Робоче життя під час війни – це черга викликів, швидких рішень та неймовірної єдності колективу. Про нюанси роботи ми запитали в колег по ринку –  HR-агентства ДЗЕН, що допомагає в пошуку талантів, а також має власне медіа про роботу в діджитал та ІТ. 

Публікуємо текст від імені представників компанії.

Координаційний центр та психологічна підтримка — як ми готували співробітників до можливої війни

Почнемо з того, що всередині компанії можливий сценарій розвитку подій був розроблений заздалегідь та була розпочата робота створеного координаційного центру, невдовзі з яким у команди був зідзвон, де кожен мав змогу почути відповідь на своє питання або ж просто поділитись переживаннями. Попередньо співробітники заповнили форму екстрених контактів та власного місцезнаходження разом з планами дій у разі початку війни. Цей документ, до речі, став у пригоді, адже кілька наших колег знаходились у реально небезпечних зонах бойових дій. Але про це трохи згодом.

Як частина психологічної підтримки, був проведений раніше запланований тренінг про боротьбу з панікою, який, як ніколи, був актуальним після почутих сирен вранці 24-го лютого. З першого погляду тобі ніби розповідають відомі методики, але ти чомусь не використовував їх до цього в критичних ситуаціях. Шкода, що за таких обставинах довелось їх тестувати.

А що ж «під час»?

В нашому середовищі є кілька каналів корпоративної комунікації, в одному з таких, а саме — Telegram-каналі, о 9 ранку з’явилась офіційна позиція компанії, а згодом і опублікований документ зі всією необхідною інформацією, який оновлювався час від часу відповідно до ситуації. І саме тут процес підготовки «до» зіграв на користь, адже не довелось витрачати зайвий час, а діяти вже тут і зараз. З нами завжди на зв’язку була наша HR Business Partner Таня.

Наша HRBP та її собачка Йоко, які завжди підіймають настрій

В контексті зв’язку, про що згадувалося вище, у нас було кілька співробітників в небезпечних регіонах, в даному випадку мова йтиме про Чернігів.

Одного дня у нас зник абсолютно будь-який зв’язок з одним із колег (саме під час активних бойових дій в районі Чернігова, коли у всіх новинах вже казали, що звідти краще й не намагатись виїжджати). Це відбулось раптово, і мабуть ніхто й не очікував такого (оскільки більшість людей не вірили в початок війни), але ми повернулись до нашої таблиці з вказаними адресами та змогли дізнатись, чи живий наш колега саме завдяки вказаному місцю проживання. Тому кожна дрібниця мала неабияку цінність. Зараз з ним все добре, він проживає в одному з наших офісів в Києві, де є все необхідне для перебування там.

Якщо ж говорити про релокейт, ми мали попередні домовленості з перевізниками, які могли б «у разі чого» допомогти нам. Але, звісно ж, якась частина організаційної роботи та домовленостей пішли в напрямку російського корабля. Проте ми знали, що робити.

Нам вдалося, все-таки, в перший день війни, 24 лютого, придбати автобус, який на сьогоднішній день передали на потреби ЗСУ, та евакуювати за кілька разів 76 співробітників та членів їх сімей, 5 котиків та 6 собачок в більш безпечні регіони на заході України.

Допомагали й нашим компаніям-клієнтам та прокладали безпечний шлях для тих, хто їхав своїм транспортом й постійно тримали руку на пульсі.

Релокейт відбувся не тільки у людей, а й у офісної техніки, щоб забезпечити можливість комфортно працювати після переїзду. За потреби пізніше відправляли поштою все необхідне у різні куточки України, а дрібні технічні потреби покривались компанією за необхідності придбання. І оскільки кожен по суті налаштовував свою техніку самотужки, то наш системний адміністратор був на зв’язку майже 24/7 для надання консультацій щодо різних технічних питань.

Консультації та підтримку можна було й отримати з юридичних та фінансових питань всередині компанії, серед основних запитів можемо виділити такі:

Як щодо виплат?

Наші керівники, які з самого початку подій перебувають в Україні, виплатили заробітну плату в перші 3 дні війни. В березні, квітні та наступних місяцях зарплата виплачується в повному обсязі всім, хто продовжує працювати. Скорочень в компанії не було, ба більше, навіть заклали у фінансовий план можливі премії та бонуси.

Окрім цього запропонували нашим співробітникам оплатити проживання на перші 2 тижні війни, але деякі колеги відмовились від цієї опції на користь благодійності. Тому компанія подвоїла дану суму та перерахувала її на допомогу армії через фонд «Повернись живим».

Чи займались волонтерством?

З першого дня ми активно вели комунікацію, щоб після того, як кожен подбає про свою безпеку, за можливості, допомагав Україні чим може. Тому ми вітали волонтерство у будь-яких проявах і майже всі відклали свою роботу на перші 2 тижні, а хтось і більше, щоб волонтерити.

Зокрема, як і компанія, так і члени команди, ще до початку війни долучились до благодійних внесків фонду «Повернись живим». Загальна сума коштів на благодійність складає 10+ млн гривень. Скооперувались з командою kukuruza_blog для виробництва бронежилетів необхідного ступеня захисту, а саме 4 та 5 рівня, за порадою військових. Було запущено роботу фонду «Човен», за час діяльності якого було куплено/зроблено:

Зараз в кожного є можливість стати патроном за вартістю чашки кави та врятувати комусь життя. Тому, у кого є можливість та бажання — долучайтесь до «рятувального човна», задонативши лише 33 грн на день. Всі деталі, а також як оформити підписку, можна знайти за посиланням.

Що далі?

Під час війни ми не тільки не скорочували кількість працівників, а й продовжуємо шукати нових спеціалістів в команду, актуальні вакансії яких можна побачити на нашій сторінці в Instagram у закріплених highlights та Telegram-каналі на вакансіях з позначкою «ДЗЕН», але це не заважає знайти кожному там іншу вакансію до душі.

Окрім пошуку роботи важливо як ніколи вірити в Україну та допомагати всіма можливими способами. Слава Україні!

Фото надані командою ДЗЕН.