Ваше резюме оцінив рекрутер, ви пройшли перший етап телефонного інтерв’ю, але далі на вас чекає найвідповідальніший момент під час пошуку роботи – співбесіда. Звісно, вас там оцінюватимуть виключно як професіонала, рішення роботодавця буде базуватися на вашій самопрезентації, наборі soft і hard skills. Проте компанія буде розглядати декілька схожих кандидатів і кожна деталь має вагу.

Зовнішній вигляд і вміння підібрати образ відповідно до ситуації теж грають важливу роль. Адже першу інформацію одне про одного ми зчитуємо впродовж перших 30 секунд погляду на людину і задовго до початку вербального спілкування. Тож сьогодні зібрали поради щодо зовнішнього вигляду кандидата, який успішно пройде співбесіду.

Діловий стиль чи джинси і світшот?

Якщо ви і досі натикаєтеся на поради на кшталт «діловий стиль в одязі – завжди гарна ідея для робочого луку» і обираєте для співбесіди білу блузу, спідницю-олівець та чорні туфлі на підборах або костюм-трійку, то радимо копнути глибше у цьому питанні.

Діловий стиль несподівано може виявитися недоречним. Щоб краще обрати одяг для першої зустрічі з потенційним роботодавцем, потрібно вивчити соцмережі та корпоративні сайти компанії, переглянути фото команд загалом та співробітників окремо, щоб зрозуміти, який образ впишеться найкраще.

Багато компаній за вільний стиль одягу і співробітники можуть приходити до офісу навіть у спортивному костюмі. Адже на першому місці стоїть комфорт працівника, а не його презентабельний зовнішній вигляд. Особливо це стосується сфери ІТ. Проте на співбесіду краще все ж спортивний костюм не одягати, а обрати, наприклад, кежуал стиль чи лаконічні силуети.

Для творчих професій підійдуть яскраві кольори, асиметричний крій, неочікувані аксесуари.

Якщо ви вирішили одягнутися більш офіційно, то краще все ж надати перевагу так званому смарт-кежуал. Жінка може одягнути класичну сукню помірної довжини, спідницю або штани з футболкою та кедами, джинси та сорочку. Те сама стосується і чоловіків – одягайте штани і базову футболку, джинси і сорочку.

Кольорова гама

Роботодавець, звісно, не буде розбирати ваш образ на частинки та аналізувати кольори. Але стилісти дотримуються думки, що кожен відтінок здатен справляти різне враження на співрозмовника. Тож обирати кольорову гаму у своєму образі потрібно з огляду на це.

Сірий. Асоціюється з професіоналізмом і спокоєм, нейтралітетом та готовністю працювати на результат. Але надлишок сірого не покаже ще більше вашого професіоналізму, а може виглядати нудним. Тому не одягайтеся у тотал сірий та додавайте яскраві аксесуари.

Синій. Робіть ставку на цей колір, якщо претендуєте на керівну посаду. Синій асоціюється зі стабільністю, відповідальністю, довірою, надійністю та авторитетом. Надавайте перевагу більш стриманим, а не яскравим відтінкам, щоб не справити враження авторитарного керівника.

Фіолетовий. Найбільше підходить творчим кандидатам. З цим кольором асоціюється креативність, оригінальність, впевненість у собі.

Невдалі рішення:

  • зелений – справляє враження недосвідченості та некомпетентності;
  • червоний, помаранчевий і жовтий – швидко втомлюють співрозмовника та можуть викликати роздратування;
  • блискітки, малюнки, перенасиченість кольорів – можуть справити враження несерйозної людини.

Загальні правила ідеального образу

Найголовніше – одяг повинен відповідати приводу. Тобто для співбесіди однаково не підійдуть вечірня сукня та шорти з майкою. Ваш образ має бути нейтральним і не привертати занадто багато уваги на себе, за ним не повинні ховатися ваші компетенції.

Одяг має ідеально на вас сидіти і ви повинні почуватися у ньому комфортно. Адже якщо весь час будете обсмикувати спідницю чи поправляти футболку, роботодавець вирішить, що ви невпевнений в собі неврастенік.

Зовнішній вигляд має значення, проте точно не близьке до вирішального. Тож не приділяйте йому занадто багато уваги, а краще витратьте цей час на підготовку до співбесіди.

   Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni

 

Читайте ще: Чотири поширених типи начальників та правила роботи з ними