Складно переоцінити важливість підбору персоналу. Від того, наскільки швидко та якісно закрита вакансія, частково залежить ефективність усього бізнесу. Так, рекрутери теж можуть помилятися. Які омани приводять до втрат часу та коштів на підбір персоналу?

1. «Тим, кому за» краще не пропонувати роботу

Багато міфів існує щодо працівників 50+, 60+. Дарма, адже «ті, кому за» можуть володіти унікальним набором умінь та навичок, самодостатні, організовані, не переходять часто з одного місця роботи на інше. За їхніми плечима досвід, яким не може похизуватися 20-, 30-річний кандидат, володіють потрібними знаннями, якими можуть поділитися, мають чималу базу професійних контактів, досвід вирішення конфліктів. Якщо абстрагуватися від стереотипів, очевидно, що рекрутинг старших фахівців може додати плюсів до соціальної відповідальності компанії та принести вигоду.

2. Вертикальна кар’єра кандидата = успіх

Не завжди вертикальний рух по кар’єрних сходах говорить про успіхи кандидата у попередній компанії. Якщо хочете пересвідчитися, чи відповідає кандидат посаді, чи був він на своєму місці – вже на співбесіді максимально детально розпитайте про завдання, які виконував, як досягав цілей, запропонуйте кейси. Якщо у відповідь чуєте загальні формулювання – задумайтесь. Варто пам’ятати, що деяких працівників просувають по кар’єрних сходах, наприклад, просто за те, що вони вже довго працюють у компанії, а не за сумлінну працю.

3. Без права на помилку

Ідеально написане резюме не завжди говорить про те, що і кандидат ідеальний. Деякі рекрутери вважають, що невеликий одрук у резюме свідчить, що кандидат легковажно ставиться до пошуку роботи. Якщо в обов’язки кандидата не входить абсолютна грамотність, пробачте йому незначні помилки. Краще на співбесіді зверніть увагу на те, як кандидат висловлює свої думки, підготуйте тестове завдання, щоб переконатися в грамотності та уважності.

4. Успіх залежить від типу особистості рекрутера

Існує хибна думка, що рекрутер для досягнення успіху в роботі повинен бути екстравертом. Адже тільки за цієї умови зможе активно взаємодіяти з кандидатами. Насправді ж, не принципово – інтроверт рекрутер чи екстраверт, якщо він правильно збирає інформацію, володіє навичками комунікації, наполегливий та націлений на результат тощо. 

5. Зовнішній вигляд має відповідати посаді

Часто рекрутери під час пошуку кандидатів на серйозну посаду з високою заробітною платою очікують, що зовнішній вигляд претендентів відповідатиме посаді. Але кандидат на топову позицію не обов’язково має завітати на співбесіду в брендовому діловому костюмі та з коштовним годинником. Схильність до стереотипів може заважити знайти цікавих та талановитих людей.

6. Блискуча співбесіда = кращі працівники

Часто кандидат, який проявив себе блискуче на співбесіді, пізніше виявляється «не тим». Навіть якщо співбесіда пройшла добре, це не означає, що кандидат буде успішним. Іноді навички самопрезентації пошукач встигає розвинути краще, ніж інші професійні якості, які більш важливі для посади. 

7. У відомих компаніях працюють кращі

Зазвичай у “брендових” компаніях проводиться жорсткий відбір кандидатів на вакансії, а також бюджети виділяють на навчання працівників, тому в рекрутерів існує така хибна думка. Мовляв, там найкращі спеціалісти за замовчуванням, можна не хвилюватися. Але не всі співробітники використовують можливості, які пропонує компанія. Отже, завжди варто неупереджено оцінювати професійний досвід.

8. Тривала перерва = низька ефективність кандидата

Рекрутери помилково вважають, що люди, які безперервно працюють, є кращими кандидатами. Такі переконання шкодять, наприклад, жінкам, які повертаються до роботи після декретної відпустки, тим, хто вирішив здобути освіту. Затяжне безробіття, часта зміна робочих місць не завжди є поганим знаком, тому не повинні впливати на результат співбесіди. 

9. Говорити лише про переваги компанії

Не потрібно розповідати кандидатам про компанію лише з позитивного боку. Розкажіть правду. Адже кандидат все одно побачить мінуси і, можливо, піде з компанії, якщо не на випробувальному терміні, то пізніше. Також не забувайте, що підозрілу інформацію кандидат може перевірити (поспілкувавшись із колегами, колишніми працівниками): ризикуєте втратити довіру. До того ж, інколи кандидат може ідеально підходити на певну посаду, але компанія не ідеальна для нього. Важливі прозорість у питаннях заробітної плати, культури, розвитку, команди, а також ваші очікування. 

10. Гроші – головне

Заробітна плата – це найбільший бар’єр під час пошуку професіоналів? Мовляв, вона може бути нижчою за очікування кандидатів. Так, прозора та справедлива заробітна плата дає впевненість кандидатам у завтрашньому дні, але не завжди є ключовим фактором у виборі компанії. У посткарантинний період люди звертають увагу на можливість працювати віддалено, культуру, кар’єрні можливості. Якщо компанія не може платити вищу заробітну плату, подумайте, що можете запропонувати, крім грошей (медичне страхування, гнучкий графік, освітні програми, перспективи).