Запобігання корупції, етика, декларування, моніторинг способу життя це неповний перелік того, чим займається Національне агентство з питань запобігання корупції. Багато хто чув про діяльність НАЗК як антикорупційного органу. Проте мало хто (особливо недотичні до держслужби) знає про НАЗК як про роботодавця. Анастасія Берча, фахівчиня з добору та адаптації персоналу в НАЗК, розповість про це детальніше.

Після глобального перезавантаження зміни формату управління, приходу нового керівництва та запровадження нових підходів у роботі у 2020 році НАЗК стало прикладом змін на державній службі. Звичні для всіх, але застарілі практики змінились інноваційними практиками. Крок за кроком НАЗК трансформувалось у державний орган нового зразка.

Наразі команда НАЗК – це понад 350 працівників, активних свідомих українців, які не бояться брати на себе відповідальність за долю країни. За долю країни без корупції.

НАЗК  місце сили доброчесних людей. Місце, де бути державним службовцем – це не про сірі будні з купою бюрократичних процесів, а про щоденні цікаві виклики.

Як це – бути «нетиповим» держслужбовцем у НАЗК?

Поставивши собі за мету стати еталоном публічної організації, НАЗК відмовилося від надмірної бюрократії, мікроменеджменту та інших типових практик держорганів старої школи. За культурою та робочими процесами НАЗК – дуже прогресивна організація. В чому ж полягає її новаторство?

По-перше, в НАЗК працюють за сучасною методологією постановки цілей ОKR, що забезпечує чіткий алгоритм роботи. В залежності від цілей організації на рік, кожна команда самостійно розробляє для себе цілі загалом та для кожного працівника індивідуально. Результати переглядають щоквартально під час зустрічей керівництва з кожним підрозділом окремо. Команди презентують Голові НАЗК не тільки свої досягнення, а й аналізують невдачі та узгоджують цілі на наступний квартал. Якщо чогось не вдалося виконати – не страшно. Це цілком нормально, адже не помиляється той, хто нічого не робить.

Головне – чітко усвідомити, чому саме не змогли досягти запланованого результату та як це виправити.

По-друге, у кожного працівника НАЗК є реальна можливість проявити себе.

В агентстві цінують проактивних людей. Пасивні працівники не приживаються, тому в команді комфортно лише тим, хто готовий до постійних викликів та шаленого темпу роботи.

У НАЗК працівники навіть junior-рівня (тут це провідний спеціаліст) здатні самостійно ідентифікувати недосконалості у робочих процесах та пропонувати рішення, аби поліпшити їх. Незалежно від рівня посади вітається ініціативність: не варто чекати наказів згори, якщо бачите, що можете щось змінити, пропонуєте рішення керівнику та команді і робите це. Будьте певні, до вас точно прислухаються.

Керівники не стежать за працівниками щохвилинно, немає гіперконтролю. Якщо дотримуєшся дедлайнів та показуєш результат, ніхто не буде надмірно втручатися у роботу. Будь-які питання вирішуються на щотижневих нарадах та регулярних one-to-one зустрічах.

До прикладу, у HR-ів НАЗК раз на тиждень проходять наради з керівником управління з роботи з персоналом, де команда обговорює прогрес досягнення цілей у розрізі OKR-ів на поточний квартал. Роль керівника тут – мінімальна. Ключові учасники – працівники. На таких нарадах працівники не лише щось аналізують чи планують, але й обмінюються новинами. А ще, працівники НАЗК спілкуються в неформальних чатах у робочому месенджері, що допомагає не лише бути на зв’язку щодо робочих питань, а й підтримувати одне одного під час повітряних тривог.

Оскільки це все ж державний орган, тут присутні формальності з документами (особливо під час процедури погодження), проте це не обтяжує, оскільки всі «паперові» практики максимально діджиталізовані. Slack, Jira, Confluence, Cleverstaff тут подбали про комфортну крос-функціональну взаємодію між командами.

Робочий день працівників – нормований. Як правило, всі працюють в офісі НАЗК. За потреби є можливість працювати дистанційно.

