Про досвід адаптації Coca-Cola HBC до роботи в нових умовах розповідає Наталія ПинтяHR-директор компанії в Україні, Вірменії, Молдові.

Наші торговий відділ, виробництво та дистрибуція наразі працюють, забезпечуючи безперервність продажу та постачань. Ми проаналізували всі можливості та прийняли план дій для максимального захисту здоров’я наших співробітників при продовженні поставок продукції. А офісних співробітників максимально перевели на роботу з дому або на позмінний графік роботи, пропонуємо та надаємо рекомендації щодо організації онлайн-зустрічей та віддаленій роботі.

Рекрутинг 

У процесі підбору персоналу ми повністю перейшли в онлайн-формат. Усі інтерв’ю, зустрічі, скринінги та оцінювання проводяться через онлайн-платформи, Microsoft Teams, HireView та багато іншого. Рекрутмент-команда активно використовує гейміфікацію для зручності кандидатів.

Адаптація 

Адаптація – це насамперед комунікація з командою, а вона лишається незмінною. Саме тому ми віримо в те, що адаптувати працівника віддалено цілком реально. У нас є нові працівники, які вийшли до нас саме у перший день карантину, і наразі вони є повноцінними членами команд.

Для успішної адаптації працівників віддалено ми використовуємо онлайн-зустрічі з командою, знайомство з департаментами компанії віртуально, створення плану адаптації нового співробітника в системі. Нові співробітники компанії потребують трохи більше уваги та за допомогою ранкових онлайн-зустрічей на каву ми намагаємося створити приємну сімейну атмосферу.

Навчання та розвиток 

У Coca-Cola HBC ми можемо запропонувати всім працівникам відвідати високоякісні навчальні онлайн-курси, які розміщені на внутрішній платформі «eboosters». Співробітник може відкрити курси через платформу на персональному комп’ютері або з мобільного телефону та займатись у будь-який зручний для нього час.

Більшість тренінгів вже давно проходять онлайн, тому під час карантину всі співробітники без проблем змогли продовжити своє навчання.

Робота команд

У кожній команді існують щотижневі, щомісячні регулярні рутинні процеси та зустрічі, які раніше проводились наочно, а зараз перейшли у відео-формат. Лідер кожної з команд, що працюють віддалено або комбіновано, по-перше, отримав тренінг та рекомендації щодо налагодження ефективних процесів; по-друге, ми організовуємо сесії, де лідери мають можливість поділитись своїм досвідом та обговорити нагальні питання. Важливо, що у нас існує довіра між командою та лідером, членами команди. Така довіра є частиною корпоративної культури та запорукою продуктивності, незважаючи на формат роботи.

Лідери завжди на зв’язку зі своїми командами. Регулярно організовуються зустрічі з працівниками, де обговорюються всі важливі питання. Ми постійно інформуємо співробітників про плани, про заходи безпеки через канали внутрішньої комунікації, а також додатково запустили інформаційний Telegram-канал та гарячу лінію для співробітників. У такі часи дуже важливою є емоційна складова, оскільки всі ми разом опинились у такій ситуації. Отже, ми намагаємось підтримувати позитивний настрій, раціональний підхід та організовуємо вебінари для підтримки працівників: це психологічні рекомендації, фітнес-поради та заняття, організовуємо майстер-класи для дітей наших співробітників.

Тімбілдинг

Насправді гуртування команди може проводитись і у режимі онлайн. Може, це трохи незвично, але цілком можливо. Наразі ми всі згуртовані задля нашої спільної мети. І це найголовніше, коли кожен розуміє свій внесок у загальний результат та знає, що зараз все залежить від нас. Наші колеги щодня відвідують замовників, виробляють продукцію, доставляють напої клієнтам, працюють напружено в офісі та віддалено, ми вдячні їм за все, що вони роблять щодня. Така підтримка надихає на нові досягнення.

Крім того, бути разом та зберігати позитив дуже важливо. Наприклад, в HR-департаменті ми проводимо онлайн-зустрічі команди тричі на тиждень, де говоримо про новини, улюблені фільми, хобі, обговорюємо свята та рецепти. Ми проводили гру онлайн «Що? Де? Коли?», а також запускаємо челенджи на краще робоче місце і таке інше.

Якщо говорити про компанію в цілому то наразі у нас проходить челендж #ShareCoke між департаментами.

Здоров’я працівників

Здоров’я та добробут наших співробітників є пріоритетом, і ми дотримуємось рекомендацій місцевої влади та ВООЗ.

Що ми зробили для захисту:

  • посилили заходи безпеки на підприємстві згідно з рекомендаціями МОЗ та ВООЗ, запровадили температурний скринінг усіх відвідувачів та працівників, запровадили додаткові прибирання та дезінфекцію, забезпечили співробітників засобами дезінфекції та індивідуального захисту;
  • призупинили відвідування наших підприємств сторонніми особами, скоротили зустрічі віч-на-віч і надаємо перевагу відео-конференціям;
  • скасували відрядження та перенесли масові заходи;
  • організували додаткові корпоративні розвозки для співробітників  і змінили їх графік та маршрути задля максимальної зручності працівників;
  • змінили графік роботи Coke Cafe тощо.

Якщо говорити про ментальне здоров’я, з самого початку кожен керівник на зв’язку зі своєю командою та тримає її в курсі новин в компанії. Для всіх співробітників ми регулярно проводимо вебінари на різні теми: з лікарем, психологом, фітнес-тренером, а також на тему стрес-менеджменту, онлайн-зустрічі з керівниками напрямів, під час яких співробітники можуть задати свої питання, тощо.

Технології 

Ми активно використовуємо Microsoft Teams для дзвінків, зустрічей, вебінарів, спілкування. Адже якщо раніше ти міг підійти до колеги в офісі, зараз швидке смс в teams набагато зручніше при вирішенні невідкладних питань.

Внутрішні платформи (Hire View, Beamery, Instagram, Facebook) для зв’язку з кандидатами.

Особистий рецепт

Це не дивно, але у HR-ів немає вільного часу. Ми маємо подбати про захист наших працівників, про емоційний стан колег, підтримувати, надихати. Та дивитись уперед, рухаючись швидше щодо впровадження технологій, процесів та змін і бути готовими до нових викликів після стабілізації ситуації. Бажання зробити команду ще сильнішою, потужнішою та пройти все разом – от що надихає та надає сили.