Катерина Бабіч,
співзасновник проекту з пошуку, оцінки та розвитку персоналу ManyHr,
спікер, автор освітніх програм

Сфера працевлаштування наразі не тільки динамічна, але й контрастна. В одних галузях фахівцям доводиться боротися за своє «місце під сонцем», а в інших дуже важко знайти таланти. Насамперед це стосується напрямів, де потрібні професіонали з великим досвідом і глибокими вузькоспеціалізованими знаннями. Знайти таких профі, просто опублікувавши вакансію, не завжди просто. І рекрутеру потрібно мислити гнучко, креативно, використовувати альтернативні шляхи для пошуку талановитих співробітників.

1. Фідбек на ваш контент

Переважна більшість компаній використовує для власного просування не тільки рекламний, але й інформаційний контент. Якщо перший цікавить здебільшого клієнтську цільову аудиторію, то другий має набагато ширшу сферу впливу. Ви можете побачити на сторінках підприємства в соціальних мережах коментарі від фахівців, які висловлюють ті чи інші судження з профільних тем. Якщо ж такого контенту у вас мало, варто поговорити з SMM-фахівцем про те, щоб передбачити його в контент-плані. Добре, коли інформація, якою ділиться компанія, може цікавити представників галузі, мотивувати їх до дискусії.

Описана стратегія не дає миттєвих результатів, але вона відображає принцип роботи на перспективу. В інтернет-спілкуванні люди зазвичай ведуть себе вільно і розкуто. Їм не потрібно створювати правильне враження, як на співбесіді. Люди просто залишають думку щодо теми публікації. Коли статті вузькоспеціалізовані, в реакціях на них ви можете побачити професіоналів, які причетні до вашої галузі. Так простіше знайти потрібні профілі та спробувати встановити контакт.

2. Комунікація, а не боротьба з колегами

Нездорова конкуренція за перспективних кандидатів давно показали себе як неефективна стратегія. Краще будувати відносини з колегами, засновані на довірі, насамперед із тими, які відповідально ставляться до своєї справи та розділяють ваші принципи взаємодії. Це допоможе отримувати необхідну допомогу від інших рекрутерів, коли вона знадобиться.

Можливо, доки ви не можете знайти необхідного співробітника для свого підприємства, колега зіткнувся з вибором між двома сильними за своїми професійними якостями пошукачами. І погодиться дати вам контакти професіонала, який не був прийнятий на посаду (з його дозволу). Або хорошого кандидата рекомендували вашому колезі-рекрутеру, але в його компанії немає відкритих вакансій. Діліться інформацією про таких претендентів із колегами та просіть про допомогу навзаєм.

3. Аналіз новин у сфері

Є безліч професійних заходів, спеціалізованих журналів і тематичних форумів, де можна зустріти профі. Сучасні інформаційні технології дають можливість без проблем провести моніторинг і подивитися, де такі фахівці збираються для обміну досвідом. Будь-який масштабний профільний захід супроводжується піаром і рекламою. Він збирає фідбек представників галузі. Це ще один варіант використовувати інформацію в коментарях для пошуку кандидата на відкриту вакансію в вашій компанії. Тільки тут ви не самі створюєте контент, як у першому прикладі. А просто стежите за новинами сфери та знайомитеся з контентом.

Наприклад:

  • Пошукайте в інтернеті анонси професійних форумів, конференцій або інших івентів, де збираються перспективні представники сфери.
  • Якщо йдеться про керівну посаду або відповідальну роботу, що вимагає вузької спеціалізації, зверніть увагу на профільні видання і спробуйте відстежити, чий контент має найбільший успіх. Це можуть бути авторські колонки, інтерв’ю, профільні статті та інші матеріали, де проявляється рівень фахівця.
  • Якщо необхідний професіонал із компетенціями в галузі науки, можна використовувати ідентичний метод: моніторинг збірників тематичних конференцій, програми на офіційних онлайн-ресурсах. У таких програмах вказується не тільки тема, але й доповідач із його науковими регаліями. 

Моніторинг новин сфери є перспективним напрямком для рекрутера ще в одному контексті. У кризові періоди навіть великі підприємства скорочують штат. Іноді серед людей, які втратили роботу, можуть виявитися саме ті, в кому ви зацікавлені. Криза може бути не тільки загальною, а стосуватися безпосередньо однієї компанії. Зазвичай новини про це швидко з’являються в публічному доступі. 

При такому підході ви значно збільшуєте свої шанси на успішний пошук навіть тих співробітників, від яких потрібні вузькоспеціалізовані навички та вміння.