Які важливі завдання вирішує HRD компанії і як у сучасних умовах йде полювання на таланти? Як знаходять цінні кадри серед сотень, а іноді і тисяч претендентів, і яку роль зараз в роботі HR-відділу відіграє сучасна комплексна IT-платформа LIGA360?

Анна Саковець,
HR-директорка компанії LIGA ZAKON

«Навіть у період масової діджиталізації і еру інтернету людський капітал був та лишається найбільш цінним ресурсом будь-якого бізнесу. Світ стрімко змінюється. Незважаючи на автоматизацію багатьох бізнес-процесів, зараз спостерігається загальний тренд – висока конкуренція і боротьба за таланти. Компаніям важливо задумуватися про втримання кращих працівників. І для цього використати максимум інноваційних методів і технологій. Зараз люди можуть працювати у будь-який час і з будь-якого місця в світі, використовуючи при цьому все більше діджитал-розробок. Тому важливо підібрати HR-рішення, які підвищують продуктивність співробітників та команди і допомагають налагодити внутрішні комунікації.

Наше основне завдання – це управління стратегічною і операційною діяльністю компанії для досягнення бізнес цілей: комерційних, продуктових, фінансових, репутаційних, іміджевих. Водночас основні проблеми, з якими доводиться мати справу, – це щоденні виклики зовнішнього середовища. Йдеться про законодавчі, політичні, економічні та інші зміни. Ці фактори впливають на бізнес. Тому важливо приймати швидкі, і в той же час виважені і вірні рішення, діяти на випередження.

Для цього нам важливо постійно відслідковувати інформаційні потоки – з одного боку у своєму бізнесі, з іншого – знати про тренди галузі, новини партнерів, конкурентів та інших стейкхолдерів. Зараз із таким моніторингом допомагає робоче місце керівника в LIGA360.

Наприклад, я як HR-директорка, можу налаштовувати і ділитися оперативною та перевіреною інформацією з надійних джерел як зі своєю HR-командою, так і з ТОП-командою. Йдеться про будь-які зміни – в законодавстві, податках, кодексі про працю, репутаційні, іміджеві і інші можливості або ризики. Які загрози і можливості вони можуть створювати для нашого бізнесу. Ця інформація надзвичайно корисна як ТОП-команді, так і функціональним центрам експертиз: юристам, фінансистам, маркетологам, службі безпеки, піарникам. Іншими словами, кожній ролі в бізнесі».

HR-відділ, крім стратегічних завдань, щодня вирішує і багато операційних питань. Наприклад, плануючи потребу в персоналі, крім аналізу внутрішніх процесів, структури, потреб компанії, необхідно розуміти та врахувати тренди на ринку рекрутингу. Для цього на робочому столі HR-а в LIGA360 можна налаштувати моніторинг стрічки новин, дізнатися, які посади популярні, рівень заробітних плат і компенсацій, новини трудового законодавства.

Далі, провівши відбір та оцінку та знайшовши відповідних кандидатів, HR-фахівець повинен переконатися у відповідності заявленого досвіду та надійності потенційних співробітників. Це дуже важливо, якщо в компанії немає служби безпеки, що часто трапляється в сучасних реаліях.

Раніше така перевірка займала дуже багато часу. Бо частина даних була недоступна, а відповіді на запити від державних органів можна було чекати тижнями. Зараз все це можна перевірити у LIGA360, в рольовому робочому місці HR-а.

Практичні приклади від Анни Саковець

«На робочому місці HR в LIGA360 є функція, де можна перевірити надійність співробітника. Для цього достатньо ввести ПІБ та паспортні дані. Завдяки консолідованому збору даних потенційного співробітника можна перевірити за 19 джерелами, включаючи реєстри СБУ та людей у розшуку.

І швидко перевірити, наскільки людина благонадійна – наявність заборгованостей, виконавчого провадження, чи немає її у реєстрі боржників гарантування вкладів тощо. Тому що все це може вплинути на роботу співробітника і на репутацію компанії.

