Кіра Пʼятецька,
HRD Ardis Group

Ми по-різному проживаємо події, які зараз відбуваються в Україні. Підтримувати українську армію, себе та свою родину, а також пристосовуватися до нової реальності – наразі це головне завдання кожного українця.

Війна не тільки поставила під питання готовність компаній оперативно адаптувати операційні процеси до нових умов, а й показала бізнесу важливість менш видимої, але дуже важливої ​​складової – корпоративної культури. 

Щоб пристосуватися до нових реалій життя, нам доведеться стати гнучкішими, особливо в роботі, яку багато хто частково втратив через бойові дії. Звільняти голову від тривожних думок допоможе командність. Саме вона може зіграти визначальну роль для компанії у кризовій ситуації, але, на жаль, не всі компанії залишаються на зв‘язку зі своїми співробітниками.

У складні часи важливо бути на зв‘язку з командою, тому що: 

  • ми можемо допомогти одне одному і навіть врятувати чиєсь життя;
  • колектив – сформований роками механізм, який повинен продовжувати своє існування;
  • стан невизначеності є тимчасовим, колеги мусять відчувати, що зможуть повернутися на свою роботу;
  • віддалена робота у складні часи допомагає економіці країни.

Що можна зробити, щоб триматися разом у складні часи?

1. Створити чат допомоги

Ми створили окремий чат, де у нас є можливість допомагати одне одному й нашим сім’ям у разі необхідності, а також обмінюватися корисною інформацією про поточну ситуацію в містах, відкриті аптеки й магазини та можливість виїхати з точок, де ведуться активні бойові дії.

2. Постійно тримати зв’язок із командою

Просте повідомлення «Як ти?» для всіх нас набуло особливого значення. Наша команда зв’язується двічі на день у Zoom. Важливим є і те, що CEO та всі топ-менеджери компанії завжди на зв‘язку з командою і на власному прикладі показують, що не варто падати духом, що все буде добре і ми будемо разом. Спілкуючись, ми обмінюємося своїми думками й переживаннями, бо саме зараз важливо підтримувати й чути одне одного.

3. Зберігати спокій та проявляйте лояльність

Старайтеся максимально ввічливо та м’яко спілкуватися з колегами, не ставте жорсткі дедлайни і враховуйте час для форс-мажорів. Нагнітання та фейки – основна зброя інформаційної війни, саме тому ми довіряємо тільки перевіреним джерелам інформації, зберігаємо спокій всередині команди та не поширюємо фейки.

4. Пам’ятати про безпеку

Подумайте, що можна зробити для того, щоб ваша команда була у безпеці. Ми вивезли багато сімей співробітників за кордон, а також всіляко допомагаємо еваюкуватися у спокійні регіони країни.

5. Підтримувати одне одного та позитивний настрій

Зміни настрою в період війни – це нормально. У багатьох вичерпуються сили, а часу на їх відновлення менше. Найкраще, що можна зробити – дозволити кожному відчувати емоції, відкрито ділитися тим, що болить, та співпереживати ближньому.

Запровадьте правило обговорювати гарні новини. Це можуть бути успіхи та досягнення команди, нові ідеї, остання прочитана книга чи дайджест корисних матеріалів для саморозвитку. Наша команда завжди ділиться веселими історіями для поліпшення настрою. А ще ми не забуваємо про наших іменинників та обов‘язково вітаємо колег, з радістю плануємо зустрітися після перемоги й відсвяткувати всі дні народження разом. У такі періоди варто піклуватися не тільки про фізичне, а й ментальне здоров’я команди.

Війна обов’язково закінчиться, а команда залишиться разом. Віра в нашу армію, підтримка командного духу, безпека і праця для відновлення української економіки з кожним кроком наближає нас всіх до перемоги.