Дар’я Волкова,
бренд-стратег для IT-продуктів,
фахівець з комунікацій,
співзасновниця агенції Pink Lions

Допомагаючи компаніям із розвитком зовнішнього бренду (маю досвід реалізації проектів для України, Норвегії, Німеччини, США і Великобританії), помічаю також складності у формуванні бренду роботодавця. Часто бачу пости керівників компаній, що залучати крутих фахівців усе важче – люди не хочуть працювати лише за грошову винагороду. Для багатьох людей місце роботи – це продовження їх самих, способу життя, життєвих цінностей та певний набір очікувань від роботодавця.

HR-бренд – одна з трьох складових цілісної стратегії бренду, яка показує ставлення компанії до співробітників і кандидатів.

Як швидко дізнатись, чи пишаються співробітники роботою у вашій компанії?

Для цього вам не потрібні анкети на 150 питань або зустрічі 1-to-1. Просто подивіться, чи вказане в їх соцмережах місце роботи і чи розповідають вони про вашу компанію своїм рідним і друзям (звісно, не беремо до уваги цілком таємні проекти під NDA). Якщо члени команди не вказують вашу компанію в списку роботодавців і не хочуть афішувати своє місце роботи, є привід задуматися над слабкими місцями у HR-бренді компанії. У нас в агенції є кілька кейсів, коли після комплексного ребрендингу співробітники компанії вказали в соцмережах місце своєї роботи – із задоволенням і вперше за кілька років.

Великі бізнеси частіше дбають про бренд роботодавця, адже їм регулярно доводиться шукати людей на велику кількість відкритих вакансій – цим завданням займаються рекрутери та HR-відділи.

У малих і середніх бізнесах питання підвищення лояльності команди до компанії бере на себе власник або топ-менеджер. Краще, якщо до розвитку бренду компанії запрошують зовнішніх спеціалістів, які можуть дати об’єктивний зворотній зв’язок, запропонувати свіжі ідеї та допомогти з їх реалізацією. На моєму досвіді, часто буває таке, що співробітники легше діляться своїми ідеями з людиною “зі сторони”, ніж з керівництвом. Тоді, якщо це стратегічна сесія або брейнштормінг, я прошу керівника залишити мене наодинці з командою для того, щоб люди розкрилися по-новому.

У побудові бренду роботодавця працюють ті ж правила, що і для залучення клієнтів – важлива специфіка діяльності компанії, особистість топ-менеджера, зовнішній вигляд сайту і офісу, соцпакет та відповідність дій задекларованим цінностям. Щоб ваші зусилля принесли користь, повинна бути чітка стратегія і робота на перетині HR, маркетингу, PR і реклами. Потрібно не соромитися і не лінуватися розповідати про свою компанію – в офлайн та онлайн середовищі.

Що робити, коли стратегія вже сформована і ви регулярно публічно говорите про свою компанію

  • Будьте відкритими і правдиво розповідайте про роботу. Не варто спотворювати правду, будьте чесними з собою та своїми кандидатами.
  • Робіть те, що пообіцяли. Якщо не виходить, поясніть чому саме і зробіть роботу над помилками.
  • Комунікуйте зі своєю аудиторією різними способами: соцмережі, конференції, вебінари, освітні проекти, статті в медіа. Це постійний безперервний процес, який почне давати результати приблизно через 3 місяці.
  • Бренд роботодавця повинен доповнювати вашу репутацію і мати ключові елементи корпоративного стилю.
  • Візуально стимулюйте своїх кандидатів, публікуючи фотографії подій або розповідаючи про захоплення і кар’єрні досягнення співробітників.
  • Намагайтеся обходитися без корпоративів з дивними конкурсами, погано змонтованими відео та інших неоднозначних проявів колективної творчості, які можуть викликати у команди іспанський сором і публічно виставити компанію з невигідної сторони.

Сьогодні в компаніях великих міст нікого не здивувати кавою/печивом або безкоштовними курсами англійської. Бажаючи підвищити лояльність команди і виділитися на ринку, роботодавці пропонують своїм співробітникам нову цінність. Ось кілька прикладів:

  • Інкубатори та акселератори для внутрішніх стартапів.
  • Тематичні клуби за інтересами (клуб любителів французьких бульдогів, книжковий клуб, клуб любителів африканських лілій і тд.).
  • Розвиток корпоративних команд з дрифту, альпінізму, скайдайвінгу або будь-якого іншого виду екстремального спорту.
  • Робота з психологом, кар’єрним коучем або фахівцем з розвитку емоційного інтелекту.

Якщо плануєте розвивати HR-бренд компанії, подумайте, яку цінність (крім грошей і стабільності) ви можете дати своїй команді. Створення та реалізація стратегії HR-бренду передбачає цілу серію рішучих дій, які торкнуться майже кожного аспекту бізнесу. Зміни завжди відбуваються в результаті систематичної роботи, за рахунок чітко окресленого вектора розвитку, отриманих результатів і позитивного фідбеку від команди і зовнішньої аудиторії.