Уже зараз очевидний попит на формування індивідуальних траєкторій навчання. Наприклад, дослідницька корпорація RAND наголошує, що учні, яким пропонується персоналізоване навчання, мають вищу успішність, швидше засвоюють матеріал і більш залучені в процеси навчання. У бізнесі ці закони також працюють. Отже, сьомий футуристичний T&D-тренд, про який розповідає Тетяна Шерман, керівник департаменту по роботі з зовнішнім ринком Академії ДТЕК – персоналізований підхід до навчання.

1. «Живий» профіль компетенцій

Оскільки професійна сфера є місцем отримання нових компетенцій (тобто освітнім простором), процес розвитку варто сприймати як освітньо-кар’єрні траєкторії, де освіта створює передумови для кар’єри, а кар’єра задає передумови для додаткової освіти. Отже, особистий профіль компетенцій буде створюватися, змінюватися та застосовуватися протягом усього життя і в усіх його галузях.

Цікавий інструмент, який заслуговує на дослідження – «шляхи героїв»: карти компетенцій і освітні траєкторії на прикладі конкретних успішних людей у певній галузі. Немає сенсу «ліпити» другого Стіва Джобса, Білла Гейтса чи Ілона Маска, але цікаво і корисно досліджувати, які саме фактори привели їх до успіху, і використовувати ці знання при розбудові системи розвитку талантів.

2. За власним графіком

Спробами загнати сотні різних людей в одні межі грішить не тільки шкільна освіта – роботодавці також рідко зважають на індивідуальність співробітників, коли будують системи навчання та розвитку. Кожний працівник має особливий темперамент, специфічне сприйняття та мотивацію, когнітивні здібності. Отже, швидкість, інтенсивність та наповнення навчальних програм мають враховувати можливості студентів – навіть коли йдеться про бізнес із його суворими дедлайнами та високими вимогами.

Оскільки швидкість змін наразі вражаюча, у працівників немає часу опановувати великі обсяги знань та навичок, більша частина яких не знадобиться. Тому індивідуальні плани навчання мають складатися, зважаючи на конкретні потреби, і компанії, і людини (кар’єрні амбіції, інтереси, комфортні формати навчання).

Тому варто активно розвивати технології: чат-боти, які частково замінюють вчителів та тренерів, онлайн-навчання, додатки тощо; все це допомагає засвоювати теоретичні основи. І дозволяє людям гнучко керувати процесами навчання (зокрема, обирати зручний час, формат, повторювати необхідну кількість разів). А роботодавцям та фахівцям, які відповідають за навчання працівників, це звільнює ресурс на більш складні та творчі навчальні завдання.

3. Пріоритети покоління Z

Цікаво, що, за даними дослідження Glassdoor, люди все частіше хочуть вчитися на власних умовах. Наприклад, 75% опитаних представників покоління Z вважають, що існують альтернативні способи здобути освіту, крім коледжу. І дуже зацікавлені в тому, щоб розвиватися на роботі (зокрема, тестувати нові для себе ролі). Важливо: майже 60% Z-респондентів воліють навчатися за допомогою YouTube. А отже, такі інструменти, які відеоінструкція та бібліотека відеоконтенту, дозволять ефективно передавати цьому поколінню знання. Також варто збільшувати частку самостійного навчання. І надзвичайно важливо адаптувати програму навчання для мобільних пристроїв.

У наступній статті ми розглянемо восьмий, останній у межах нашої серії публікацій футуристичний T&D-тренд – усвідомленість.