Чи існує ідеальна формула розвитку кар’єри? Так! Для цього: беремо справжнього ентузіаста і стратега зі сфери HR, Компанію можливостей, та вже за декілька років спостерігаємо стрімкий розвиток кар’єри працівника та ріст ефективності організації через втілення сміливих рішень та непохитних цінностей.

Такою формулою поділився HRдиректор дистрибуційної Компанії повного циклу STV Group Олександр Барков.

– Олександре, вітаю. Давайте згадаємо, як розпочався ваш професійний шлях до HR?

– Розвиток своєї кар’єри – важлива справа усвідомленої особистості. Над своєю кар’єрою я почав працювати з 18 років. За цей час пробував себе в різних ролях – працював у продажах, клієнтському сервісі, навчанні, кол-центрі та ін. Перший досвід управління командою отримав на посаді менеджера відділу продажів, де займався наймом та навчанням торгових представників. Побудова ефективних стосунків з колегами та зацікавленими сторонами підштовхнула до наступного кар’єрного кроку – отримання ролі регіонального бізнес-тренера, а потім і керівника відділу навчання та розвитку.

Стати HRD нелегко, та цілком можливо, якщо працюєш у великій професійній компанії з прогресивним менеджментом. Якщо подивитися на мій шлях, всього п’ять років тому я долучився до команди STV як бізнес-тренер, а вже сьогодні обіймаю посаду HRD. Мій приклад доводить, що працівники можуть досягати свого найвищого потенціалу та одночасно сприяти успіху компанії.

– Минулого року ви стали HR-директором. Завдяки чому вам вдалося так швидко побудувати кар’єру в STV Group?

– Як HRD, я вмію орієнтуватися в корпоративному середовищі, тому розумію потреби співробітників. Точно знаю, що успішну кар’єру HRD можна створити лише за допомогою наполегливої праці та відданості справі. У мене є переконання: не йти вгору – означає падати, це стосується й особистого розвитку. Мені важливо постійно тримати руку на пульсі – дізнаватися про нові тренди, як їх впровадити в компанії, постійно набувати нового досвіду.

Наразі разом з топ-директорами ми розробляємо стратегії, які сприяють створенню екологічного робочого середовища для кожного працівника в Компанії.

Разом працюємо над культурою довіри та поваги, яка допомагає співробітникам почувати себе цінними та бути продуктивними.

Завдяки належним корпоративним умовам та особистому зусиллю мені вдалося розробити ефективні стратегії, які сприяють залученню працівників, а також гарантують, що всі наявні внутрішні політики роботи відповідають цілям організації.

– Окрім того, ваше призначення на нову роль збіглося з початком війни. Розкажіть на яких ключових проєктах сфокусували свою увагу в нових реаліях?

– Допомога та підтримка – стали найважливішими HR-фокусами для створення безпечного та продуктивного середовища для співробітників. Було важливо швидко вживати активних заходів, тому на початку повномасштабної війни ми запустили декілька проєктів:

  • підтримка наших співробітників, які стали на захист держави: допомога з пошуком та закупівлею військового спорядження та обов’язково збереження за ними заробітної плати;
  • ініціативи з підтримки співробітників в умовах війни, більш індивідуального характеру – психологічна допомога, допомога з переїздом, пошуком житла, виїздом за кордон;
  • при вимушених скороченнях – надавали підтримку з пошуку нової роботи, консультували щодо написання резюме та пошуку вакансій.

Зараз працюємо над реалізацією одного із запланованих проєктів – побудова грейдингової системи оплати праці.

В рекрутингу ми вже успішно впровадили нову HRM-систему, яка відстежує найважливіші показники: плинність, чисельність, вартість закриття вакансій. Працюємо над автоматизацією exit-інтерв’ю – отримання фідбеку від працівників перед звільненням.     

Зважаючи на актуальний тренд, революцію в галузі штучного інтелекту, ми фокусуємося й на цьому напрямку, адже за ним майбутнє. Одним з векторів автоматизації є запровадження чат-боту на АІ для пошукачів, якому делегуємо функцію збирати відповіді кандидатів на первинні питання, що вивільнить час рекрутерів на інші завдання.

Серед наших пріоритетів – це розвиток бренду роботодавця. Адже ми розуміємо, що в стратегічній перспективі після нашої перемоги, в період післявоєнного відновлення нам потрібні будуть працівники, що посилять нашу Компанію. Тому ми, як бізнес, маємо готуватися до цього та створювати такі умови, в яких люди будуть замотивовані працювати, розуміючи їх потреби, залучати й утримувати співробітників на всіх рівнях.

