Марія Приходько

Сьогодні світ заполонили ґаджети, віртуальні помічники та соцмережі. І зрозуміло, що діти (покоління Альфа), які народилися та будуть народжуватися за такого бурхливого розвитку технологій, відрізнятимуться від дітей з 90-х і 2000-х.

Співпрацювати з поколінням Альфа буде нелегко, але якщо роботодавці будуть знати їх особливості – проблем не буде. Які саме, розповідаємо нижче.

Альфа – це діти, які народжуються з 2010 року.

Технології – увесь світ

Альфа майже з народження активно користуються айфонами, макбуками та планшетами. З пʼяти років ці діти можуть краще, ніж батьки, пояснити бабусі чи дідусеві, як користуватися ґаджетами та знайти потрібну інформацію в інтернеті. І зрозуміло, що в роботі вони будуть ставити технології на перше місце та очікувати, що роботодавець надасть нову техніку, бездоганні цифрові платформи та швидкісний інтернет.

Впевненість і наполегливість

Все залежить від виховання, але здебільшого сучасні діти дуже впевнені та вже з юних років знають, чого хочуть. Вони не будуть боятися ставити на роботі багато питань, говорити про свої потреби, відкрито обговорювати заробітну плату чи інші нюанси.

Це покоління працюватиме там, де їх будуть поважати та чути.  

Нетерплячість

З дитинства Альфа звикли до того, що всі їхні потреби в найкоротші терміни мають задовольнятися. А все тому, що батьки не хочуть відмовляти чи щось забороняти, адже бажають виховати дітей не так, як виховували їх. Звідси й нетерплячість до всього. Альфа не працюватимуть в компанії, яка не розділятиме їхні цінності (справедливість, рівність), не виконуватиме побажання чи не прислухатиметься до зауважень.

Багатофункційність

Багатьом людям ця риса дуже шкодить, адже через неї втрачається рівновага та уважність, як наслідок – погано виконане завдання, проблеми зі здоровʼям. Але для покоління Альфа багатофункційність – необхідність, бо вони не можуть всидіти на одному місці та виконувати одне доручення. Цим людям потрібні різноманіття та можливість поєднувати з роботою соціальні мережі, особисте життя, навчання, саморозвиток тощо.

Примітка: деякі науковці вважають, що в майбутньому покоління Альфа першу спеціальність здобуватимуть у 5 років!

Новий підхід до роботи

Через спалах коронавірусу та початок повномасштабного вторгнення росії в Україну, діти змушені навчатися в новому форматі (дистанційно) в школі та університеті. Відповідно нова дистанційна освіта вимагає іншого підходу до роботи, бо в старому Альфа працювати не зможуть. Роботодавцю потрібно розуміти, що ці діти цінують техніку більше за співробітників і без проблем можуть працювати вдома (при цьому продуктивність буде на високому рівні).

Високі моральні принципи

Альфа понад усе цінують прозорість і відкритість у роботі та в особистому житті. Оскільки ці діти майже з народження мають сторінку в Instagram чи Tik-Tok, вони звикли до того, що показують своє життя на широку аудиторію та знають все про всіх.

Роботодавець має бути готовим до того, що Альфа будуть працювати там, де немає таємниць і фальшу. 

Також сучасних дітей з дитинства закликають дбати про екологію: сортування сміття, турбота про тварин, правильне споживання їжі тощо. Тому в майбутньому Альфа, як ніхто, будуть дбати про природу, бо відчуватимуть гостру потребу.

Примітка: роботодавець може ознайомитись із життям, вподобаннями, амбіціями, сильними сторонами Альфа в соціальних мережах.

Світ змінюється шаленими темпами. І щоб повноцінно жити в ньому, ми повинні приймати ці зміни та вчитись співпрацювати з поколінням Альфа, бо вони – наше майбутнє.

Читайте ще: War skills: які навички важливі для роботодавців у новій реальності?

Читайте ще:  Покоління «Альфа»: якими вони будуть на ринку праці?