Якою б не була індивідуальна реакція на введення карантину через розповсюдження коронавірусу в світі, керівництво та HR-менеджмент ігнорувати це не можуть, адже частково несуть відповідальність за здоров’я (зокрема, ментальне) своїх співробітників, і точно зацікавлені в тому, щоб робота не зупинилася. Які саме заходи доречні, щоб цей вимушений період пройшов максимально продуктивно та спокійно? Своїм досвідом ділиться команда robota.ua.

1. Працювати віддалено

Навіть якщо в компанії немає можливості працювати з дому в звичайний період, такий тимчасовий захід є виправданим. Це дозволить і знизити основний ризик (власне, захворіти), і емоційну напругу через необхідність користуватися громадським транспортом, стояти в заторах, шукати, з ким залишити дітей, які три тижні не ходитимуть до школи та дитячих садочків. До речі, світові компанії, які пропонують рішення для віддаленої роботи, з огляду на ситуацію на цей період надали безкоштовний доступ до своїх продуктів. Наприклад, сервіс відеоконференцій Google Hangouts Meet «відкрив» на певний час доступ до додаткових функцій. Google – до G Suite і G Suite for Education. Zoom скасував 40-хвилинний ліміт для групових дзвінків у безкоштовній версії.

2. Працювати гнучко

Не всі компанії мають можливість відпустити співробітників до хоум-офісів. Проте варто продумати, як організувати максимально гнучкі можливості. Наприклад, співробітники можуть взяти відпустку без збереження заробітної плати, частину щорічної або додаткової соціальної відпустки (якщо є таке право), працювати неповний день тощо. Організувати особисте та робоче життя допоможе можливість приходити на роботу та йти з неї раніше чи пізніше.

3. Підготувати офіс

Ідеться насамперед про засоби для гігієни рук, які мають бути доступні в різних офісних локаціях. Також у такі періоди варто користуватися всім одноразовим: серветками (проте обов’язково передбачити можливість їх безпечно «утилізувати»), кухонним посудом. Частіше робити прибирання в офісі, зокрема, поверхонь (дверні ручки, вимикачі, клавіатури). Частіше провітрювати приміщення.

4. Інформувати!

У такі періоди варто піклуватися не тільки про фізичне, а й ментальне здоров’я людей. Краще, що може зробити лідер – самотужки зібрати об’єктивну інформацію про те, що є реальною загрозою, а що – фейком, проіформувати та заспокоїти людей. А ідеально – запросити в офіс компетентного лікаря з невеликою лекцією про ризики та конкретні алгоритми їх мінімізації. Можна також зробити розсилку (наприклад, з офіційними матеріалами ВООЗ), роздрукувати плакати, оформити інформаційну дошку.

5. Регулювати відрядження

Рекомендується залишити тільки ті поїздки, які надзвичайно важливі, переговори не можуть бути переведені в онлайн-формат або перенесені. Адекватною також є можливість віддаленої роботи працівників, які повернулися з відрядження, протягом двох та більше тижнів.

6. Мінімізувати контакти

Зустрічі, які можливо, перенести в онлайн. І внутрішні між собою, і зовнішні з клієнтами, партнерами, постачальниками.

7. Допомогти з лікуванням

Зокрема, якщо є можливість переглянути договори зі страховими компаніями: люди мають у цей період отримувати максимально широкий пакет послуг. І, звичайно, кожний у компанії має знати, що, якщо помічає в себе симптоми, які можуть свідчити про захворювання (кашель, нежить, температуру), йти треба до лікаря, а не в офіс.

8. Пригостити вітамінами

Ні, фруктові дні не вбережуть від вірусів. Імбір, лимон та мед для чаю не є ефективною профілактикою. Але зробити цей період, сповнений невизначеності та домислів, трохи смачнішим та затишнішим – чому б ні?

Будьте здоровими та продуктивними!