Останні два роки назавжди змінили правила гри на світовому ринку праці. Пандемія повністю трансформувала робочі процеси та зрушила парадигму щодо того, де, коли і як ми працюємо.

Говоримо про те, що чекає HR-індустрію цього року, адже сучасні проблеми вимагають сучасних рішень.

Гібридні робочі процеси, новий досвід співробітників, підвищення кваліфікації команди, HR-аналітика на основі даних, рівність та інклюзивність – розповідаємо про тенденції у сфері управління персоналом зі статті Top 5 HR trends for 2022 and beyond

1. Гібридні офіси

Результати опитування, проведеного Gartner у червні 2020 року серед 127 компаній, показують, що 47% роботодавців дозволять своїм співробітникам працювати віддалено навіть після пандемії. Інші компанії (43% респондентів) розглядають запровадження гнучкого графіка, за якого співробітники зможуть самостійно обирати між віддаленою й офісною зайнятістю.

Це лише підтверджує той факт, що ми стрімко та впевнено наближаємося до ери гібридних робочих місць. Гібридний офіс – один із ключових HR-трендів 2022 року, що пропонує універсальний підхід до організації робочого процесу:

  • Частково віддалена зайнятість. Формат, який передбачає, що частина співробітників працюють віддалено, а решта фахівців – в офісі. Це класичний сценарій для компаній, які не можуть перенести всі свої процеси на віддалений формат через обмеження безпеки або обладнання.
  • Гнучкі віддалені години або дні. Підхід, що дозволяє співробітникам самостійно керувати своїми робочими процесами та якийсь час працювати поза офісом.
  • Коворкінгова організація офісу. Тип організації робочого процесу, за якого співробітники не мають закріпленого за ними столу або робочого місця. Вони повинні бронювати робочі місця наперед, якщо вирішують працювати в офісі.

Компанії тепер масово переглядають свою стратегію у сфері нерухомості та відмовляються від довгострокової оренди офісів, а інвестують натомість у приміщення, які функціонуватимуть як штаб-квартири.

Тож, як показує світова практика, впровадження альтернативних гнучких і змішаних форматів організації робочих процесів, а також зміцнення стратегій, орієнтованих на віддалену роботу, – саме те, над чим повинні працювати HR-фахівці в цьому році.

2. Досвід співробітників: нове визначення

З COVID-19 концепція досвіду співробітників змістилася на життєвий досвід, не пов’язаний з офісом або фізичною присутністю в команді. Нещодавній звіт McKinsey демонструє, що компанії мають зосередитись на створенні сильного почуття довіри серед команди, оскільки співробітники тепер шукають надійне середовище та підтримку у непрості часи.

Серед тенденцій HR у 2022 році ми побачимо, як компанії переглядають досвід співробітників, методи взаємодії всередині команди та пакети пільг.

По-перше, основну увагу буде приділено добробуту фахівців і пільгам, які допоможуть їм оптимізувати повсякденне життя. Дослідження Hartford показує, що співробітникам цікаві такі пільги: оплачувана відпустка (52%), страхування відшкодування збитків у лікарні (48%), програми допомоги (56%), послуги з підтримки психічного здоров’я (51%).

По-друге, компанії ще більше переходитимуть від офлайн до онлайн-досвіду: тімбілдінгові вечірки в Zoom, заняття фітнесом і йогою в мережі тощо.

Серед майбутніх HR-трендів ми побачимо перехід до життєвого досвіду та пільг, які безпосередньо не пов’язані з компанією. Світовий ринок праці вже знає такі приклади: премії на відпочинок та подарунки родині чи доставлення їжі додому співробітникам. Такі бонуси демонструють, що компанія дійсно піклується про своїх співробітників.

3. Підвищення кваліфікації персоналу

Підвищення кваліфікації співробітників входить до основних HR-трендів вже протягом останніх кількох років. Згідно з опитуванням Udemy, попит на підвищення кваліфікації зріс до колосальних 38% у 2020 році, а в недалекому 2019 році цей показник становив лише 14%.

Підвищення рівня кваліфікації команди є стійким і економічним підходом до розвитку робочої сили. А також ці ініціативи допомагають HR-фахівцям утримувати співробітників, підвищувати моральний дух команди та скорочувати витрати на рекрутинг і адаптацію.

Минулий рік приніс нам чимало проблем: масові звільнення, збільшення кількості лікарняних, перехід на віддалену роботу. Щоб залишатися гнучкими й адаптуватися до викликів зовнішнього ринку, організації повинні реалізовувати ініціативи з підвищення кваліфікації, щоб допомогти своїм співробітникам залишатися конкурентоспроможними на ринку праці.

4. Управління персоналом і HR-аналітика на основі даних

Чи знаєте ви, що лише 34% керівників HR-відділу покладаються на дані та показники при прийнятті рішень? Якщо ви планували впроваджувати більш орієнтований на дані підхід до вашої кадрової стратегії, саме час розпочати.

Ключовими рушійними силами HR-аналітики у 2022 є:

  • Підвищення ролі HR-керівника у процесах компанії. Щоб залишатися конкурентоспроможними в організації, керівникам відділу кадрів необхідно застосовувати підхід, заснований на даних, для оцінки поточного та майбутнього попиту на робочу силу, виявлення прогалин у навичках співробітників і багато іншого.
  • Активне застосування сучасних технологій. Чат-боти на базі штучного інтелекту, інструменти перевірки та можливості для автоматизації рекрутингу – все це робить досвід кандидата цікавішим і динамічним.
  • Вимоги конкурентного ринку щодо розробки довгострокових стратегій планування робочої сили. Якщо ви маєте чітке уявлення про те, якою буде ваша компанія через 10-15 років, ви зможете прогнозувати попит на знання й економити на навчанні та розвитку.

У 2022 році нам доведеться покращувати стратегію HR-аналітики, щоб згодом у режимі реального часу отримувати інформацію про HR-процеси та приймати кадрові рішення, ґрунтуючись на значущих даних.

5. Різноманітність, рівність, інклюзивність (DEI)

Минулого року кількість пошукових запитів щодо різноманітності робочої сили збільшилася на 74%. Компанії визнають вплив різних течій на бізнес-інновації, прибутковість і командний дух. Фактично бізнеси з дуже різноманітною робочою силою повідомляють про на 19% вищі доходи.

Ось кілька HR-тенденцій, пов’язаних із DEI, які ми очікуємо спостерігати у 2022 році:

  • Перегляд стратегії рекрутингу. Підбір персоналу – це перший крок до забезпечення різноманітності робочої сили. Різноманітність джерел, процеси сліпого рекрутингу, перевірка кандидатів за допомогою штучного інтелекту – поширені методики, які допоможуть керівникам відділу кадрів створювати диверсифіковані команди.
  • Освітні ініціативи. Наприклад, компанія Starbucks ініціювала тренінги з боротьби з упередженістю для співробітників у США та Канаді, щоб боротися з расовими й етнічними упередженнями.
  • Аналітика та відповідальність. Кадрова аналітика допоможе встановити цілі різноманітності SMART, виміряти зусилля HR і створити інклюзивні робочі місця. Завдяки автоматизованим інструментам HR-керівники зможуть визначати коефіцієнти різноманітності в компанії та знаходити нові можливості для покращення показників DEI.