Кожен робочий тиждень завершується п’ятничною нарадою в Zoom, яку проводить Голова НАЗК. На такій зустрічі працівники не лише отримують актуальну інформацію стосовно діяльності агентства, а й знайомляться з новачками, які нещодавно долучилися до команди. 

П’ять цінностей НАЗК

Працівники НАЗК – команда, яку об’єднують спільні цінності:

  • Доброчесність. «Поводитись чесно, навіть коли ніхто не бачить».
  • Взаємодія. «Разом ми можемо все».
  • Відповідальність (за якість і результат). «Ніякої імітації. Змінюємо суть, а не форму».
  • Розвиток. «Бути завтра кращими, ніж сьогодні».
  • Амбітність. «Хто, як не ми? Коли, як не зараз?».

Обов’язково під час кожної співбесіди рекрутери НАЗК перевіряють кандидатів на сумісність з цінностями. Важливо, аби нові люди були на одній хвилі з наявною командою. Це підвищує шанси приємного та довготривалого партнерства для усіх учасників.

НАЗК = турбота про працівників

Оскільки ми є державним органом, звісно, що дотримуємося трудового законодавства та працюємо відповідно до Закону України «Про державну службу». До речі, кандидатам, які вперше хочуть спробувати себе на державній службі, рекрутери НАЗК радять детально ознайомитися з цим Законом. Це допомагає зрозуміти, чи відгукується така роль особистим вимогам кандидата до потенційного роботодавця. 

НАЗК забезпечує офіційне працевлаштування. Зарплата складається з посадового окладу та надбавок за ранг та вислугу років. Також передбачені додаткові нарахування, як то надбавка за інтенсивність праці та преміювання.

Незалежно від посади та стажу роботи, тривалість щорічної основної відпустки працівника – 30 календарних днів. До цієї відпустки працівникові виплачується щорічна грошова допомога у розмірі середньомісячної заробітної плати.

В НАЗК активно функціонує профспілка. Хоча це звучить трішки «по-держслужбовському», насправді це сучасне ком’юніті, що об’єднує працівників. 

Саме завдяки профспілці працівники НАЗК відзначають свята (до прикладу, День вишиванки або День захисників та захисниць) та отримують вітання з нагоди ювілеїв, народження дитини, одруження.

Учасники профспілки беруть участь у патріотичних квізах, вікторинах, спортивних активностях на свіжому повітрі та корпоративах.

З повномасштабним вторгненням розважальні заходи не на часі, тож усі зусилля команди спрямовані на знищення не менш небезпечного ворога – корупції, аби зробити Україну сильною та якнайшвидше відсвяткувати перемогу країни.

У НАЗК є сучасний Хаб

Головна мета Хабу підтримувати та розвивати культуру відкритості та взаємодії в НАЗК. Це спільний простір для роботи та відпочинку.

Хаб НАЗК багатофункціональний. Тут можна не лише випити кави, відпочити, неформально поспілкуватися з колегами та гостями, а й провести тренінги, переговори, внутрішні зустрічі та будь-які інші івенти.

Тут також «живе» наш буккросинг: полиці з книгами, які можна вільно брати на певний час. 

Про кар’єрне зростання в НАЗК

Люди – на першому місці в НАЗК. Аби працівники могли досягати амбітних цілей, необхідно перевершувати себе. Для цього потрібно безперервно самовдосконалюватися, навчатися нового. В НАЗК приділяють багато уваги навчанню працівників. Адже успіх організації – це успіхи його працівників.

Створені дійсно прозорі та справедливі умови, де кожен співробітник може реалізувати свій потенціал та отримати підвищення. У нас існує власна L&D-система – центр щорічного оцінювання та розвитку. Кожен працівник НАЗК , який демонструє лідерські якості, відповідні знання та навички, може стати керівником.

Працівників драйвить як можливість проходити тренінги, організовані внутрішнім сертифікованим тренером НАЗК, так і долучатись до зовнішніх навчальних програм. Таке навчання забезпечує формування потужної команди, яка здатна досягати амбітних цілей.

Яких кандидатів раді вітати в НАЗК?

