З активним розвитком технологій зʼявляються й набувають популярності нові професії. Зокрема, такою є SEO-фахівець — спеціальність, яка сьогодні затребувана в усьому світі. Але далеко не всі розуміють суть цієї роботи, на якому факультеті потрібно вчитися, щоб знати SEO та з чого взагалі треба почати (математика, програмування чи аналіз сайтів).

Ми вирішили поспілкуватись з Данилом Поповим, SEO-спеціалістом компанії robota.ua, та зібрали дієві поради для всіх тих, хто зацікавився цією роботою, але не знає, з чого розпочати.

Данило Попов, SEO-спеціаліст компанії robota.ua

SEO — це комплекс заходів і дій, які спрямовані на збільшення рейтингу для пошукової системи та покращення ранжування сайту (розміщення за певними запитами).

Данило говорить, що «SEO — це IT-професія в перемішку з інтернет-маркетингом. Навчаючись на айтівця чи маркетолога, ви трохи будете вивчати SEO, але як такого напряму, спеціальності, присвяченій саме SEO — немає. Тому вивчитися на такого спеціаліста можна лише, пройшовши курси або ж самостійно — завдяки профільній літературі чи відео в YouTube. 

Тож, якщо ви вирішили вивчити SEO, Данило рекомендує:

  • Знайти перевірені ресурси

Перед тим як почати навчання, знайдіть джерела, з яких ви черпатимете інформацію (телеграм-канали, ютуб-канали, сайти тощо). Такими можуть бути:

Центр Google пошуку — своєрідна база, в якій ви знайдете все про принципи роботи Google пошуку.

BACKLINKO — блог для навчання SEO наступного рівня та стратегій створення посилань (англійською).

SEJ TODAY — журнал-блог, в якому ви знайдете все про SEO, включаючи останні новини, оновлення алгоритмів, стратегії, поради, сучасні тенденції, інструменти тощо (англійською).

Devaka Talk — телеграм-канал хорошого SEO-спеціаліста.

  • Виробляти звички

У цій професії важлива систематизація та самодисципліна. Для цього складіть певний графік/план, якому слідуватиме, незважаючи ні що. Зокрема, дотримуйтесь дедлайнів у навчанні, приділяйте більше часу складнішому матеріалу і завжди стежте за новинами. Це важливо, оскільки оновлення даних пошукових систем часто змінюється та впливає на якість вашої роботи.

  • Вдосконалити англійську

Вивчитися на SEO-спеціаліста реально без знань іноземної мови. Але вам буде в рази складніше, бо більшість корисних ресурсів англійською мовою. Щоб не витрачати час на переклад, редагування та розуміння написаного, вдосконалюйте іноземну мову, адже вона ще й як стане у пригоді під час вивчення SEO та працевлаштування. 

  • Працювати над власним сайтом і брендом

Для початку можете створити простенький сайт (наприклад, на Wix), де будете розповідати про себе (як проходить навчання, ваші досягнення) та ділитися методами, цікавими знаннями тощо. 

Також великою перевагою буде пошук однодумців, відвідування різних форумів, вебінарів, де ви можете обмінюватися інформацією та розповідати про себе іншим.

  • Скласти хороше резюме

Щоб знайти гідну компанію, радимо приділити увагу створенню резюме. Заповніть якомога більше рубрик та опишіть все те, що вивчили, які досягнення, сильні сторони, те, чим пишаєтесь. Також дуже важливо не просто надіслати резюме, а додати до нього супровідний лист або ж подзвонити напряму до роботодавця. І будьте готові, що це займе немало часу.

Цитата: «Одразу стати крутим SEO-фахівцем із хорошою заробітною платою важко. Все прийде з досвідом. Тому спочатку спробуйте себе в ролі Linkbuilder (фахівець у царині інтернет-просування), адже це — гарний старт для того, щоб стати SEO-спеціалістом».

Також для початківців буде корисно почитати:

  •  «SEO – мистецтво розкрутки сайтів» (С. Спенсер, Р. Фішкін, Е. Енж, Д. Стрикчіола) — підручник про основи просування й оптимізацію веб-ресурсів.
  • «Оптимізація та просування сайтів у пошукових системах» (І. Ашманов, А. Іванов) — допоможе зрозуміти, як працюють пошукові системи.
  • «Total SEO. Повний практичний посібник з просування сайтів» (І. Шаміна, А. Носаченко) — це своєрідна енциклопедія, де ви дізнаєтесь про ранжування, канали, які допоможуть залучати трафік, аналітику тощо.

Немає жодних перешкод, щоб стати SEO-спеціалістом з нуля. Хіба лише відсутність бажання, готовності викладатись на повну. Але якщо усе це є вперед до нових можливостей, адже все у ваших руках. 

  Марія Приходько, авторка медіаплатформи budni

 

Читайте ще: Червона чи синя пігулка: як правильно приймати офер? Поради від рекрутера