Лідерство – це не про місце в соціумі і не про статус людини, а про якість вашої особистості.

Старі звичні методи лідерства у новому світі екстремальної невизначеності не працюють. Якщо прагнете ухвалювати швидкі рішення, досягти довготривалого успіху та вести комунікацію у бізнесі на результат – варто змінювати парадигму мислення та розвивати емоційний інтелект.

Про емоційний інтелект як важливий soft-скіл почали говорити під час пандемії, а 23 липня відбувся перший в країні EQ Business Forum, де учасникам запропонували сходити на бізнес-побачення – із самими собою.

EQ-експертизою із бізнес-аудиторією на форумі поділилися:

Аліна Розквас, психолог, коуч, soft-skills тренер Академії бізнесу EY
Константинос Петрідес, професор психології і психометрії Лондонського університетського коледжу, нейродослідник, директор-засновник Лондонської психометрической лабораторії, розробник TEIQue test (Thomas Int.)
Валерія Козлова, засновниця Corporate-EQ, викладачка Lviv Business School (LvBS), авторка книги «Технологія EQ-Boost»
Євген Гетманчук, бізнес-тренер, коуч, засновник і керівник тренінгового агентства Getmanchuk Group
Валентина Сіренко, HRD Vodafone Ukraine
Юнона Лотоцька, PhD, пров. наук. співробітник лабораторії сучасних інформаційних технологій навчання Інституту психології ім. Г.С; Костюка НАПНУ. Авторка «Теоріі 10 виборів: психологія успіху і невдачі», спікерка TEDx Kyiv
Наталя Кадя, експертка з нейроменеджменту, коуч з розвитку лідерства та консультант з налаштування поведінкових моделей в компаніях, викладач в бізнес-школах та студентка програм Стенфордського Університету (США)

Організатори форуму, команда KA Group, та експерти-спікери створили формат, який сприяв тому, щоб аудиторія змогла пірнути у власний світ ментальних пасток, страхів, стереотипів та соціальних шаблонів. Замислитись над власними емоціями, поставити собі правильні запитання та дозволити собі бути собою. І, звісно, перенести власні інсайти на бізнес-середовище, досягнення результатів та взаємодію з командами.

10 ключових тез EQ Business Forum: Емпатія. Рішення. Ресурси

  1. На 58% емоційний інтелект відповідає за успішність людини. Незалежно від сфери роботи, від позиції в компанії: не професійні навички, не інтелект як такий впливають на кар’єрне зростання. Саме емоційний інтелект впливає на професійний розвиток людини.
  2. Є думка, що емоційний інтелект у бізнесі – це засіб автоматично контролювати емоції та програмувати емоції інших людей. А також бути результативним, завжди спокійним, веселим і не ніколи не злитися. Це не так. Насправді емоційний інтелект зовсім про інше. Це про вашу здатність бути в потрібному місці, в потрібний час, з мінімальними витратами зусиль отримувати необхідний результат і бути щасливим від того.
  3. У середовища є емоції. У брендів є емоції. У компанії є емоції. Існує певний організаційний емоційний стиль. Запитайте себе, чи збігаються емоційні стилі вашої компанії і ваш особистий?
  4. Окрім ієрархічної структури в компанії є ще «тіньова» структура – це міжособистісні стосунки колег. І впроваджуючи будь-які зміни, власнику чи СЕО важливо розуміти, що він працюватиме саме з цією великою «тіньовою» структурою бізнесу. І для успіху проекту змін важливо пов’язати особистісні цілі працівників із цілями бізнесу.
  5. Для розуміння емоційного стану компанії – розпочніть з оцінки персоналу. Неважливо, яка саме буде обрана методологія. Але саме цей інструмент допоможе побачити внутрішній світ працівників.
  6. У кожного з нас є свої 2 больові літери – тригери, на які ми звертаємо увагу і які для нас важливі. Це літери:
    S-status – важливо отримувати підтвердження статусності,
    C-certainty – в момент невідомості таким людям потрібен чіткий план дій, щоб надати впевненості,
    A-autonomy – не люблять, коли їм вказують, що робити,
    R-relatedness – важлива приналежність до чогось більшого, до великої ідеї,
    F-fairness – потрібна справедливість у робочих стосунках. Важливо вміти діагностувати свої літери і літери своїх колег для гармонійної взаємодії в колективі.
  7. Найбільший потенціал лідера – це здатність управляти емоційними станами команди, в якій він знаходиться.
  8. Найважливіше вміння компаній – ставитися до своїх працівників як до дорослих людей з високим рівнем усвідомленості, з повагою до свободи та інтересів кожного, з розумінням страхів та зменшенням ризиків вигорання.
  9. Варто зрозуміти: поганих емоцій немає. З погляду організму: емоції – найважливіший регулятор поведінки. Емоції – це не тільки те, що ми відчуваємо, але і безліч необхідних процесів. І всі вони нам потрібні. Пригнічувати або ігнорувати емоції – не вихід.
  10. Емоційна компетентність – це НЕ постійний позитив і постійний самоконтроль. Це здатність відчувати і розпізнавати ВСІ емоції, розуміти потреби, які за ними стоять і обирати, виходячи з цих потреб, найбільш екологічну і адекватну ситуації поведінку.