НАЗК потрібні проактивні мотивовані люди, які прагнуть творити Україну тут і зараз та готові взяти відповідальність за долю нашої країни. Ціль – українське суспільство з нульовою толерантністю до корупції як одна з умов успішної євроінтеграції.

НАЗК розглядає як кандидатів з досвідом державної служби, так і фахівців з приватного сектору. Головне – вміння мислити категоріями викликів сучасної України на рівні державотворення, мати helicopter view щодо змін для впровадження найкращих міжнародних антикорупційних практик. 

Must-have якості, аби потрапити у команду НАЗК:

  • вміння критично мислити;
  • взаємодія у команді;
  • бажання досягати амбітних цілей. 

В НАЗК готові брати на роботу недавніх випускників. Оскільки у молодих фахівців ще недостатньо профільного досвіду, аби обійняти посаду головного спеціаліста, такі кандидати можуть претендувати на посади провідних спеціалістів. Тут найголовніше – відповідність цінностям та наявність мінімального профільного досвіду, необхідного для конкретної ролі. Решті навчать.

А от аби пройти добір на головного спеціаліста, НАЗК надає перевагу кандидатам з певним профільним досвідом роботи, релевантним конкретній посаді.

Як проходить відбір та адаптація новачків?

На час дії воєнного стану проведення конкурсів у НАЗК призупинено. Наразі проходять добори: сучасний бізнес-процес рекрутингу, який допомагає залучати найкращих фахівців.

Кандидати мають бути готовими до ретельного відбору, бо обирають дійсно найкращих. Традиційно етапи наступні:

  • короткий телефонний скринінг із загальними питаннями;
  • тестове завдання на професійні компетенції (зазвичай кандидат проходить тест або вирішує кейс);
  • Zoom-співбесіда або зустріч в офісі НАЗК за участі безпосереднього керівника та HR (детальна перевірка на відповідність кандидата вимогам посади та цінностям агентства);
  • фінальна зустріч із Головою НАЗК;
  • відмова або офер, фідбек кандидату.

У НАЗК дивляться насамперед на те, чи відповідають цінності кандидата цінностям організації. Це є своєрідною «перепусткою» до команди. «Харди» теж важливі, але якщо кандидат не відповідає цінностям НАЗК, досягати цілей у командній роботі буде непросто.

Для поповнення команди класними фахівцями НАЗК залучає максимально різні канали пошуку, до прикладу, robota.ua та кар’єрна сторінка агентства в LinkedIn.

Перші три місяці — з buddy 

Перший робочий день в НАЗК — ознайомчий. Передбачає організаційну бесіду з менеджером з адаптації, де новачок отримує check-list новопризначеного працівника, щоденник новачка, та welcome-набір.

Перші три місяці (онбординг) новачка супроводжує наставник (співробітник, який добровільно погодився вводити новачка в курс справи).

Наставник допомагає адаптуватись, представляє новачка колегам, знайомить з традиціями команди, розказує про внутрішні ресурси НАЗК, додає новачка в потрібні йому групи, чати, розсилки тощо.

В перший тиждень відбувається зустріч з керівником, де обговорюється постановка завдань на випробувальний термін (зрозумілих, досяжних, з вимірювальними показниками). 

Для нових співробітників проводять welcome-тренінг, на якому детально розповідають про структуру, проєкти, керівників, цілі, та культуру агентства. Особливої уваги заслуговує блок «Поговоримо про корупцію», де новачки максимально глибоко занурюються в антикорупційну тематику.

Новачок завжди може розраховувати на one-to-one зустріч з керівником, аби поділитися своїми відчуттями щодо роботи та отримати поради на майбутнє від керівника. Ближче до кінця адаптаційного періоду проводиться більш предметне спілкування з керівником, де стає зрозуміло, наскільки успішно новачок пройшов випробувальний термін. А у новачка, своєю чергою, формується більш чітке враження про НАЗК.

Ось таким сьогодні постає НАЗК як роботодавець. І це ще не повний перелік того, чим тут пишаються та про що варто розповісти.

Тому далі буде!

Читайте ще: Як подолати страх перед новою роботою? Шість ключів до успіху