Катерина Бабіч,
співзасновник проекту з пошуку, оцінки та розвитку персоналу ManyHr,
спікер, автор освітніх програм

Співбесіда в дистанційному форматі – звичне явище для нашого часу. Наразі цей формат використовується не тільки тоді, коли розглядається кандидат із іншого міста: з масовим переходом на ремоут практика стає дедалі поширенішою. Розглянемо кілька інструментів для віддаленого спілкування між рекрутером та кандидатом. 

1. Телефонне інтерв’ю

Розмова по телефону – це первинна комунікація після знайомства роботодавця з резюме пошукача. Звичайно, таке спілкування краще, ніж листування по електронній пошті, оскільки воно дає можливість чути голос фахівця, оцінювати його впевненість у собі і переконливість. Зазвичай такий формат актуальний, щоб провести первинну співбесіду – уточнити деталі, які незрозумілі з резюме, а також узгодити, чи підходять пошукачу умови вакансії (не секрет, що на оголошення часто відгукуються, не читаючи їх). Проте для того, щоб встановити контакт, все-таки важливий візуальний елемент, отже, при подальшому спілкуванні онлайн варто скористатися функцією відеодзвінка.

2. Співбесіда у відеоформаті

Цей варіант – оптимальне рішення, яке дає можливість не тільки чути голос людини, а й спостерігати за його мімікою. У процесі такого спілкування складається більш-менш реалістичне враження про кандидата. 

Наприклад, онлайн-конференція дозволяє спілкуватися з потенційним співробітником не тільки в форматі «один на один», а й забезпечити його комунікацію з іншими фахівцями. Наприклад, рекрутером, керівником компанії, менеджером профільного відділу та кандидатом. Онлайн-формат дозволяє провести повноцінне інтерв’ю, якщо пристосуватися до нього. Зокрема, дозволяє відстежити, як пошукач реагує на репліки своїх потенційних співрозмовників, наскільки їм комфортно спілкуватися. Єдина відмінність – варто організувати технічну можливість і програмне забезпечення для спілкування без перешкод та заздалегідь перевірити якість зв’язку. 

3. Електронні листи 

Наприклад, саме в письмовому форматі комфортно відповідати на резюме кандидатів, які не підійшли вашій компанії. А також уточнювати організаційні моменти (наприклад, щодо проведення інтерв’ю). 

Листи пошукачам можна складати не тільки з нуля, але і підготувати шаблони. Це економить час. Водночас кожний лист треба адаптувати та вносити інформацію, пов’язану з конкретним кандидатом, щоб у людини не склалося враження, що з нею спілкується робот. Наприклад, ви можете скласти шаблон для листів, якими відмовляєте кандидатам, що не пройшли співбесіду. Але важливо, щоб у такому листі було хоча б кілька рядків про те, чим вам сподобався кандидат, які його сильні сторони, а над чим слід працювати.

4. Короткі текстові повідомлення

Повідомлення актуальні, наприклад, для погодження організаційних моментів перед основним інтерв’ю та уточнення деталей. Кілька важливих нюансів: варто уточнити в кандидата, який саме месенджер йому зручний, а такод слід вчитися писати максимально змістовні повідомлення та не зловживати емоджі.