Війна, інфляція, постковідна криза, крах технологічного сектору — проблеми у 2022 році шокували весь світ. Нам вдалося вистояти, але безумовно всі сфери зазнали масштабних змін і трансформацій. У цій статті розглядаємо ключові світові тенденції, які сформували принципи організації робочих місць зі статті 5 Workplace Trends to Lose in 2023 and 3 That Need to Keep Going. Спойлер: деякі з них варті того, щоб зберегти їх у 2023 році, а з іншими слід прощатися вже зараз.

Забуваємо про довгі, великі та непотрібні зустрічі

Боротьба з інфляцією — це серйозна проблема, яка може вплинути на продуктивність, моральний дух і навіть психічне та фізичне здоров’я. Після пандемії кількість обов’язкових зборів співробітників зросла майже на 13%.

Експерти переконані, що існує дуже багато різних способів обміну інформацією, а марафонські наради — це марна трата часу, яка дорого обходиться. За даними австралійської компанії-розробника програмного забезпечення Atlassian, лише у США непотрібні зустрічі щороку забирають 37 мільярдів доларів зарплати.

Один зі способів виправити це — скоротити час зустрічей.

Дослідження показують, що оптимальний час для максимальної концентрації уваги — 25 хвилин. Інший спосіб — зменшити список учасників.

Ефект Рінгельмана доводить, що при збільшенні розміру групи індивідуальна продуктивність знижується. Спробуйте утриматися від запрошення великої кількості людей на зустрічі.

Відмовляємося від відкритих планувань офісів

Протягом десятиліть дослідження показували, що офіси з відкритим плануванням є шкідливими для компаній, співробітників, здоров’я та морального духу. Однак нас все ще насильно переконують, що фізичні бар’єри якимось чином породжують ізоляцію, тому не має бути стін, а має бути більше єднання.

Але дослідження доводять протилежне. Так, результати показують, що коли компанії переходять на відкрите планування, співробітники на 70% менше спілкуються з людьми, тоді як цифрове спілкування різко зростає. Крім того, дані свідчать про те, що відсутність усамітнення на робочому місці негативно впливає на концентрацію уваги, продуктивність, творче мислення та задоволеність.

Можливо, настав час назвати цю тенденцію тим, чим вона насправді є: скороченням витрат. Коли у просторі немає перегородок, у ньому можна розташувати більше місць, тим самим мінімізуючи витрати на приміщення. Однак з точки зору задоволеності та продуктивності команди з концепцією відкритого офісу варто попрощатися.

Розв’язуємо суперечки про віддалену роботу

Дебати про віддалену зайнятість у 2022 році вирували по всьому світу. Те, що всього роком раніше здавалося фазою, що минає, швидко стало реальністю: пошукачі в переважній більшості хотіли мати можливість працювати віддалено.

І хоча наслідки цієї трансформації заслуговують на вивчення, самі суперечки всіх втомили. І дослідження тут не допоможуть. Деякі з них показують, що віддалені співробітники більш продуктивні, тоді як інші приходять до висновку, що члени команди, які працюють повний робочий день вдома, гірше справляються зі своєю роботою. Замість того, щоб дозволити цьому питанню продовжувати розділяти нас у 2023 році, спробуємо домовитися про два важливі моменти.

  • Універсальних рішень немає. Те, що найкраще працює для однієї організації, однієї команди, однієї людини, не обов’язково підійде іншим. Нам потрібен індивідуальний підхід до роботи.
  • Бажання кращого балансу між роботою та особистим життям не є моральною слабкістю. Після пандемії люди змінюють свої пріоритети як у робочий, так і в неробочий час.

Припиняємо розмови про тихі звільнення

Цього року ми витратили непристойну кількість часу на розмови про тихе припинення роботи — тенденцію, яка не була тихою та не мала нічого спільного з припиненням роботи.

Фраза «quiet quitting», вигадана користувачем TikTok, який розчарувався в культурі hustle, описує виконання саме того, що вимагає від вас ваша робота, і нічого більше. Проте це символізувало передбачувану прірву між очікуваннями роботодавців і тим, що журнал New York Times назвав «епохою антиамбіцій».

Тихе звільнення позиціювалося як лайфхак для співробітників, які встановлюють межі, хоча насправді це означало виконання своєї роботи на 100 відсотків. Експерти це коментують таким чином: «У нас є більш серйозні проблеми, які потрібно розв’язати в HR, окрім нинішніх співробітників, які виконують свої функції, заявляють про гідні особисті межі та залишаються».