На робочому місці HR також є все необхідне для фахівця з кадрового діловодства – актуальні новини в законодавчому середовищі, зміни, роз’яснення з аналізом від експертів LIGA ZAKON. Подана детальна аналітика з актуальних питань, як робота під час карантину, оформлення працівника на віддаленому доступі, шаблони заяв та документів. Важливим моментом залишається оперативне отримання інформації про всі законодавчі зміни та нововведення. При цьому не потрібно досліджувати тонни видань та висмикувати поправки з потоку новин, а вже брати у готовому вигляді та оперативно впроваджувати в роботу. Наразі вся ця інформація скомбінована, проаналізована та знаходиться на одному робочому місці. Також у роботі ми часто маємо справу з підписанням договорів із партнерами. Наприклад, джоб-сайти, освітні платформи, івент-агентства тощо. Для створення та перевірки договорів у нас в LIGA360 є функціонал CONTRACTUM. Адже дуже важливо відслідковувати, що відбувається з укладеним контрактом: які дати оплати, статуси, інформацію щодо контрагента. Всі ці дані можна контролювати, поставивши на моніторинг в LIGA360.

З точки зору управління брендом роботодавця та контролю репутації, а також для внутрішніх та зовнішніх комунікацій, дуже корисний функціонал моніторингу репутації SEMANTRUM у LIGA360. Завдяки цьому продукту у мене є можливість переглянути всі згадки про бренд, компанію, партнерів, співробітників, відгуки, включаючи соціальні мережі. Причому продукт показує тональність і може розпізнавати, у якому контексті ці згадки. Відповідно, ми можемо швидко реагувати на цю інформацію.

Ще одна можливість – це оперативно відстежувати інформацію про партнерів, контрагентів та конкурентів. Ми можемо прямо на робочому столі налаштувати моніторинг. Навіщо нам це потрібно? Наприклад, ми дізнаємося, що компанія із суміжної галузі йде з ринку. І я, як HR, розумію, які ризики і можливості це може дати нашому бізнесу. Може звільнитися вузькоспеціалізований, профільний кваліфікований персонал, яких можна залучити до нашої компанії. З іншого боку, можу сигналізувати ТОП-команді, що з’явилися напрямки нашого розвитку, вільна ніша.

Ще з кейсів колег: для HR завжди стрес під час перевірок Держпраці. Не всі, особливо фахівці з невеликим досвідом, знають, як поводитися в цій ситуації. У нас у LIGA360 є абсолютно чіткі інструкції, що робити під час перевірок – і HR-фахівцю, і кадровику, і секретарю, і бухгалтеру. Маючи чіткі рекомендації та аналітику законодавчої бази, набагато легше ухвалити правильні, обґрунтовані рішення.

Вся ця інформація доступна в LIGA360».

 

Ольга Таранова,
продуктова директорка LIGA ZAKON

«IT-платформа LIGA360 поєднала можливості окремих продуктів LIGA ZAKON, які мають взаємозв’язок. Завдяки цьому окремі фахівці та цілі ТОП-команди та компанії отримують набагато більше можливостей у роботі з різною інформацією, що дозволяє бізнесу озирнутися на всі 360 градусів. Зокрема, ТОП-команда може набагато ширше, стратегічно дивитися на ситуацію, оцінювати всі ризики та можливості і приймати на їх підставі виважені рішення».

LIGA360 дозволяє відслідковувати дуже широкий спектр ризиків, зокрема законодавчих, репутаційних та миттєво на них реагувати. Для цього IT-система збирає дані з понад 400 відкритих реєстрів та джерел, обробляє і аналізує 1,7 млн. нормативно-правових актів та аналітичних матеріалів, 6,8 млн. досьє на компанії та ФОП України, 96 млн. судових рішень, більше 20 тисяч медіа.

На сьогоднішній день з ІТ-продуктами LIGA ZAKON працюють понад 160 тисяч користувачів різних рівнів, а разом із партнерськими проектами, в яких є інтеграція з рішеннями компанії, ця цифра становить близько 360 тисяч різних фахівців, серед яких практично всі органи виконавчої та судової влади.

Ознайомитися та замовити презентацію LIGA360 можна за посиланням.

Автор: Ігор Костін