2020 рік кардинально змінив підходи до роботи з персоналом: рекрутери та HR-и змушені були навчитися проводити інтерв’ю з кандидатами віддалено та допомогти новачкам адаптуватися, жодного разу не бачивши їх наживо. Нові реалії вимагають специфічних знань та навичок. Які саме скіли в пріоритеті?

1. Адаптуватися до нових потреб бізнесу

Нині дуже складно встигнути за вимогами, стрічка новин змінюється практично щохвилини: те, що повідомляли вранці – до вечора може втратити актуальність. Це стосується, зокрема, і законодавства, і ситуації на ринку. Відповідно, змінюються і потреби компанії, тому здатність швидко адаптуватися до нових умов – одна з головних навичок HR-а у 2021 році. Важливо отримати інформацію з перевірених джерел, проаналізувати її та застосувати з огляду на специфіку компанії. А також прийняти, що постійні зміни – це нова норма, і світ стає все більш непередбачуваним. Тож надважливо розвивати адаптивність, гнучкість та мобільність, власну та працівників. Саме такі компанії змогли, наприклад, швидко перевести навіть великі команди на ремоут і продовжили працювати без втрат ефективності (або з мінімальними). Саме ці бізнеси не сподівалися на те, що все стане, як раніше, а почали покращувати системи віддаленої роботи, онлайн-навчання тощо. Побачили нові можливості та переваги в ситуації (наприклад, такі, як економія витрат на офісні простори та найм талантів без кордонів для ремоут-вакансій). 

2. Опановувати нові скіли 

Аби лишатися максимально ефективним та мати можливість приймати нові виклики. Зокрема, топовими стали цифрові навички (наприклад, знання програм, які потрібні для проведення співбесід та перемовин), звички ефективної digital-комунікації, цифрова гігієна. Також росте значущість полікомпетентності, тобто необхідність здобувати освіту та досвід із суміжних професій. У фокусі – самоменеджмент (щодо власної роботи та навчання його принципам лінійних працівників і менеджерів).

3. Працювати з командою віддалено

Ідеться не тільки про те, що необхідно вчитися правильно організовувати свою роботу віддалено та продовжувати наймати персонал (зокрема, проводити співбесіди онлайн). Є й інші завдання: наприклад, проблема збереження ефективності працівників у домашніх офісах, зважаючи на цілодобову “компанію” родини. Наприклад, щоб створити продуктивне робоче середовище, в багатьох компаніях HR-и запропонували ініціативи для дітей працівників (онлайн-розваги та навчання). Також на часі тімбілдинг онлайн: компаніям довелося швидко навчитися проводити цікаві івенти віддалено, і ця тенденція збережеться. 

4. Приймати важливі рішення

HR-и все частіше стають стратегічними радниками бізнесу, а не просто тими, хто виконує вказівки зверху. Для цього фахівці з управління персоналом вчаться оперувати не тільки питаннями, які стосуються роботи з персоналом, а розглядають їх у загальному контексті бізнесу. Зокрема, його фінансової системи, взаємодії різних департаментів, технологічної системи.

5. Пропонувати гнучку HR-стратегію

У 2021 році важливою для HR-ів є здатність допомогти компанії визначити стратегії управління персоналом, зважаючи на варіативність сценаріїв розвитку подій. Наприклад, як саме компанія працюватиме з людьми в разі спаду в бізнесі (за допомогою яких ресурсів підтримає команду, яких ключових працівників збереже насамперед тощо). 

6. Керувати емоціями

Переважна більшість працівників упродовж 2020 року перебувала в стресі та відчувала занепокоєння, тому в тренді – піклуватися про психічне здоров’я, власне та працівників. Чи не збиватиме працівників із пантелику ситуація, коли щось пішло не так – залежить зокрема і від того, як на несподіванки реагує менеджмент і HR-команда. Навички психологічної гнучкості, управління емоціями, профілактики вигорання можна тренувати. Тому зріс попит роботодавців на послуги профільних тренерів, психологів та психотерапевтів.