Якщо раніше основним завданням HR-фахівця був насамперед пошук співробітників у компанію, то зараз ключове завдання полягає в утриманні персоналу. Висока мотивація – обов’язкова умова для формування залученості. Причому оцінювати її варто комплексно. Матеріальна винагорода має відповідати ринковому рівню, і тільки за такої умови нематеріальні заохочення ефективні. Можна вигадати безліч проектів і «плюшок», але якщо співробітник задивляється на інші компанії в пошуках вищого рівня заробітної плати, йому байдужі ваші ідеї, якими б цікавими вони не були.

Досвід показав, що важливий фактор залученості співробітників – це можливість ділитися досвідом, професійними навичками та кар’єрними історіями, а також отримання визнання від компанії та колег. Приклад проекту з такою метою, реалізований командою HR у відомій мережі магазинів одягу – «Майстер своєї справи». Компанія складається з безлічі віддалених  підрозділів: 10 роздрібних магазинів, два склади та центральний офіс. Тому вкрай важливо берегти тонку нитку внутрішньої комунікації, яка допомагає персоналу відчувати себе частиною команди і бачити свою причетність до загального результату.

Реалізація проекту відбувалася за простою схемою: HR отримує заявку на участь у проекті на електронну пошту від керівника підрозділу. Важливо: взяти участь у проекті «Майстер своєї справи» може кожний бажаючий. Для цього потрібно написати текст за таким планом:

  1. Короткий вступ, знайомство: прізвище та ім’я, підрозділ, до якого належить співробітник, і посада, а в разі кар’єрних підвищень – яких успіхів у кар’єрі вдалося досягти.
  2. У чому полягає робота працівника і що найбільше подобається в робочому процесі?
  3. Професійні секрети і корисні поради.

Кожне таке звернення закінчується мотиваційною фразою на кшталт «Я пишаюся своєю роботою. Я можу бути майстром своєї справи».

Пряма мова підкріплюється фотографією співробітника, обов’язково – під час робочого процесу. Якщо це товарознавець – то біля стелажів із товаром на складі, якщо продавець – то в торговому залі, керівники – за робочим столом тощо. Це робить проект живим та щирим.

Потім HR-відділ готує на основі отриманої інформації яскраві плакати для усіх підрозділів компанії. «Експозиція майстрів» змінюється кожні два тижні.

Завдяки такій простій практиці співробітники знайомляться з новими «майстрами» навіть без особистої зустрічі. Радісно спостерігати, як працівники потім впізнають одне одного на корпоративі і, звичайно, як пишаються собою «майстри».

Олена Бєлікова, HR-консультант