У посткарантинний період звичайні співбесіди в офісі все частіше замінюють на онлайн. А ті, хто проводить зустрічі в офісах, повинні дотримуватися нових правил: це і соціальна дистанція, і заборона рукостискань. А чи змінилося власне інтерв’ю? Які питання доречні в арсеналі рекрутера?

1. Чи готові ви до співбесіди онлайн?

Якщо кандидат погодився на віддалену співбесіду, під час спілкування можна помітити безліч деталей: охайний зовнішній вигляд, правильний вибір фону, чи попередив тих, хто поруч, що бесіда важлива і відволікати не слід, чи вимкнув звук мобільного тощо. Дотримання простих, але важливих правил свідчить про серйозність намірів.

Також корисно заздалегідь переконатися, що претендент на посаду має надійний інтернет та вміє користуватися програмами онлайн-зв’язку.

2. Де ви живете та як плануєте їздити на роботу?

Це допоможе оцінити, наскільки складно буде дістатися робочого місця в разі переведення на дистанційну працю. Поки ситуація з карантином нестабільна, краще уточнити, чи зможе кандидат дійти пішки, якщо рух громадського транспорту зупинять, чи є в кандидата власний автомобіль. Також ця інформація буде корисною, якщо компанія організовує трансфер співробітників (допоможе скласти маршрут).

3. Як ви ставитеся до віддаленої роботи? Що найскладніше/найлегше?

Допоможе зрозуміти, якої реакції варто очікувати від кандидата, якщо доведеться працювати вдома: роздратування, гнів, спокій, радість? Негатив може пояснюватися збільшенням робочого навантаження та ускладненими комунікаціями. Причиною для радощів зазвичай є можливість не витрачати час на дорогу до роботи. Емоції, які в кандидата викликає перспектива працювати віддалено, вказують і на те, чи має він потрібні для цього навички та якості (самоорганізованість, орієнтованість на результат тощо). 

4. Якими програмами під час роботи віддалено користувалися?

Чи знайомий пошукач зі Skype, Zoom, Viber, Slack, Google Drive, TeamViewer тощо? В нестабільний період цінуються технічно підковані працівники, адже роботодавцю проблематично організувати техпідтримку з нуля, виділити окремого співробітника, який проводитиме лікбези. Перевагу надають працівникам, які користувалися програмами, з легкістю самостійно можуть усунути технічні проблеми, готові навчатися працювати в нових додатках.

5. Чи користувалися освітніми ресурсами?

Під час карантину для тих, хто прагнув заповнити прогалини в знаннях, було чимало безкоштовних пропозицій онлайн-навчання (курси, тренінги, уроки, підручники). Поцікавтеся у кандидата, чи скористався він такою можливістю, чи вдалося приділити час саморозвитку. Якщо він прагне додаткових знань з власної ініціативи, це є перевагою.

6. Який у вас розпорядок дня під час роботи вдома?

Самодисципліна дуже важлива. Дотримання розпорядку дня (завчасно складеного та продуманого, нехай інколи і рутинного) говорить про вміння кандидата встановлювати межі, організовувати робоче та особисте життя. Режим дня допоможе знизити тривожність та стрес, виконувати більшу кількість завдань. Чи приділяється увага сім’ї, відпочинку? Баланс важливий для продуктивності.

7. Які нові навички опанували під час роботи вдома?

Можливо, кандидат навчився обмежувати час роботи перед комп’ютером? Або налагодив графік тренувань? Чи встигав працювати з трьома дітьми в одній квартирі? Йдеться про готовність адаптуватися та виконувати роботу якісно за будь-яких обставин.

8. Що зробили корисного для себе? 

Можливо, кандидат написав картину по номерах, навчився пекти торти та вишукано прикрашати їх, вишивати хрестиком, робити букети з продуктів. Карантин – ідеальний період для того, щоб почати робити те, що давно хотілося, але не вистачало часу. Важливо, щоб працівники цікавилися не тільки роботою, а мали захоплення. Інакше важко запобігти вигоранню, працюючи вдома.

9. Чи були досягнення/успіхи в роботі під час карантину?

Деякі співробітники віддалену роботу сприймали як відпустку, не докладаючи додаткових зусиль. Якщо ж фахівець активно включався в робочий процес, пропонував ідеї, як організувати працю віддалено, постійно був на зв’язку та разом з командою досяг гарних результатів – він просто знахідка.

10. Як підтримували рідних та колег?

Багато людей під час пандемії проявили себе з кращого боку, допомагаючи тим, хто захворів, був ізольований (сусідам-пенсіонерам, багатодітним сім’ям, людям з інвалідністю). Можливо, серед ваших кандидатів є саме такі. Попросіть поділитися досвідом, навести декілька прикладів. Людяність, готовність допомогти також цінуються в робочому середовищі, особливо в компаніях з активною соціальною позицією та корпоративною культурою, де заведено підтримувати одне одного.