Євгенія Кузьминськадиректорка з управління людськими ресурсами OKKO

У команді ОККО працює до 10 тисяч людей. На своїх робочих місцях вони заправляють пальним, готують хот-доги, пишуть бухгалтерські звіти чи керують ІТ-процесами, а у вільний час чимало з них має свої цікаві захоплення. 

До повномасштабної війни компанія всіляко заохочувала багатосторонній розвиток працівників: організовувала спортивні змагання, культурні заходи й пізнавальні курси. У нових обставинах, оговтавшись після перших найскладніших місяців, ми вирішили: цей творчий потенціал нікуди ж не зник, то давайте спрямуємо його на добру справу. Так і виникла ідея провести у компанії благодійний ярмарок, лотами на якому будуть роботи самих працівників. А зібрані кошти передамо на потреби ЗСУ через фонд «Повернись живим», з яким тісно співпрацюємо від лютого 2022-го.

Почали з того, що кинули клич у наших корпоративних комунікаційних каналах: народ, як вам така ідея? На що конкретно збираємо? Хто готовий долучитися? Відгуки не забарилися. Наші колеги запропонували свої вироби або ж послуги для «Доброярмарку». Так ми його назвали. Сумарно набралося більш як півсотні лотів. Серед них були картини, вишиванки, вручну розписана кераміка, екоторбинки, вітражі, прикраси, іграшки.

А ще можна було замовити авторську фотосесію, індивідуальний тренінг зі створення особистого бренду в соцмережах чи солодощі (ще й з доставкою). Вибірка творчих особистостей теж була максимально широкою – від операторів АЗК до директорів департаментів. Можна сказати, що ми принагідно відкрили цілий пласт талантів усередині компанії. До ярмарку про них знали лише найближчі колеги, у своїх підрозділах чи на АЗК. Після – промоція розгорнулася на всю команду. І я знаю випадки, коли пізніше колеги зверталися до учасників ярмарку і замовляли їм ті чи інші вироби.

На самому «Доброярмарку» від охочих придбати лоти теж відбою не було. Більшість лотів розлетілося вже в першу годину. Оскільки мережа ОККО працює по всій Україні, то ярмарок відбувся у двох форматах. У Львові, де у нас зосереджена більшість офісних працівників, ярмарковий товар можна було побачити наживо. У холі для цього облаштували окремий торговий острівець. Решта ж працівників могла придбати лоти дистанційно, у форматі інтернет-магазину. Загалом ми вторгували 24,5 тисячі гривень, які одразу передали для українських воїнів.

Але не тільки у грошах справа. Ярмарок став успішним драйвером, щоб додатково збадьорити, згуртувати команду. У перші місяці російського вторгнення було трохи не до того. 

HR-департамент спільно з комунікаційниками та іншими підрозділами основні зусилля кинули на те, щоб допомогти колегам разом із родинами евакуюватися з небезпечних регіонів. Ми облаштовували для них робочі місця на нових локаціях, допомагали з пошуком житла й компенсацією витрат на оренду, організували лінію психологічної допомоги. 

Але з часом ми зрозуміли, що тільки темою війни жити не можна. Реальність сувора й турбулентна, але потрібно час від часу перезавантажувати свідомість, перемикатися з гортання новин на інші речі, які були для нас важливі, які надихали в мирний час. Інакше внутрішній ресурс у людей швидко вигорить. А нам для перемоги потрібні гаряче серце, але холодний розум і сильна воля.

Емоційна стабільність у колективі – це тепер один із наших пріоритетів. Поряд із волонтерством, допомогою фронту і допомогою у відбудові країни. 

Власне «Доброярмарок» можна поставити в один ряд у цілому циклі подій, мета яких з одного боку – підтримати найбільш природні в нинішній ситуації духовні пориви: патріотизм, взаємодопомогу, готовність донатити задля перемоги, а з іншого – дати певну емоційну розрядку. У цьому контексті можемо згадати і про виставку дитячих малюнків-листівок для воїнів ЗСУ, які вже відправили на фронт, про імпровізовану стіну побажань до 32-ї річниці незалежності, і про майстер-клас «Формула українського етностилю» від відомого фешн-експерта Леоніда Мартинчика. Усі ці події упродовж літа відбувалися у центральному офісі ОККО та онлайн. Охочих взяти участь ніколи не бракувало. Продовжимо тренд і надалі. 

Творчі, талановиті люди – це велика цінність для компанії. Якщо вони здатні мислити нешаблонно, якщо у них горять очі, коли вони займаються улюбленою справою, то й на роботі ці якості обов’язково проявлять себе. До того ж, як зізнавалися самі учасники «Доброярмарку», творчість – найкращі ліки проти стресу.

Читайте ще: Phoenix Contact в Україні: робота під час війни, зміни в колективі та підтримка закордонних колег