Попри війну мережі магазинів електроніки та аксесуарів «Цитрус» вдалося зберегти команду та відкрити 11 нових торгових точок у різних містах України за останній рік. Завдяки чому компанії вдалося продовжити розвиток? Досвідом ділиться HR-директорка Оксана Фурман.

– Оксано, під час повномасштабної війни пріоритети в багатьох компаній змістилися. Без команди не буде й бізнесу, а відтак найважливіше – це безпека та турбота про людей. Розкажіть про ініціативи «Цитрус», направлені на це?

– Для нашої компанії працівники є надзвичайно важливими. Ми розуміємо, що в цей складний час потрібно комплексно підходити до питань надання необхідних умов праці.

У нас налагоджена система оповіщення про небезпеку. Під час повітряної тривоги магазини зачиняються та працівники перебувають у безпечних місцях. В офісі також всі спускаються в укриття, яке обладнане Wi-Fi, стільцями, столами, там є вода.

Ми забезпечили всі підрозділи компанії засобами безперебійного інтернету Starlink, генераторами. Під час блекауту працівники, навіть ті, що працювали зазвичай віддалено, повернулися в офіс, де було світло, гаряча кава та тепло, можна було прийняти душ.

Працівників, що змушені були покинути свої домівки в межах України, переводили для роботи в інші міста України, які вони обрали для проживання.

У період надзвичайних ситуацій завжди тримаємо зв’язок з усіма та надаємо чіткі інструкції для дій. Людям це важливо, вони мають почувати впевненість та довіру, що їх підтримають.

HR-департамент компанії «Цитрус»

В компанії працює професійний психотерапевт для підтримки емоційного стану людей. Ця функція має попит.

Ми відмовилися від гучних святкувань, та все ж намагаємося створювати приємні моменти для покращення робочої атмосфери та підвищення настрою працівників. Проводимо раз на місяць тематичні офісні дрес-коди, для новачків влаштовуємо екскурсії нашою чудовою Одесою з професійними гідами, організовуємо різноманітні марафони та фотоконкурси, тематичні групи за інтересами, нагороди за внутрішні активності та досягнення «Той ще Фрукт». Наші спортсмени беруть участь від компанії у бігових марафонах на підтримку соціальних проєктів.

За останнім еNPS, в який ми включили блок питань про думку працівників щодо роботи компанії під час війни, ми отримали від них високу оцінку.

– Як, за вашими спостереженнями, змінилися очікування пошукачів та працівників від працедавців? Що стало більш важливим, а що втратило цінність в очах людей? І як ваша компанія відповідає на ці зміни?

– Стало більше охочих працювати віддалено або мати гібридний формат роботи. Для кандидатів важлива стабільність компанії, безпека роботи в офісі. Щодо гнучких умов роботи, ми приймаємо рішення, відштовхуючись від функціонала певної посади, щоб зберегти баланс у відповідному графіку та комунікаціях з іншими підрозділами. Маємо дбати та враховувати інтереси всієї нашої команди.

– Яких змін зазнала система внутрішніх комунікацій?

– Ми стали більше цінувати одне одного, підтримка команди в емоційно складні моменти є дуже важливою. Робота, яка приносить користь, дає опору та відчуття реалізованості.

– Чи вдалося вам зберегти команду? І що відбувається з рекрутингом, чи продовжуєте ви найм?

– З початком повномасштабного вторгнення ми максимально зберігали кожного працівника – не проводили скорочень, не звільняли людей. Оптимізація відбулася природним шляхом. Є частина колег, які переїхали за кордон, служать в ЗСУ або просто вирішили змінити сферу діяльності. Показник плинності в нас залишився на довоєнному рівні. Ми активно наймаємо спеціалістів, як у роздрібну мережу по всій Україні, у зв’язку з активним ростом магазинів, так і в офіс у м. Одеса.

– На що, крім професійних знань та скілів, ви звертаєте увагу при наймі в команду?

– Ми завжди раді ініціативності, креативності, позитивності! В компанії безліч можливостей для вертикального та горизонтального росту, тому саме амбітні та небайдужі до результату працівники мають найбільше шансів на самореалізацію.

Реалії сьогодення та бізнес-ритм компанії вимагають схильності до багатозадачності та вмінню працювати у драйвовому ритмі.

– Поділіться порадами з пошукачами – як підвищити шанси долучитися до вашої команди?

– Наші вакансії розміщені на порталі robota.ua та на кар’єрній сторінці «Цитруса».

Щоб потрапити до нас у команду, потрібно відгукнутись на вакансію, що відповідає вашому досвіду та заявленим вимогам, пройти співбесіду з HR-менеджером та безпосереднім керівником. І вуаля – ви в нашій команді)

– Як адаптувалися інші процеси роботи в з людьми, щоб відповідати вимогам часу?

– Ми продовжуємо приділяти багато уваги різним HR-функціям. Зараз спрямували більше акценту на навчання, змінили формат його проведення в роздрібній мережі, запустили школу адміністраторів і директорів, маємо в портфелі курсів багато цікавих нових тем для молодих управлінців. Цікавий факт: переведення всередині компанії на керівні посади зросли на 20% за останній рік.

– Розкажіть про ваші ключові корпоративні соціальні ініціативи.

– Ще на початку повномасштабного вторгнення компанія прийняла рішення не піаритися на темі війни, тому ми не говоримо про нашу благодійність. Щодо працівників, багато донатять, співпрацюють з різними фондами та громадськими організаціями, займаються соціально важливими проєктами, допомагають притулкам. Також ми підтримуємо зв’язок з колегами, що служать в ЗСУ, допомагаємо їм та чекаємо їх повернення в компанію

– Розумію, що планування зараз може бути тільки гнучким – проте: які плани розвитку бізнесу та команди ви маєте?

– Початок війни дещо вплинув на наші плани та ми продовжуємо масштабуватися в кількості магазинів роздрібної мережі, сервісних центрів, розвитку e-commerce.

Міняємо формати магазинів, розширюємо асортиментну матрицю, розвиваємо В2В сегмент. За останній рік ми відкрили 11 нових торгових точок у різних містах: Києві, Тернополі, Житомирі, Одесі, Хмельницькому та Івано-Франківську. До кінця 2023 плануємо відкрити ще сім.

Дивитися всі вакансії компанії «Цитрус»

Читайте ще: «Ми стали точкою опори для співробітників в умовах тотальної невизначеності». Як працює компанія «Лантманнен Акса» в умовах війни?