Скасовуємо упередженість про близькість

Часто роботодавці в усьому надають перевагу офісним співробітникам, а віддалені та гібридні колеги втрачають надбавки до зарплати, просування по службі та можливість очолити кращі проєкти. Це велика проблема. Згідно з дослідженням, проведеним платформою для робочих місць Envoy, 96% керівників у США визнають, що вони з більшою ймовірністю помітять вклад своїх офісних співробітників. Що ще гірше, упередження про близькість саботує відділи кадрів, які борються за наймання найкращих фахівців, що ускладнює для компаній конкуренцію на дуже жорсткому ринку праці.

Підсумок: створення більш інклюзивної гібридної культури має бути ключовим пріоритетом для менеджерів. Ті, хто засновує своє лідерство на об’єктивних умовах і зрозумілих цілях, будуть процвітати.

Надаємо перевагу прозорості оплати

Чудові новини: закони про прозорість заробітної плати, які вимагають від компаній вказувати діапазони заробітної плати в оголошеннях про вакансії, поширюються Сполученими Штатами, від Коннектикуту до Каліфорнії та мегаполісів, таких як Нью-Йорк. У глобальному масштабі в таких країнах, як Норвегія, Фінляндія, Німеччина й Іспанія, співробітники мають право вимагати інформацію про заробітну плату своїх колег і критерії, які використовуються для отримання цієї цифри.

Згідно з нещодавнім опитуванням WTW, 17% американських компаній вже розкривають інформацію про розмір заробітної плати, навіть якщо це не потрібно за законом; ще 62% заявили, що планують зробити це у майбутньому.

Чому це добре? По-перше, це допомагає боротися з расовою та гендерною нерівністю в оплаті праці. Прозорість оплати може стати важливим першим кроком до скорочення будь-яких розривів. Інша причина — це велика перемога для рекрутерів. Дані показують, що пошукачі з більшою ймовірністю відгукуються на вакансії, в яких вказано заробітну плату.

І поколінню Z, вельми очікувано, найкомфортніше в цій новій екосистемі без секретів. Нещодавнє дослідження показало, що близько 42% співробітників віком від 18 до 25 років поділилися інформацією про свою зарплату з колегою чи іншим професійним контактом.

Навчаємо таланти, а не переманюємо їх

Одна з найбільш обнадійливих тенденцій після пандемії COVID-19 полягає в тому, що компанії вкладають більше коштів у навчання талантів, а не переманюють кандидатів у конкурентів великими пільгами та зарплатою.

Модель «створювати, а не купувати» стала ключовим чинником у багатьох кадрових стратегіях, і це не дивно. Переваги численні: від підвищення залученості до скорочення витрат і часу найму — це має сенс у період повсюдного уповільнення найму. І особливо це має сенс з точки зору утримання працівників. Дані LinkedIn показують, що компанії, які роблять все можливе для внутрішньої мобільності, утримують членів команди майже вдвічі довше, ніж компанії, які цього не роблять.

Ще один момент на користь внутрішньої мобільності: співробітникам це подобається. Згідно з останнім звітом LinkedIn про добробут спеціалістів, можливості вчитися та зростати є рушійною силою №1 відмінної корпоративної культури.

Вводимо обов’язкові оплачувані відпустки

Ось цифра, яка змусить вас замислитися: 768 мільйонів. Саме стільки днів відгулів американці не використали у 2018 році. Фактично, більша частина американських співробітників (55%) не використовують усі свої відгули.

Ось чому ми раді бачити, що все більше й більше компаній вводять обов’язкову оплачувану відпустку. На відміну від ілюзорної моделі необмеженої оплачуваної відпустки, ця політика усуває почуття провини та невпевненості, часто пов’язані з проведенням часу поза роботою. Тепер відпустка є частиною роботи.

Переваги значні як для співробітників, які намагаються уникнути хвилі вигорання, так і для організацій, які процвітають, коли їхні співробітники розслаблені та перезаряджаються.

Ще одна тенденція, яку ми хотіли б бачити у цьому списку наступного року: більше запланованих перерв для всієї компанії. Тому що команда, яка разом відпочиває, разом насолоджується успіхом.

Читайте ще: Як змінився рекрутинг у IT-компаніях за рік і чого очікувати у майбутньому?