Наталія Кравченко, Recruitment Team Lead у Boosta

Позиція ІТ-рекрутера сьогодні є досить популярною на ринку праці. Сотні кандидатів перебувають у пошуку роботи й може здаватися, що знайти хорошого рекрутера – завдання максимум на тиждень. Але в реальності це не так.

Мене звати Наталія Кравченко, я – Recruitment Team Lead в IT-компанії Boosta, і нещодавно переді мною постало завдання розширити штат нашого рекрутинг-відділу. Здавалося, що це буде легко та швидко, адже на той момент кожен третій рекрутинг-фахівець у LinkedIn додавав на своє фото плашку open to work.  Ми й справді отримали безліч відгуків, переглянули сотні резюме та провели понад 50 співбесід, більша частина з яких, на жаль, були невдалими.

У цьому матеріалі поділюсь своїм досвідом стосовно того, якими навичками та знаннями має володіти рекрутер, який хоче досягати вершин у своїй професії.

Очікування та реальність

Існує стереотип, що професія рекрутера – досить легка та не вимагає великої кількості вмінь. Насправді ж, це не так. Працювати в рекрутингу прямо порційно дорівнює щоденній роботі з людьми. Але люди, їхні манери спілкування чи реакції на відмови – дуже різні, тож рекрутер має бути дуже комунікабельним, стресостійким та добре розуміти галузь, в якій він працює. Якщо ж рекрутер не любить спілкування з людьми, постійний пошук та аналіз, я гарантую йому вигорання не пізніше, ніж через 6 місяців роботи.

Саме нерозуміння реальних обов’язків та обсягів роботи призводять до того, що очікування кандидатів не відповідають тій реальності, в якій ми існуємо сьогодні. Але як зрозуміти, чого можна очікувати від професії та яким має бути ідеальний кандидат?

Топ-6 рис та вмінь ідеального рекрутера

*Якщо при прочитанні ви можете поставити «+» біля кожного з них, я вас вітаю. У вас велике майбутнє у цій сфері!

  1. Комунікабельність. Ви вмієте змістовно та гарно представити себе та роботодавця, аргументувати, чому ваша компанія – найкраще місце роботи для кандидата. Ви легко встановлюєте контакт з будь-ким, вмієте слухати та чути потреби людей.
  2. Аналітичний склад розуму. Вам вистачить однієї хвилини, аби зрозуміти, чи релевантне резюме перед вами. Ви ставите влучні запитання, які дозволяють дійти до суті, миттю аналізуєте відповіді та робите висновки. У своїй роботі ви опираєтеся на цифри та дані, міряєте свою ефективність та розумієте, на яких етапах воронка рекрутингу дає збій. Ви вірите в оптимізацію та автоматизацію процесів.
  3. Загальна ерудованість. З вами цікаво спілкуватися, ви освічені, начитані та грамотні. Ви можете підтримати розмови на різні теми чи влучно прокоментувати бесіду. Ви постійно розвиваєтеся та не зупиняєтеся на досягнутому.
  4. Самоорганізованість та тайм-менеджмент. Ви вмієте розподіляти свій час на пошук кандидатів, проведення співбесід, взаємодію з hiring-менеджерами. Ви не тонете в хаосі резюме та вакансій, а структуруєте отримані дані та працюєте з ними поступово.
  5. Гнучкість та адаптивність. Ви швидко адаптуєтеся до змін на ринку праці, нових трендів чи вимог. Адже сфера рекрутингу, як і сьогоднішній світ, надзвичайно динамічна.
  6. Знання англійської мови. Ви розумієте, що це ваша конкурентна перевага та можливості для розвитку, а тому знаєте мову на належному рівні. Варто розуміти, що хоч зараз і можна знайти компанії, де розглядають рекрутерів без знання англійської, та з кожним днем таких компаній стає все менше, тому що успішні бізнеси зазвичай прагнуть до масштабування на нових ринках.

Табу для рекрутера або Чому ми відмовляли кандидатам

  1. Токсичність та конфліктність. Ці риси загалом – табу для будь-якої позиції. Але додатково варто пам’ятати, що рекрутери – це обличчя компанії. Токсичність чи зверхня комунікація не лише змусять кандидата відмовитися від пропозиції чи подальшого спілкування з вами, а й негативно вплинуть на бренд роботодавця компанії. Тому ми завжди намагаємося ставити запитання, які виведуть кандидатів на позицію рекрутера «на чисту воду».
  2. Небажання працювати з великою кількістю різних задач. Деякі рекрутери звикли працювати у повільному темпі, вести кілька вакансій одного стеку та закривати по одній з них на місяць. Для когось це прийнятно, але для нас – ні. Ми ставимо амбітні цілі, біжимо вперед, освоюємо нові ринки та наймаємо лише найкращих.
  3. Небажання саморозвитку. Цей пункт корелюється з попереднім пунктом. Наші амбітні цілі вимагають постійного розвитку та навчання. Зі свого боку, Boosta докладає максимум зусиль, аби всі отримали можливості професійного росту, й мені дуже дивно дізнаватися, що деякі кандидати в цьому зовсім незацікавлені.
  4. Незнання англійської мови. Про це я вже писала в попередньому розділі.

Також ми намагалися розглядати лише тих кандидатів, які попередньо вже мали досвід роботи з міжнародним наймом. Проте в деяких випадках таки робили виключення, якщо бачили, що кандидат зацікавлений у роботі з нами, проактивний та, навіть не маючи практичного досвіду, пропонує гіпотези як та де шукати.

Такий відбір допоміг нам знайти класних людей у нашу команду – тих, хто вміє знаходити діаманти.

Я – джун. Як шукати роботу?

Є погана новина – знайти хорошу роботу молодшим спеціалістам зараз стало важче, адже багато компаній намагаються наймати більш кваліфікованих фахівців, аби не витрачати ресурси на навчання джунів. Відповідно, вакансій таки менше.

Але є й хороша новина – шанси отримати омріяний офер все одно є! У такому випадку вашими найкращими друзями повинні бути правильно сформоване резюме та теоретичні знання. Тому починати варто з цього, а далі – шукати будь-які можливості роботи «на практиці».

Гарним варіантом є стажування від локальних чи іноземних компаній. Це шанс отримати досвід, а також працевлаштуватися, бо часто по завершенню таких програм найкращим випускникам пропонують залишитися в компанії.

Ще одна можливість, що відкриє перед вами двері у світ рекрутингу, – це різноманітні дні кар’єри та професійні конференції. По факту, це місця, де ви можете напряму познайомитися з рекрутерами багатьох компаній та спробувати прорекламувати себе.

Замість висновку

Рекрутинг – це стиль життя – коли ви відчуваєте потреби людей, розумієте потреби бізнесу й допомагаєте цим двом знайти одне одного. Коли закриття кожної вакансії – це мінісвято, а відкриття нової – цікавий челендж.

Якщо відчуваєте, що це про вас, ласкаво просимо у професію! Успіхів!

Читайте ще: Концепція внутрішнього рекрутингу: ключові переваги та потенційні ризики