Наразі багатьом нашим землякам, які залишилися без роботи через війну, доводиться шукати нову. Знайомлячись із вакансіями, вони часто-густо зустрічають вимоги, яким не відповідають. Що робити, якщо це трапилося саме з вами? Чи потрібно відмовитися від вакансії, яка вас зацікавила? Розповідаємо про п’ять основних кроків, які доведуть потенційному роботодавцю, що саме ви підходите на посаду, навіть якщо не відповідаєте всім вимогам.

Крок 1. Зосередьтеся на тому, що ви вмієте та можете запропонувати

  • Розглядайте перелік вимог у вакансії як список побажань, а не обов’язкових вимог. Не зосереджуйтесь на своїх недоліках. Подумайте краще про те, що можете зробити на новій посаді в перший робочий день, а також про те, як можете застосувати попередній досвід роботи в новій компанії.
  • Не маєте необхідної кількості років досвіду роботи – акцентуйте увагу на своїх навичках та здатності якісно та вчасно виконувати завдання.
  • Згадайте про досвід, який отримали в попередніх роботодавців, чого навчилися, можливо, під час стажування. Відтворіть у пам’яті, як це допомагало в роботі. Маєте особисті досягнення чи нагороди – вкажіть про це у резюме та супровідному листі.
  • Ні в якому разі не перебільшуйте та не вказуйте в резюме те, чого не вмієте та не знаєте. Це може спрацювати, вас запросять на співбесіду, але нічим хорошим це не закінчиться. Цінуйте свій час та час рекрутера.
  • Будьте впевненими у своїх силах, вірте в себе. Рекрутер обов’язково помітить це. Але не перебільшуйте, ваша впевненість має бути виправдана та підтверджена досвідом.
  • Навички спілкування – це важливо. Письмова та усна комунікація під час пошуку потрібного кандидата цінується. Грамотність, ввічливість працюють на вашу користь.

Крок 2. Не забувайте про супровідний лист

  • Вважаєте себе недостатньо кваліфікованим/ною, але впевнені, що зможете впоратися із завданнями на новій посаді? Використайте всі можливості зацікавити роботодавця – напишіть супровідний лист та продемонструйте свій ентузіазм у ньому. Якщо розумієте, що резюме у вас посереднє і вам бракує кваліфікації, супровідний лист може це компенсувати.
  • Згадайте про навички, інші сильні сторони, які можуть допомогти вам досягти успіху на посаді. Але пам’ятайте, що під кожну вакансію потрібно писати новий супровідний лист. Відгукуватися на вакансії та писати всім роботодавцям одне й те ж саме  – це велика помилка.
  • Згадайте про свої унікальні навички та досвід – можливо, ви працювали над цікавими проєктами, волонтерили тощо. Так продемонструєте свою активність, захопленість улюбленою справою.
  • Ознайомтеся з компанією, її культурою. Багато інформації почерпнете на офіційних сайтах та у соцмережах компанії. Адаптуйте свій супровідний лист під цінності організації. Представники компанії це точно оцінять.

Крок 3. Почніть освоювати нові навички вже сьогодні

  • Якщо розумієте, що вам бракує навичок, які потрібні компанії, продемонструйте свою активність. Так дасте зрозуміти роботодавцю, що налаштовані серйозно і готові здобувати нові скіли.
  • Шукайте навчальні посібники в інтернеті, слухайте аудіо, переглядайте навчальні відеоматеріали – варіантів багато. Наразі у вільному доступі можна знайти якщо не все, то майже все, щоб здобути нові знання. Продемонструйте роботодавцям, що ви проявляєте ініціативу, щоб отримати знання, необхідні для роботи. Інколи достатньо просто показати роботодавцям, що ви готові вчитися, аби отримати бажану посаду.
  • Підкресліть, що ви готові зростати та вдосконалюватися. Продемонструйте свою готовність працювати на розвиток компанії. Рекрутерів цікавить це питання, адже їм потрібно розуміти, чи варто вас наймати, бо компанія витрачає кошти та сили на навчання та адаптацію.

Крок 4. Подумайте завчасно про поручителів

  • Якщо у вас є колеги, керівники, які можуть поручитися та підтвердити ваші навички та досвід, це може допомогти отримати бажану посаду. Навіть попри те, що вам бракує кваліфікації.
  • Якщо вам незручно просити колишніх колег/керівників про рекомендації та підтвердження навичок, порадьтеся з ними щодо того, як вам виділитися в процесі найму, як покращити резюме та що зробити, щоб співбесіда пройшла успішно. Інколи думки сторонніх людей можуть позитивно вплинути на процес відбору та пришвидшити його.
  • Професійний нетворкінг працює. Надіслати резюме – це пів справи. Знайдіть можливість зв’язатися з кимось зі співробітників компанії та поспілкуватися. Нові знайомства можуть виявитися важливішим за ваші знання та навички.

Крок 5. Продемонструйте ентузіазм

  • Навички можна здобути, для досвіду потрібен час, але ентузіазм під час пошуку роботи теж важливий.
  • Якщо ви щиро в захваті від можливості працевлаштуватися в компанію своєї мрії, обов’язково повідомте про це у супровідному листі та під час співбесіди. Але не перебільшуйте.
  • Будьте позитивними. Говоріть правду про те, що можете запропонувати новому роботодавцю, і чесно скажіть про те, чого не знаєте. Зазначте, що нового ви можете принести в компанію. Чесність цінується та відчувається.
  • Ставте цікаві запитання під час і після співбесіди. Уважно прочитайте опис вакансії та спробуйте зрозуміти, що доведеться робити на новій посаді. Коли рекрутер почне детальніше запитувати про навички, які знадобляться на посаді, може виявитися, що ви більш кваліфіковані, ніж думали спочатку.
  • Якщо представник компанії помітить та відчує наскільки ви цінуєте можливість попрацювати у них та готові вчитися, щоб посісти певну посаду, це може позитивно вплинути на рішення щодо вашої кандидатури. Трохи ентузіазму не завадить.