15 вересня, в столичному ресторані BAO, відбувся перший HR-бранч в новому форматі  «живих дискусій та peer-to-peer». Організатори зібрали HR-директорів та СЕО провідних міжнародних та українських компаній. Темою зустрічі було ментальне здоров’я та відновлення під час війни. Адже сьогодні ментальне здоров’я співробітників має вагомий вплив на здатність бізнесів підтримувати конкурентоспроможність, розвиватись та бути опорою для України.

HR-бранч став тематичним продовженням «Форуму HR-директорів». Особливістю нового формату став акцент на глибинні дискусії із залученням аудиторії та кейси, які зараз працюють, а які – ні. Основним лейтмотивом була тема виснаження та відновлення (ментальне та фізичне) до та після повномасштабного вторгнення.

Андрій Кучеренкодиректор з персоналу Kormotech

«В багатьох людей з початком війни пройшла переоцінка цінностей. Речі, які були цінні до військових дій, втратили свою актуальність. Люди потребують енергії та довгострокового планування. Те, що ми упускаємо – відновлення. Якщо в мирний час було б достатньо для відновлення суботи та неділі, то зараз цього не вистачає. Нам потрібно вчитись та шукати інші методи відновлення в реаліях війни».

Рената Дельпортестарша віцепрезидентка і Global HR Business Partner SoftServe

«Найбільше ми стомлюємося від боротьби з собою, тому найважливіше зараз – звертати увагу на свої бажання, розуміти власні обмеження, опиратися на себе. Пропоную формулу: все, про що тебе просять – ти робиш для інших, а що не просять – для себе. Саме тому я й рекомендую well-being, як створення середовища для досягнення задоволення, яке дозволяє співробітнику процвітати та повністю розкривати свій потенціал. При цьому підтримкою добробуту потрібно займатися постійно (від процесу найму до останнього робочого дня) так, щоб знайшовся баланс між потребами співробітника та потребами компанії».

Артем Бур’яновкерівник сектору індивідуальних форм навчання мережа АЗК ОККО

«Зараз надзвичайно важливо продумувати детально стратегії, адже знесилення приходить значно швидше, ніж раніше, і на їх впровадження сил може не лишатися. Тому важливо приділяти увагу собі, сигналам власного тіла, ритму сну, ментальним сигналам, тому, як змінюється реакція навколишніх людей. Допомагають в цьому запити на реалізацію проєктів від людей».

Поліна Тищенкоопераційна директорка та HR-директорка «МХП рітейл»

«Наразі важливо бути поруч з людьми. Бо лідерство з безпечного місця, коли ви працюєте віддалено, втрачає свою силу. Комунікація, яка відбувається між лідером і командою, має починатися з простого запитання: «Ти як?». Це дозволяє зорієнтуватися на відчуття людини, її емоційний стан, і тільки потім – класична модель менеджменту з постановкою цілей та контролем. Авторитарний стиль керівництва, який не зважає на стан людини, не дає такої ефективності, як залучення працівників на місцях в прийняття рішень. Важливо бути уважними й до свого психічного здоров’я – не дарма в критичних ситуаціях на літаку є інструкція: «Спочатку кисневу маску надягніть на себе, а тільки потім – на дитину».

Анна Адомдиректорка з управління персоналом та побуту «Ferrexpo в Україні»

«Завжди виявляйте людяність, чуйність та емпатію до своїх колег. Ми, в першу чергу, живі люди, а вже потім – професіонали. Вислухати людину та підтримати її в будь-якій ситуації це запорука добрих та відкритих відносин у колективі. До того ж суб’єктивно людина може не бачити варіанти розв’язання своєї проблеми. Ви ж зможете подивитись на ситуацію під іншим кутом та допомогти побачити позитив. Ця маленька деталь здатна покращити стосунки в колективі у десятки разів».

Оксана Середюкспіввласниця ресторанів MAFIA, CASTA, Georgia, BAO, NAM

«Люди це головний скарб! Потрібно приділяти особливу увагу різним станам та проявам емоційної та психологічної складової. Які висновки винесли з HR-бранчу: співробітник за підтримки свого психічного стану найефективніший у компанії. Розмовляйте, допомагайте, підтримуйте. Не бійтеся вкладати у своїх співробітників».

Основними векторами роботи з персоналом на думку спікерів бранчу є:

Ефективне планування робочого дня

Впливає не лише на продуктивність роботи, а й на психологічний стан людини. За наявності чіткого плану, наш мозок сприймає виконані пункти, як невеликі перемоги. Внаслідок чого стимулюється викид у кров дофаміну – нейромедіатора задоволення, що покращує самопочуття людини та загальний стан організму.

Психологічна підтримка

Особливо це стосується тих, хто побував у зоні бойових дій. Якщо ви можете організувати її самостійно – чудово. Коли ж відчуваєте, що ваших компетенцій недостатньо, то краще залучити професійного психолога. Сюди ж можна віднести проведення антистресових практик з експертами.

Приділення більшої уваги колективним заходам

Збереження контакту між колегами сприймається як стабільність. Завдяки йому кожен співробітник відчуває підтримку та єдність, сприймає себе частиною цілісного організму під назвою «команда». Це впливає не тільки на психологічний стан кожного, а й згуртовує колектив, дозволяє краще дізнатись сильні сторони одне одного та ефективніше взаємодіяти між собою при розв’язанні робочих питань.

Війна показала, що співробітники – це, перш за все, люди. Тож в роботі з підлеглими важливо бачити насамперед в них людину зі своїми страхами і мріями. Тож дуже важливо зараз створювати культуру цілісного добробуту (фізичного, емоційного, фінансового, соціального та кар’єрного). В основі цього лежить зростаюча потреба в гнучкості компаній – де, коли, та як підтримувати співробітників. 

Читайте ще: Що сьогодні потребує особливої уваги HR-спеціалістів?