Поширена ситуація під час підбору кандидата на позицію – пошукач проігнорував співбесіду, прийняв умови роботодавця, але не з’явився на роботі, новий співробітник вийшов випити кави і зник. Та й попередити не вважав за потрібне – просто ігнорує повідомлення та дзвінки. Що отримує компанія на виході: марно витрачений час та  гроші. Як діяти? Ліквідувати гостинг повністю навряд чи вдасться, але попередити появу офісних привидів у компанії можна.

Що таке гостинг

Гостинг (англ. ghost – привид) – різке припинення спілкування без попередження та пояснення причин.

Частіше за все на таку поведінку впливає:

  • вік кандидатів (молодь частіше ігнорує роботодавців);
  • посада (чим вища посада, тим ймовірність гостингу нижча);
  • досвід роботи (кандидати без досвіду або з мінімальним частіше зникають з радарів);
  • ситуація на ринку праці в цілому (якщо вакансій на посаду багато, а претендентів мало, останні не тримаються за роботодавця).

Причини гостингу

  • Часто кандидати зникають, тому що отримали іншу пропозицію з вищою зарплатою або їм запропонували кращі пільги та умови. Це може трапитися навіть після прийняття пропозиції від роботодавця.
  • Багато кандидатів-привидів зникають через погану комунікацію, вони відчувають брак інформації. Кандидат елементарно не розуміє, на якій стадії відбору знаходиться і скільки триватиме процес відбору, або цей процес затягується, роботодавці не підтверджують отримання їхнього резюме.
  • Недостатньо добре описана цінність вакансії. Важливо зазначити привабливість вакансії, чим роботодавець виділяється з-поміж інших, особливості корпоративної культури компанії. І мова йде не лише про зарплату, важливо зазначити нематеріальні блага.
  • Кандидат вирішив, що дана робота йому не підходить.

Як попередити/мінімізувати гостинг

  • Якщо помітили в компанії зростання кількості кандидатів-привидів, потрібно посилити процеси, щоб захиститися від втрати часу та коштів на них. Перегляньте стратегію найму, вона повинна будуватися на прозорості та якісній комунікації. Це можливо досягти, якщо налагоджена співпраця з командою. Поясніть, що очікуєте від конкретних кандидатів та переконайтеся, що й кандидати достатньо поінформовані у вакансії та процесі відбору.
  • Зосередьтесь на покращенні комунікації протягом усього процесу найму. Інформуйте кандидата про те, на якому етапі він знаходиться. Запропонуйте абсолютну прозорість з самого початку. Розмір заробітної плати в ідеалі повинен повідомлятися ще у вакансії. Адже на вакансії, в яких не вказується заробітна плата, відгукується менше претендентів. Якщо у вакансії не вказали розмір зарплати, обговорити її потрібно обов’язково на співбесіді. Чим відвертіший роботодавець, тим впевненіше і комфортніше себе почуває кандидат під час відбору. Будьте уважними, повідомляйте про розгляд резюме, подальші кроки. Переконайтеся, що кандидати розуміють, що про них не забули, їх кандидатури розглядають.
  • Спілкуйтеся з кандидатами, навіть якщо розумієте, що вони зараз вам не підходять, повідомте їх про це заздалегідь. Можливо, з часом з’явиться посада, на яку він підійде. Поцікавтеся, чи можете ви розглянути його резюме на майбутню вакантну посаду. Краще це зробити протягом тижня. Завчасне попередження таких претендентів заощадить ваш час і час кандидата у довгостроковій перспективі.
  • Перед співбесідою нагадайте ще раз дату, час та місце зустрічі. Це можна зробити за допомогою телефона, месенджерів, e-mail.
  • Краще не домовлятися про співбесіду перед тривалими вихідними, святами, відпусткою.
  • Попросіть кандидата повідомити про можливі зміни планів.
  • Говоріть правду під час попередньої співбесіди телефоном. Наприклад, чесно повідомте про віддаленість офісу, зарплату.
  • Самі не практикуйте гостинг. Пам’ятайте про правила ділового спілкування.
  • Не перевантажуйте інформацією кандидата, спілкуючись телефоном перед співбесідою. Адже йому не буде сенсу приходити до вас на зустріч.
  • Не потрібно тиснути на кандидата, якщо бачите, що він посадою не цікавиться. Він може погодитися на зустріч просто тому, що не може відмовити