Зі зростанням тенденцій гібридної та віддаленої роботи деякі керівники потрапляють у пастку мікроменеджменту – вони надмірно контролюють роботу своїх співробітників, що заважає їхній продуктивності. Хоча певний рівень нагляду та контролю є важливим для будь-якої організації, надмірний мікроменеджмент може негативно вплинути як на окремих працівників, так і на команду. 

Якщо ви належите до тих, хто легко піддається мікроменеджменту і регулярно керує своєю командою, можливо, настав час замислитися над тим, який згубний вплив має мікроменеджмент. На щастя, є різні способи зупинитися. Ділимося основними тезами зі статті The damaging impact of  micromanagement and how to end it.

Що таке мікроменеджмент?

Мікроменеджмент – це форма управління, яка характеризується тим, що менеджер дуже пильно контролює працівника. Мікроменеджер розглядає найдрібніші деталі завдань і рішень у команді чи організації, часто на шкоду успіху та мотивації працівників.

Мікроменеджмент може призвести до зниження продуктивності та креативності, а також до створення негативного робочого середовища. Часто це означає відсутність довіри до здатності працівників самостійно справлятися зі своїми обов’язками. Мікроменеджери часто уникають делегування обов’язків працівникам, що призводить до того, що керівник стає єдиним, хто приймає рішення.

Риси мікроменеджера:

  • Вимагає постійних оновлень.
  • Чинить опір делегуванню завдань.
  • Надмірно втручається в роботу підлеглих.
  • Перешкоджає самостійному прийняттю рішень.
  • Дає надзвичайно детальні інструкції.
  • Очікує регулярних надмірно деталізованих звітів.
  • Зосереджується на неважливих деталях.
  • Надмірно все вимірює та контролює.
  • Відвідує всі збори колективу.
  • Переробляє чужу роботу.
  • Ігнорує кордони.

Як мікроменеджмент впливає на бізнес?

Шкодить моральному духу працівників

Вони можуть відчути втрату автономії, що часто призводить до зниження мотивації. Коли працівники відчувають, що кожен їхній крок ретельно вивчається, а рішення постійно скасовуються, це може призвести до відчуття, що їх недооцінюють, що в кінцевому підсумку впливає на їхню задоволеність роботою.

Призводить до затримок здачі проєктів

Якщо керівник контролює кожен аспект робочого дня членів своєї команди, це може призвести до уповільнення темпів роботи. Співробітники можуть зосередитися на досягненні досконалості, а не на завершенні роботи, що може призвести до пропущених дедлайнів і затримок у виконанні проєкту.

Перешкоджає творчості

Мікроменеджмент пригнічує творчість та інноваційне мислення. Постійне виправлення та контроль може завадити працівникам мислити нестандартно, що зменшить їхню схильність до вивчення нових ідей чи підходів, а також ймовірність пропонувати свіжі рішення чи вдосконалення процесів, що вже існують.

Зменшує відповідальність

Працівники розвиваються, коли відчувають відповідальність за свої завдання та проєкти. Вони працюють краще, коли менеджери надають їм автономію. Мікроменеджмент позбавляє їх цієї відповідальності, змушуючи відчувати себе неважливими.

Підвищує стрес

Постійний тиск мікроменеджменту може призвести до підвищення рівня стресу серед працівників. Це може негативно вплинути на їхнє психічне та фізичне здоров’я, а також на загальну продуктивність.

Перешкоджає зростанню

Мікроменеджмент обмежує можливості для навчання. Співробітники вчаться і розвиваються, коли стикаються з викликами, роблять помилки і знаходять рішення. Коли ними постійно керують, цей природний процес зростання гальмується, що впливає на їхню довгострокову продуктивність.

Збільшує плинність кадрів

Сьогодні працівники мають більше вибору, ніж будь-коли: вони обирають де, коли і як вони працюватимуть. Якщо співробітниками надмірно опікуватись, існує ймовірність, що вони шукатимуть нову роботу, а отже, бізнес ризикує втратити таланти.

Як припинити мікроменеджмент вашої команди?

Відкрита комунікація

Важливо розвивати культуру відкритої комунікації, де члени команди почуваються комфортно, обговорюючи свої ідеї, проблеми та прогрес. Регулярні перевірки можуть замінити постійний моніторинг. Відкриті канали комунікації також можуть зменшити занепокоєння керівника щодо того, що поставлені завдання не будуть виконані вчасно або відповідно до очікуваного стандарту.

Делегуйте з довірою

Іноді необхідно делегувати завдання і проєкти членам команди і довіряти їм виконання цих обов’язків. На робочому місці неминуче щось піде не так, але менеджери не повинні виправляти все самі. Важливо давати іншим людям можливість допомагати, долати труднощі та знаходити рішення. Це також допоможе їм зрозуміти свої помилки та уникнути їх у майбутньому. Хорошим підходом буде надання необхідних ресурсів, підтримки та свободи у пошуку рішень.

Встановлення чітких очікувань

Встановлення чітких очікувань щодо ролі, обов’язків та цілей кожного працівника також мінімізує будь-які шанси або потребу в мікроменеджменті. Якщо кожен точно знає, що він повинен робити і коли, немає потреби стежити за кожним його кроком.

Витратити час на попереднє планування та переконатися, що всі знають план дій – це крок у правильному напрямку.

Зосередьтеся на результатах, а не на методах

Нерідко мікроменеджери думають, що їхній спосіб керівництва є найкращим, але ліпше зберігати відкритість. У когось в команді може бути інший спосіб виконання завдань, і він може працювати так само добре. Зміщення фокусу з того, як виконуються завдання, на досягнуті результати заохочує працівників ділитися ідеями. Якщо цілі досягнуті, слід застосовувати різні підходи.

Навчання та розвиток

Якщо мікроменеджмент керівника є прямим наслідком занепокоєння щодо здатності його команди виконувати поставлені завдання, можливо, настав час інвестувати в можливості навчання та розвитку. Коли працівники відчувають, що вдосконалюють свої навички та знання, вони стають більш впевненими. Це також дозволяє керівникам демонструвати більше довіри та зробити крок назад. Регулярні сесії зворотного зв’язку, які фокусуються на зростанні та вдосконаленні, а не на критиці, також можуть допомогти замінити постійний контроль.

Визнавайте досягнення

Визнання та святкування досягнень команди це чудовий спосіб підтримувати мотивацію та впевненість працівників у своїй роботі. Визнання піднімає моральний дух і змушує членів команди відчувати, що їхній внесок цінується.

Розумно визначайте час своєї допомоги

Хороші менеджери не намагаються попередити кожну проблему або зануритися в неї, як тільки вони її побачать. Замість цього вони спостерігають і чекають, доки працівник не буде готовий почути їх. Вони розуміють, що працівники охочіше приймають допомогу, коли вони вже залучені до виконання завдання чи проєкту і на власному досвіді переконалися у його складнощах.

Мікроменеджмент може здатися способом забезпечити правильне виконання роботи, але довгострокові результати набагато переважають будь-які потенційні короткострокові вигоди. Вживаючи заходів для створення культури довіри, автономії та відкритої комунікації, керівник може запобігти негативним наслідкам мікроменеджменту, а також створити середовище, в якому його команда може процвітати, впроваджувати інновації та реалізовувати свій потенціал на повну. Це не тільки сприяє підвищенню морального духу співробітників та їх задоволеності роботою, але й дає керівництву більше часу, щоб зосередитися на інших аспектах бізнесу. 

Читайте ще: Яких бенефетів очікують співробітники від роботодавців? Інсайти з дослідження різних поколінь