаштовувати квести, давати прості завдання, а потім оцінювати рівень адаптації працівника. Це економить час HR та ментора.

Автоматизувати можна і процес офбордингу. Стандартний обхідний лист легко замінити програмою. Так працівнику не доведеться шукати конкретних людей, що повинні поставити підпис. Програмне забезпечення перевірить усі закриті задачі й автоматично надішле необхідні сповіщення.

Оптимізувати також можна проведення exit-інтерв’ю. Програми автоматизації об’єднають дані та створять статистику причин звільнення. Так HR-менеджеру навіть не доведеться читати всі анкети.

Отже, автоматизація процесів найму не замінить роботу рекрутерів, але допоможе спростити її. Швидкий відбір резюме та відповіді кандидатам, статистика щодо ефективності найму, автоматизовані процеси адаптації новачка – все це допоможе компанії швидко закривати вакансії та отримувати найкращих кандидатів на ринку. Що вплине на її подальший розвиток та конкурентоздатність.