Ірина Пруднікова,
СЕО, ANCOR Ukraine

Нещодавно ANCOR Ukraine провела всеукраїнське дослідження серед кандидатів на роботу і працевлаштованих, під час якого виявили значення трьох чинників, за якими пошукачі обирають свого роботодавця.

1. Хороша оплата праці

Так, відповідаючи на питання про значення фактору «Хороша оплата праці» учасники опитування вказали зарплату, вищу за середню на ринку на аналогічній посаді або професії (35%). Це не дивно, адже гідна оплата праці є гігієнічно необхідним фактором, який лідирує у рейтингах брендів роботодавців роками.

Що робити?

За даними ANCOR, далеко не всі компанії у 2021 році зробили перегляд заробітних плат власному персоналу, і це цілком зрозуміло. Після початку пандемії у багатьох компаній бізнес розвивається не так, як було заплановано. Проте існує й інша причина того, що роботодавець не підвищує зарплату, навіть коли може. І може втрачати поточних співробітників, або мати певні труднощі з наймом нових. Причина полягає в тому, що роботодавець не в курсі зарплатних трендів в цілому в галузі, у конкурентів, або у спеціалістів конкретного профілю. Проте існує простий спосіб, як цього уникнути: планово, раз на рік, до ухвалення бюджету на наступний, самостійно робити або замовляти у провайдера огляд заробітних плат. Ця практика є ефективним інструментом для утримання та залучення перспективних і талановитих працівників. За допомогою огляду зарплат можна зберігати розмір доходу персоналу на середньоринковому рівні та бути конкурентноздатним в цьому сенсі.

2. Баланс між роботою та особистим життям

Компанія виявила, що під «балансом між роботою та особистим життям» майже половина опитаних українців мають на увазі гнучкий графік роботи: можливість самостійно вирішувати, коли працювати (41%). Віддалений, або гібридний режим роботи значно вплинули на наше повсякденне життя. Багато пошукачів жаліються, що з приходом коронакризи вони працюють значно більше, ніж раніше. І, проводячи співбесіди, рекрутери, час від часу, чують про вигорання, спричинене великою кількістю фіксованих онлайн-зустрічей, адже неможливість вирішити питання з колегами в офісі спонукає планувати зустрічі в месенджерах, а також необхідністю бути постійно на зв’язку.

Що робити?

Щоб уникнути цієї проблеми, маючи на увазі, що ми працюємо 8 годин на добу згідно КЗпПУ, ANCOR розробив низку заходів:

  • Надали співробітникам можливість самостійно обирати час для роботи: 8.00-17.00, 9.00-18.00, 10.00-19.00.
  • Надали співробітникам можливість працювати в гібридному режимі (2/3 або 3/2) та самостійно обирати, коли вони залишаються вдома, а коли відвідують офіс.
  • Можливість працювати тільки в офісі, якщо робота з дому неможлива (незручно, немає можливості усамітнитися для концентрації тощо).
  • Надали співробітникам, у яких виникла нагальна потреба (є малолітні діти, які перебувають з батьками, або літні родичі, яким потрібна турбота тощо) працювати, в основному, віддалено.

Окрім цього, за винятком завершальної стадії проєктів, термінових питань або форс-мажорів, в компанії не прийнято вирішувати робочі питання у вихідні дні.

Таким чином, коли співробітник самостійно обирає режим, в якому йому зручно працювати, і водночас вправно виконує свої завдання, це повністю відповідає його вимогам збереження балансу між роботою та особистим життям.

3. Приємна робоча атмосфера

«Доброзичливі колеги, що працюють на спільний результат»: так сприйняла критерій «Приємна робоча атмосфера» рівно половина опитаних респондентів (50%). І ці відповіді чітко резонують з останніми трендами сучасності. По-перше, проводячи багато часу поза колективом, співробітники по всьому світу починають сумувати за можливістю спілкуватися та спільно вирішувати завдання. Людина – істота соціальна, це закладено в нашому геномі, і, звичайно ж, ми хочемо, аби цей соціум був сприятливим. По-друге, невпинно зростає попит на «гуманний» бізнес, який демонструє не тільки прагматичність і раціональність, але й «добре» відношення до співробітників та довкілля, навіть якщо кількість особистих контактів невпинно зменшується. Саме звідси витікає потреба в «доброзичливому» ставленні.

Що робити?

Взагалі, аби забезпечити максимальну толерантність та спрацьованість колективу, працівників потрібно винаймати згідно з цінностями вашої компанії та інтегрувати в корпоративну культуру.

Але що вдієш, якщо ви вже працюєте разом, але власні цінності ще не визначили? В такому разі атмосферу доброзичливості потрібно не підтримувати, а створювати, і в цьому нам допоможуть останні тренди HR.

Недарма одними з найбільш популярних тем сучасних HR-конференцій виступають wellbeing (добробут) та CSR (корпоративна соціальна відповідальність). Придивіться до них, якщо ви досі це не зробили. На прикладі ANCOR поділимося практиками wellbeing та CSR. Сподіваємося, що вони надихнуть колег.

Wellbeing:

  • Онлайн-бібліотека. Будь-хто з колег може отримати доступ і необмежено користуватися добірками різноманітних книг.
  • Різноманітні проєкти з гейміфікації онлайн (брейн-ринг, неймінг для нового продукту або бізнес-підрозділу, квести, конкурси, вікторини з призами тощо).
  • Піврічні офлайн-заходи для співробітників, де є можливість зустрітися у неформальній атмосфері.
  • Невеликі свята у колі колег за піцою або фруктами сприяють діалогу.
  • Корпоративний онлайн-психолог.
  • Кімната відпочинку, де можна поспілкуватися з колегами, або комфортна кухня, якщо місце в офісі обмежено.
  • Килимки для йоги для самостійних занять в офісі або, за можливості, занять з інструктором.

CSR:

За останні 10 років компанія допомагала інтернатам, соціальним притулкам, притулкам для тварин, дитячим лікарням, бійцям на передовій, благодійним фондам. Збирали гроші, одяг, корм для тварин, медикаменти, монети номіналом 25 копійок, сміття у парку тощо.

Також у компанії збирають батарейки, пластикові кришечки, папір, роздільно викидають сміття і незабаром планують висаджувати дерева.

Це надзвичайно гуртує колектив, викликає прояв найкращих рис, надихає лідерів та сприяє створенню доброзичливої атмосфери.

Попри пандемію роботодавці продовжують інтенсивну побудову привабливих брендів та ведуть жваву боротьбу за талановитих працівників. Конкуренція актуальна для багатьох сегментів українського ринку та компаніям важливо зробити гарному кандидату найкращу пропозицію на роботу. Отож, вони мають усвідомлювати, що саме пошукачі вважають найкращим фактором, що мотивує, і вміло втілювати це в життя.