Советы для работодателей

Не мовчіть! Як спілкуватися з працівниками в кризовий період

Ксенія Омельченко,
експерт із роботи з персональними брендами, SMM та PR

За останні тижні наше життя змінилося. Пандемія коронавірусу, негативні новини з усієї планети й цілковита трансформація звичного способу життя. Багатьом компаніям довелося терміново переводити співробітників на віддалену роботу, а комусь – закрити офлайн-бізнес. Це наша нова реальність.

Як правильно комунікувати зі своїми співробітниками в таких умовах? Насамперед – необхідно видихнути. Якщо ваш бізнес не залежить виключно від офлайн-продажів чи систем, вам не довелося терміново закривати мережу ресторанів або магазинів, шанси відновити звичну роботу високі. А малому бізнесу, як завжди, доведеться ловити хвилю, немов серфінгістам.

В ідеальних компаніях розроблені методички або інструкції щодо дій у період кризи. Зазвичай у них заготовлені відповіді на запити журналістів у разі інформаційної атаки, є додаткові можливості (і бюджет) для організації дистанційної роботи. Однак таких ідеальних компаній на ринку менше відсотка. Отже, спробуємо скласти інструкцію «how to» в стилі пам’ятки.

1. Визначте, хто буде комунікувати зі співробітниками

Зазвичай це засновник компанії, топ-менеджер або HR-менеджер. Якщо цього не зробити, то чутки в стилі «Мій родич працює в дуже важливому держоргані і він чув, як міністр, що проходив повз, сказав щось про нашу компанію» будуть розлітатися зі швидкістю звуку.

2. Знайдіть потрібні слова

Якщо в бізнесі є проблеми, якщо криза вдарить по вам і вашим клієнтам – заявіть про це. Не варто тримати обличчя і говорити: «Ми — молодці!», коли земля під бізнесом уже палає. Визнайте, що ситуація на ринку нестабільна. Але відзначте, що внесок кожного має значення. Підтримуйте й об’єднуйте людей. Розповідайте, які саме заходи команія підготувала, щоб удар був не таким болючим.

3. Витратьте час на адаптацію співробітників і внутрішні комунікації

В умовах оперативної перебудови бізнесу і підвищеного інформаційного шуму це надважливо. У людей загострюються страхи і відчуття самозбереження, а паніка захоплює навіть тих, хто зазвичай був уособленням спокою. Паніка набагато страшніша за коронавірус, і може торкнутися більшої кількості людей. Організуйте чати в месенджерах щодо клієнтів, проектів, відділів, не забувайте про постійну комунікацію.

4. Перевірте, чи все готово до переходу в віртуальну реальність

Чи в усіх співробітників є доступ до інтернету і необхідні гаджети для виконання роботи. Організуйте віддалене і захищене підключення до офісної мережі і узгодьте зі службою безпеки, як охороняти дані компанії в новій реальності.

5. Розвивайте усвідомленість і відповідальність співробітників

Адже хтось може сприймати карантин як відпустку, вихідні чи можливість нарешті подивитися всі сезони «Гри престолів». Важливо донести, що від зміни локації не змінюються завдання або дедлайни. Тому обговоріть усі терміни з колегами і контролюйте виконання завдань, наприклад, у Trello чи Бітрікс-24. Кожен має знати свою зону відповідальності та завдання.

6. Переведіть командні активності в онлайн

Наприклад, деякі компанії вже запланували йогу по Skype, віддалені курси англійської та навіть перегляди кіно з обговоренням.

7. Подбайте про працівників

Якщо ваші співробітники не можуть працювати віддалено, а їхня присутність на роботі необхідна, – подбайте про них. Не тільки про фізичну безпеку (чистий офіс, санітайзери), а і про емоційну рівновагу. Не економте на своїх людях у цей непростий період. Пояснюйте, яких заходів безпеки вживаєте, діліться перевіреною статистикою і рекомендаціями. Для цього підійде внутрішня розсилка в месенджерах або електронною поштою, відеозвернення та регулярні звіти топ-менеджерів у соціальних мережах тощо.

До чого бути готовим?

  • Зростання витрат. Наприклад, на оплату потрібних сервісів, переведення співробітників у онлайн або трансфер до робочого місця, якщо це необхідно.
  • Слабка ланка. Багато компаній зрозуміють, що є низка неефективних співробітників, які в офісі спеціалізувалися в основному на бесідах із колегами і перекурах. Отже, чиїсь функції доведеться перерозподілити в колективі, а з кимось після карантину попрощатися.
  • Любов до віддаленої роботи. Адже це нова і дуже комфортна реальність. Багато працівників переконаються, що можуть ефективно виконувати свої завдання дистанційно, і згодом проситимуть скоригувати графік.
Share on FacebookTweet about this on Twitter

Lost Password