Советы для работодателей

Що змінилося в комунікації роботодавців та працівників: цікаві кейси

Катерина Андрущенко,
Head of Employee Relations, ELEKS

Світ уже змінився. Спочатку коронавірус вважали тимчасовим явищем, як і всі попередні епідемії. Але цього разу все пішло за футуристичним сценарієм: нова реальність вже настала як для кандидатів, працівників, так і для роботодавців. Пропоную розглянути цікаві кейси комунікацій. Вони, на мою думку, є показовими з погляду бренду роботодавця, бо розкривають, як бізнеси переживали цей період та як комунікували зі співробітниками, кандидатами та зі світом. 

1. Емпатія та лідерство у прийнятті рішень 

До пандемії про емпатію говорили в розрізі досвіду світових брендів. Наприклад, лідером рейтингу дослідження The Empathy Business стала компанія Facebook завдяки прагненню зрозуміти команду та клієнтів, їхні зауваження та побажання. Цікавий проект – лабораторія емпатії, яка допомагає інженерам відчути на собі, як їхні клієнти використовуватимуть продукти, навіть якщо мають проблеми із зором або слухом.

На карантині емпатія стала трендом. Соціальна мережа Facebook зробила три нові кроки: запровадила роботу у режимі віртуальної реальності задля ефекту присутності, дозволила віддалену роботу до літа 2021 року, надала бонус $1000 на облаштування домашнього офісу. У Google також дозволили віддалену роботу до літа 2021 року, а деякі бізнеси пішли ще далі: так, команді Quora дозволили працювати віддалено завжди. 

В Україні загальносвітові тренди повторилися: зокрема, у EVO запровадили віддалену роботу команди без строку дії. Таке рішення керівництво пояснило маніфестом вигоди для працівників та компанії.

ELEKS від початку карантину трансформувала всі напрями діяльності в один онлайн-формат з використанням популярних додатків (Zoom, Microsoft Teams) для зустрічей та LMS Moodle для навчання. Стало ще більше комунікацій: ми проводимо опитування задля кращого розуміння емоційного стану колег та роботи з ним. 

2. Відкритість

На карантині світові та місцеві бренди заговорили про реальний стан справ у бізнесах. Якщо раніше тон комунікації був офіційним, то нині бренди обрали більш емоційний, дружній стиль спілкування, бо всі опинилися на одній хиткій шлюпці. 

Цікавий приклад продемонстрував сервіс пошуку житла Airbnb. Він звернувся до команди з відкритим листом, у якому повідомив про проблеми, скорочення персоналу та режим економії. Подібний шлях обрали в Couchsurfing (сервіс пошуку безкоштовного житла): в офіційному блозі сервіс розповів про проблеми та скорочення в команді та попросив підтримки користувачів.

В Україні яскравим прикладом є логістичний оператор «Нова пошта», де повідомили про можливі сценарії в разі скорочення числа відправок на день.

Видання Liga.net: команда чесно розповіла про проблеми та попросила підтримки у читачів.

Не замовчувала проблем Софія Теребова, власниця відомої столичної кондитерської «March & Co«. Вона чесно розповіла про проблеми та запропонувала замовлення тортів з мінімальною націнкою для збереження бізнесу та команди. 

А мережа кінотеатрів «Планета кіно» запропонувала сертифікати на майбутні перегляди кінострічок задля підтримки підприємства. 

3. Підтримка команди

Яскравий приклад продемонстрував бренд Red Bull в Україні. В компанії регулярно цікавилися емоційним станом команди, а також запровадили щотижневі челенджі, ранкову гімнастику і не тільки. 

У Google практикували психологічні вправи. 

В IBM поставилися з розумінням до працівників. Керівництво дозволило не тільки працювати віддалено, а й відволікатися під час робочих конференцій на термінові побутові справи.

Також підтримкою команд був онлайн-тімбілдінг: онлайн-бари, майстер-класи, онлайн-екскурсії містами, приготування страв з наборів продуктів тощо. 

4. Відкрите промотування співробітників, яких довелося скоротити через кризу

Бізнеси допомагали скороченим фахівцям. Наприклад, Airbnb оформила сторінку з профілями талановитих колег, які раніше працювали в сервісі. В Accenture розробила платформу People + Work Connect (працює винятково для організацій, що мають потребу у працівниках, або допомагають своїм екс-працівникам знайти роботу). 

Що далі?

Через нові реалії, які вплинули на всі аспекти життя, бізнеси в світі та в Україні переглядають ціннісні пропозиції та ключові повідомлення, ставлять запитання у різних аспектах.

Пропоную 7 ключових запитань. Вони допоможуть поглянути на роботодавця ззовні та зсередини: оцінити, наскільки добре почуваються співробітники, чи є актуальними пропозиції роботодавців. А отримані відповіді допоможуть скорегувати шлях розвитку бренду роботодавця, на чому тримати фокус та як потрібно переглянути бюджет. 

  1. Які стратегічні плани бізнесу? 
  2. Що важливо для співробітників зараз? 
  3. В якому емоційному стані ваші співробітники зараз? Можливо, їм потрібна підтримка?
  4. Чи адаптували ви свої процеси до віддаленої або гібридної моделі – онбординг, адаптація, навчання тощо?
  5. Чи є актуальна ціннісна пропозиція? Чи потребує вона перегляду?
  6. Чи відповідають бенефіти сучасним реаліям? 
  7. Що важливо для кандидатів, які обирають вас, що їх турбує зараз? 
Share on FacebookTweet about this on Twitter

Lost Password