Кількість роботодавців і керівників, які підтримували модель повністю дистанційної роботи, різко впала з 34% у 2022 році до 1% у 2023 році. Сьогодні понад 80% керівників заохочують або навіть вимагають, щоб співробітники працювали в офісі щонайменше три дні на тиждень. Ці дані підтверджують, що офіс не «мертвий». Він просто має інший вигляд. Отже, що повинні робити керівники, щоб максимізувати цінність гібридного офісу?

Говоримо про еволюцію робочого місця у світі та ділимося результатами третього щорічного дослідження Future Workplace Index від EY — було анонімно опитано понад 500 керівників і роботодавців із метою відстеження настроїв щодо робочого середовища майбутнього.

  • Гібридна робота міцно закріпилася, і повернення в офіс принаймні на кілька днів на тиждень означає відчутний відхід від повністю віддаленої роботи.
  • Головна причина заохочення та вимагання повертатися в офіс — підвищення продуктивності. Серед інших причин — покращення культури та командної взаємодії.
  • Протягом останніх двох років працівники були більш продуктивними.
  • Компанії меншого та середнього розміру продовжують розширювати свої фізичні офісні приміщення, тоді як великі компанії зберегли або зменшили площу офісів.
  • Керівники активно шукають більш досконалі інструменти для оптимізації використання офісного простору, включаючи технології штучного інтелекту та машинного навчання.

Хоча гібридна модель роботи залишається необхідністю, відбувся перехід від повністю віддаленої роботи, що показує, що офіс, як і раніше, важливий. Майже 99% респондентів опитування EY зазначили, що від співробітників вимагають або принаймні заохочують працювати в офісі не менше двох днів на тиждень, при цьому найбільша кількість опитаних (32%) говорять про три дні на тиждень.

«Очевидно, що гібридна робота вже не в періоді тестування та перегляду. Вона тут, щоб залишитися», — каже Марк Грініс, керівник відділу нерухомості, готельного бізнесу та будівництва EY Americas. «Оскільки щонайменше два-три дні на тиждень в офісі стають нормою, керівники повинні надавати більше можливостей для продуктивності, співпраці та творчості порівняно з умовами віддаленої роботи. Тепер все більше уваги приділяється інвестиціям у робочі місця — від інтеграції штучного інтелекту до розширення офісу та ресурсів для віртуальної співпраці».

Настав час максимізувати цінність гібридного офісу

Протягом останніх років організації надавали перевагу гібридним стратегіям — 80% керівників були впевнені у своїй гібридній стратегії роботи. Наразі 86% роботодавців дотримуються політики, згідно з якою обов’язковою є присутність в офісі певну кількість днів на тиждень. Не дивно, що найбільшою проблемою, з якою стикаються роботодавці під час оптимізації офісу, є створення відповідного середовища для співробітників шляхом балансування індивідуального та спільного простору (32%) і наймання/утримання працівників, які готові працювати в офісі (21%).

Оптимізація робочого місця та застосування ШІ

Так, привертається підвищена увага до робочого місця, його оптимізації та впровадження інновацій: 55% респондентів у малих компаніях (від 251 до 1 000 співробітників) і 47% у компаніях середнього розміру (від 1 001 до 5 000 співробітників) збільшили площу своїх офісів за останні 24 місяці.

Оскільки штучний інтелект стає все більш доступним, 44% опитаних керівників заявили, що вони вже використовують можливості ШІ для збору даних, які допоможуть максимізувати й оптимізувати офісний простір, а 38% заявили, що бажають застосувати ШІ для відстеження стійкості та енергоефективності офісу. Цікаво, що лише 2% респондентів сказали, що не впевнені або не планують використовувати технології штучного інтелекту на робочому місці.

Трансформація робочого місця у поточному році та в майбутньому

Сьогодні 28% керівників вважають, що їхні співробітники однаково продуктивні, коли вони працюють вдома та в офісі. При цьому найпоширенішою причиною (29%) заохочення повернення до офісу є саме підвищення продуктивності. Наступними трьома основними причинами є максимізація рентабельності інвестицій в офіс, покращення культури праці та розширення командної взаємодії (всі по 18%).

80% керівників повідомляють, що продуктивність їхніх співробітників була дещо або набагато вищою за останні 24 місяці. Питання тепер не в тому, чи продуктивні співробітники, коли вони працюють віддалено, а в тому, як компанії можуть прагнути перевершити цю продуктивність і створити спільноту в офісі за допомогою інвестицій у технології та інновації.

Насправді 51% респондентів зазначили, що наразі вони інвестують у нові високотехнологічні офісні приміщення зі зручностями, 63% — інвестують у додаткові цифрові та віртуальні ресурси для співпраці, а 65% — інвестують або розглядають можливість інвестувати у створення більш передбачуваної гнучкості для працівників.

«Ми дійшли висновку, що фізичний офісний простір має важливе значення для ефективної співпраці, креативності та зростання, що знижує деякі попередні ризики та побоювання, пов’язані з інвестиціями», — сказав Франсіско Дж. Акоба, співкерівник відділу консультування з питань корпоративної нерухомості та технологій EY US. «Тепер мова йде про досягнення правильного балансу між інвестиціями в фізичний офісний простір і технологічними інноваціями на робочому місці з кінцевою метою оптимізації продуктивності робочої сили в гібридній моделі».

Читайте ще: Що таке hustle culture? Вигоди та небезпеки культури метушні для співробітників