Україна четвертий місяць у повномасштабній війні. Через російську агресію бізнес зазнає масштабних втрат. Чимало підприємств вимушені зупинити діяльність повністю чи частково. Але навіть у таких умовах бізнес має працювати та сплачувати податки. Там, де це можливо та доступно. Адже для продовження ефективної оборони країні потрібні ресурси.

У цьому матеріалі – історія від міжнародної компанії-розробника рішень для забезпечення кібербезпеки та попередження цифрового шахрайства GeoComply, український офіс якої до початку повномасштабної війни базувався у Харкові.

Про те, як і коли компанія готувала сценарії дій команди українського офісу на випадок війни, з якими проблемами довелося стикнутися та чи вдалося їх подолати, як компанія організувала функціонування в умовах військової агресії, чи вдалося зберегти колектив в повному складі та як фахівці працюють сьогодні, розповіла Ірина Косогор, Employer Brand Manager, GeoComply EU.

Війна в Україні – рішення та дії компанії

Керівництво компанії, головний офіс якої знаходиться у Ванкувері (Канада), взяло до уваги попередження світових лідерів про можливе повномасштабне вторгнення росії в Україну. Таким чином, HR-команда ще до початку військових дій почала працювати над різними сценаріями розвитку подій та розробкою BCP (business continuity plan).

Звісно, перший і головний пріоритет – це питання вивезення фахівців у безпечні місця. Тому, зважаючи на інформацію, яка транслювалася у відкритих джерелах, ще до війни співробітникам було запропоновано виїхати з сім’єю на декілька місяців за кордон або на захід країни. Багато спеціалістів скористалися цією опцією. Тим часом команда продовжувала працювати над удосконаленням плану та питанням – як, у разі потреби, оперативно евакуювати інших фахівців та їхні родини.

Також треба зазначити, що початок війни збігся з відкриттям офісу компанії у Львові, де вже знаходилась частина HR-команди. Вони швидко відреагували на ситуацію та забезпечили офіс усім необхідним. Окрім того, ефективно скоординували процес дислокації колег у безпечні місця всередині країни та за кордон. Наразі деякі фахівці працюють та живуть у Львові на постійній основі.

Загалом, за кілька днів від початку повномасштабного вторгнення, майже вся команда з Харкова та інших місць, де велись активні бойові дії, була дислокована в безпечні місця. Звичайно, є працівники, які, попри загрози, вирішили не покидати домівки та залишитися у Харкові. У кожного свої причини. Компанія поважає таке рішення. У разі, якщо співробітники мають змогу працювати і виконують свої обов’язки, то отримують дохід у повному обсязі.

Керівництво компанії наголошує, що головний пріоритет – це життя людей.

Поки українські фахівці діставалися безпечних місць та налагоджували робочі процеси, команди GeoComply з інших країн надавали їм всіляку допомогу та забезпечили безперебійну діяльність компанії в цілому. Завдяки чому бізнес не зазнав відчутних збитків.

Звичайно, ніхто не скасовував людський фактор. Війна для всіх – це потужне психологічне потрясіння. Тому компанія співпрацює з психологічною платформою, де кожен фахівець може звернутися до психолога та отримати необхідну підтримку. Окрім того, команда компанії разом з психотерапевтами періодично проводить спільні онлайн-вебінари з найбільш актуальних тем, організовує онлайн-активності, вікторини та квізи, під час яких співробітники спілкуються та підтримують одне одного.

Бізнес сьогодні

Якщо говорити у глобальному сенсі, то з початком повномасштабного вторгнення компанія не зазнала відчутних трансформацій. Всі проєкти, над якими працювали українські команди, успішно продовжують функціонувати та вдосконалюватися. Фахівці, які мають можливість виїжджати за кордон, вже їздили у відрядження для обговорення майбутнього плану розвитку компанії, відвідували планові зустрічі з клієнтами.

Наразі найбільшим досягненням компанії є відкриття офіційного представництва у Польщі.

Плани на найближчий час – дослідити й вивчити особливості польського ринку, успішно інтегруватися в IT-спільноту країни. Адже кожна країна має свої звичаї, специфіку й нюанси роботи, які потрібно враховувати при плануванні та веденні бізнесу.

Разом з тим, як би банально це не звучало, сьогодні одним з основних викликів для українського офісу є різні часові зони, в яких опинилися спеціалісти з однієї команди. Це вносить свої особливості в роботу. Але колектив успішно справляється з незручністю. Водночас керівництво намагається об’єднувати команди у локаціях, де представлені офіси компанії. Зокрема, розроблені та реалізуються програми з релокації до Канади (м. Монреаль) та Польщі (м. Варшава). Наразі компанія рухається у напрямку об’єднання українських фахівців саме в цих містах. Окрім того, частина фахівців, звісно, зосереджена у Львові.

Таким чином, українському офісу компанії сьогодні не лише вдається зберігати своїх фахівців, але й набирати нових спеціалістів.

На захисті країни

В перші дні нападу росії частина співробітників компанії записалися до лав ТрО Харківщини. Але, оскільки охочих захищати країну від ворога чимало, поки що перебувають у списках резервістів. Наразі вони задіяні у волонтерських рухах у Харкові. Інші співробітники допомагають країні фінансово та інформаційно.

Загалом компанія активно займається благодійністю, підтримує кілька фондів, що допомагають постраждалим від війни жінкам та дітям.

Читайте ще: Про евакуацію пацієнтів, прифронтовий шпиталь та зруйновані будівлі закладу: як працює пологовий будинок «Лелека» під час війни.