Анастасія Маринич,
HR/Account Manager, Daxx

Ще кілька років тому головним критерієм, на який компанії звертали увагу під час пошуку співробітників, була наявність професійних знань та умінь: програміст мав писати високоякісний код, бухгалтер – вести облік, а журналіст – репортажі. Все інше вважалося корисним, але не обов’язковим.

Проте ситуація кардинально змінилася: роботодавці звертають увагу не лише на спеціалізацію та диплом кандидата – вони шукають людину, котра буде розділяти цінності та культуру компанії, а також матиме в арсеналі ще й загальні, “м’які” навички та компетенції, так звані soft skills.

Перелік soft skills довгий, та деякі з них зараз особливо актуальні.

1. Емоційний інтелект

IQ недостатньо. Кандидати повинні володіти високим рівнем емоційного інтелекту (EQ) та емпатії. Це здатність сприймати, оцінювати та реагувати на власні емоції та емоції інших. Потреба в цьому підкреслює важливість ефективного реагування та взаємодії з колегами.

2. Комунікація

Вербальне, невербальне, письмове, віртуальне спілкування. Передбачає вміння розкрити суть питання чи проблеми, відстояти свою думку, коректно донести інформацію будь-якого змісту тощо. Особливо зараз, у період трансформацій бізнесу та роботи, актуальними стають навички грамотно писати email-и та спілкуватися з колегами онлайн. Не завжди настрій співрозмовника можна зрозуміти з листування, тому коректність значно впливає на роботу.

3. Креативність

На світовому ринку праці вже кілька років поспіль креативність вважається однією з головних та потрібних компетенцій. Ідеться про генерування незвичних ідей та комбінацій, вміння правильно та вчасно ставити питання та створювати зв’язки, заздалегідь прораховувати можливі варіанти відповідей, експериментувати (де можливо й дозволено), звичку вивчати нове, бути готовим до змін. 

4. Адаптивність

2020 рік є чудовим прикладом того, як зміни можуть зачепити бізнес, людські життя та світ загалом досить неочікувано. З добре розвиненими навичками нова реальність сприймається швидше та простіше.

5. Лідерські навички

Щоб застосовувати їх у роботі, не обов’язково бути менеджером. Зазвичай ці навички проявляються у вмінні планувати та делегувати завдання, розставляти пріоритети, систематизовувати, ініціювати, прагнути до професійного розвитку.

Немає чіткого стандарту, як має виглядати той чи інший skill. Кожен бізнес має свої побажання. Щоб розвивати потрібні, насамперед необхідно визначити, чого бракує саме тобі. Покращення можна оцінити як за короткий термін, так і в довгостроковій перспективі. Слід пам’ятати, що «м’які навички» часто пов’язані з глибинними установками, тому напрацьовувати їх доведеться довше і складніше. Але «прокачування» soft skills стимулює рух уперед і допомагає в досягненні мети.