Ринок праці продовжує зазнавати сильних потрясінь. Плинність кадрів із «великою відставкою», масовими «тихими звільненнями» та рекордно високим рівнем повідомлень про виснаження працівників порушує динаміку між співробітниками та їхніми робочими місцями.

Факт залишається фактом: спеціалісти по всьому світу дедалі більше розчаровуються у своїх посадах. Поширюється відчуття недооцінювання, недостатньої оплати та перевантаженості. Через це відділи кадрів сьогодні залучені у процес, що набуває все більшого значення, — маркетинг підбору персоналу.

Рекрутинговий маркетинг має вирішальну роль у залученні талантів і збереженні конкурентоспроможності у вашій галузі. Деякі HR-відділи, можливо, вже реалізують маркетингові ініціативи у процесах підбору персоналу, але не мають формального плану, яким би вони керувалися.

Щоб допомогти фахівцям з управління персоналом зрозуміти концепцію маркетингу в рекрутингу, розповідаємо основи та найкращі практики зі статті Recruitment marketing, what is it?

Що таке рекрутинговий маркетинг?

Маркетинг у рекрутингу — це техніка, яка передбачає використання маркетингових стратегій для наймання співробітників для вашого бізнесу.

Маркетинг підбору персоналу став більш критичним, ніж будь-коли, оскільки працівники почали мати більшу владу над своїми робочими місцями. Оскільки конкуренція за найталановитіші кадри стає сильнішою, ви повинні зробити все можливе, щоб позиціювати свій бізнес як найкраще місце для працівників.

Маркетинг у рекрутингу став настільки важливим, що маркетологи з підбору персоналу тепер мають визначені ролі та кар’єрні шляхи в HR-відділах. 

Які переваги маркетингу в рекрутингу?

Конкуренція на ринках праці йде далі. Маркетинг із підбору персоналу може допомогти вам зацікавити найбільш кваліфікованих кандидатів. Подібно до того, як ви продаєте свої товари чи послуги як цінний продукт, ви повинні продавати свій бізнес як найкраще місце, де співробітники будуть вмотивовані приходити на роботу та залишатися залученими. Подібно до маркетингової воронки, яку ви використовуєте для клієнтів, є маркетингова воронка для процесу рекрутингу. Вона традиційно ділиться на кілька загальних кроків: обізнаність, інтерес, рішення, подача заявки.

Розглянемо, як працюють стратегії рекрутингового маркетингу на кожному з цих етапів.

Обізнаність

Колись для залучення співробітників достатньо було просто розміщувати рекламні повідомлення про вакансії. Але єдине правильне в цьому підході сьогодні — це першочергове підвищення поінформованості про вакансії.

У цьому полягає важливість етапу підвищення обізнаності в межах маркетингової воронки наймання. Ви повинні мати можливість зустрітися зі своїми потенційними співробітниками на будь-якій платформі, де вони могли б побачити ваші вакансії.

Сьогодні багато працівників часто не шукають активно нових можливостей працевлаштування.

Намагайтеся інформувати потенційних співробітників у різних каналах мережі, підвищуючи їхню обізнаність про вашу компанію.

Якщо ви шукаєте кандидатів на погодинну посаду або вакансію у сфері послуг, Instagram та інші соціальні мережі також виявляють себе успішними платформами для залучення кадрів, висвітлюючи культуру вашої компанії. Це місця, де люди проводять час, навіть якщо вони не активно шукають нову роботу, що призводить до збільшення кількості потенційних кандидатів.

Найуспішніші маркетинг-стратегії поєднують ці тактики з класичними платформами пошуку роботи. Після цього настає час правильного позиціювання, щоб зробити найкращу пропозицію співробітникам. Тож, настає час розвивати інтерес.

Інтерес

Отже, ви змусили потенційного працівника побачити ваш бізнес і потенційну можливість працевлаштування. Що ж зробити, щоб зацікавити кандидата вашою пропозицією?

Підвищення мінімальної зарплати, оплачувані відпустки та страхові виплати — це переваги, які часто згадують компанії. Однак за нинішнього стану ринку цього точно недостатньо.

Деякі співробітники вже мають чудові зарплати, але мають жахливий баланс між роботою та особистим життям. І якщо ваш бізнес є причиною проблем зі здоров’ям членів команди, вони з часом зрозуміють, що найбільшою користю для їхнього здоров’я буде звільнення.

Підкресліть культуру вашої компанії, розкажіть про досвід роботи співробітників і опишіть, як компанія цінує працівників, їхнє особисте життя та здоров’я.

Але не змушуйте потенційних кандидатів читати занадто багато тексту.

Рішення

Отже, вам вдалося залучити та зацікавити потенційних співробітників своєю стратегією.

На наступному етапі маркетингової воронки підбору персоналу ви маєте завершити продаж свого бізнесу, детально описавши повний обсяг вашої пропозиції для співробітників. Ця деталізація означає висвітлення ваших пільг, умов оплати та того, чи пропонуєте ви дистанційну або гнучку роботу. Якщо кандидат має запитання, будьте впевнені, що ви зможете на них відповісти.

Відгук на вакансію

Ви можете зробити свою роботу максимально привабливою, але деякі потенційні співробітники все ще можуть вагатися, щоб відгукнутись на вакансію. Ви можете уникнути цього, оптимізувавши процес подання заявок і наймання персоналу та максимально спростивши підхід до свого бізнесу. Зробіть так, щоб потенційним працівникам було легше дати вашому бізнесу шанс.

HR-фахівці повинні адаптуватися до нових тенденцій і постійно підтримувати стратегії, релевантні для працівників і кандидатів. Щоб керувати вашою маркетинговою стратегією рекрутингу, ви маєте завжди відстежувати, що працює для співробітників, а що завадило кандидатам відгукнутись.

Читайте ще: Як «продати» вакансію кандидату: 5 складових вдалого рекрутингу