– Розкажіть про HR-команду STV. З яких напрямів вона складається?

– Як HRD маю можливість формувати майбутнє організації за допомогою своєї HR-команди. Переконаний, що моя команда володіє потрібними знаннями та навичками, щоб досягти успіху.

На сьогодні в HR-департаменті працює 32 працівники різного профілю, загалом у компанії близько 3 000 співробітників.

Наша команда складається з таких напрямів:

  1. Рекрутинг – це один із з головних фокусів HR. Команда знаходить кваліфікованих кандидатів на відкриті посади та перевіряє їх на відповідність культурі компанії (професійні та особистісні компетенції). Головний показник рекрутингу – собівартість закриття вакансій, який в нас приблизно на 20% нижчий ринку, зважаючи на бенчмарк.
  2. С&В – відділ матеріальної винагороди та пільг – є важливими членами команди, оскільки вони слідкують за коректністю системи оплати праці, визначають рівень зарплати, бенефітів, компенсації та інших виплат для працівників.
  3. T&D – група навчання, розвитку та оцінки персоналу – розробляють навчальні програми, для розвитку корпоративних компетенцій працівників та необхідних навичок ефективного виконання своєї роботи. Назва групи говорить сама за себе про критерії оцінки їх ефективності.
  4. Організаційний дизайн – займаються аналізом організаційної структури, діагностикою процесів Компанії, описом відповідальності посад, реструктуризаціями, контролюють затверджений штатний розклад.
  5. Кол-центр – супроводжують вхідні звернення від клієнтів. Зараз працюємо над створенням нової концепції роботи кол-центру.

Саме ці HR-напрями сприяють стабільному розвитку компанії. І компанія, і HR-команда поступово зростає та розвивається, ми плануємо й надалі забезпечувати бізнесу якісний сервіс.

– Якими цінностями та компетенціями треба володіти, щоб потрапити до вашої команди HR та Компанії?

– Коли справа доходить до найму людей у мою команду, то навички спілкування є ключовими. А цінності необхідні для досягнення професійного успіху сфері HR – це партнерство, розвиток, результативність. Вони створюють основу та гарантують, що команди працюють разом для досягнення спільних цілей і завдань.

Підбираючи співробітників у Компанію, ми маємо переконатися, що особа, яка наймається, здатна ефективно та результативно спілкуватися з іншими членами команди та вибудовувати крос-функціональні зв’язки.

Це означає, що кандидати повинні мати можливість чітко формулювати свої ідеї, уважно слухати та надавати зворотний зв’язок.

Крім того, слід також звернути увагу на навички, якими володіє кандидат. Такі навички, як здатність розв’язувати проблеми, креативність, організованість і лідерство, є неоціненними і допомагають команді досягти успіху.

І обов’язково – гнучкість мислення! Компанія STV Group є гнучкою і не зможе бути ефективною, якщо її співробітники живуть в рамках шаблонів та єдиній вузькій парадигмі. Кожен наш співробітник має правильну комбінацію вмінь та навичок відповідно до своєї ролі та запас міцності для кар’єрного зростання, як вертикального, так і горизонтального.

– Чи вдається зберігати work-life balance?

– На цьому етапі я – трудоголік, майже весь свій час інвестую в роботу та професійний розвиток. Я вірю в цінність практичного досвіду. Мені імпонує підхід Річарда Бренсона, викладений у книзі «До біса все! Бери й роби!». Тому для мене важливо вчитися на практиці, постійно актуалізуючи свої знання. Загалом у сучасному світі реальні вміння далеко не завжди корелюються з офіційним дипломом, тому вважаю, що практичний досвід цінніше ніж теоретичні знання. Важливіше, чи прагне людина розвитку протягом усієї кар’єри і що вона для цього робить.

Звісно, життя поза роботою існує: люблю читати, вчу англійську мову, спілкуюся з цікавими людьми – це допомагає збагатити світогляд.

Наостанок хочу підкреслити, що розвиток своєї кар’єри – важлива справа будь-якого співробітника та користь для бізнесу. Просто почніть рухатися! І ви побачите, що з кожним кроком уперед ви починаєте краще розуміти, який саме ваш напрям та як побудувати свою успішну кар’єру.

Дивитися всі вакансії STV Group

Читати ще: Як надати співробітникам відчуття надійного роботодавця? Інтерв’ю з HRD компанії «Кусум» Наталією Бурдою