Про Budni
Наші продукти
Катерина Бабіч,
співзасновник проекту з пошуку, оцінки та розвитку персоналу ManyHr,
спікер, автор освітніх програмЧаси, коли робочих місць бракувало, а вибір про співпрацю робив основною мірою роботодавець, минули. Сьогодні на ринку праці є достатньо цікавих вакансій, отож люди, які шукають роботу, теж можуть собі дозволити обирати найцікавіший варіант. Як хороша компанія цікава для кандидата, так і хороший працівник цікавий для компанії. Значить – рекрутеру варто подбати, аби на співбесіді теж справити гарне враження на спеціаліста. Передусім така підготовка стосується відповідей на можливі незручні запитання.
Питання щодо негативних відгуків про компанію від її екс-працівників
Дехто з роботодавців припускається критичної помилки та починає одразу захищатися, мовляв, це все неправда. Ба більше, не дізнавшись, про що йдеться, починається зустрічний негатив із аргументацією, що колишні працівники рідко відгукуються добре про своє минуле місце роботи. Подібна позиція є програшною. Вона засвідчує у роботодавці такі риси, як:
Тому, перш ніж сприймати інформацію критично, варто запитати, про що йшлося в негативному відгуку. Далі варто подякувати та конструктивно відреагувати. Якщо ідеться про правду, то не слід ані «нападати», ані виправдовуватися. Краще сказати, що покращення в озвученому напрямку є серед пріоритетів компанії. Тому керівництво розуміє проблему та робить реальні кроки для її вирішення. Якщо ж це неправдивий негативний відгук, слід аргументовано на нього відповісти. Але важливо, аби це було спокійно – без агресії та роздратування.
Бувають ситуації, коли в такому відгуку спливає інформація, котру керівник чи рекрутер не може ані підтвердити, ані спростувати. Тоді теж не слід вдаватися до виправдань чи надто емоційного захисту компанії. Подякуйте за інформацію та скажіть, що візьмете її до уваги, детально вивчите та докладете зусиль для вирішення проблеми. Якщо ви бачите, що кандидат є перспективним, критику можна використати для потенційного компліменту. До прикладу, ви можете сказати щось на зразок: «Ми цінуємо вашу відкритість та уміння говорити про важливі й проблемні питання. Обов’язково дослідимо ситуацію і, сподіваємося, що у разі співпраці ваше свіже бачення допоможе нам суттєво покращити роботу компанії – вже спільними зусиллями». Така позиція виглядає переконливо, конструктивно та дружелюбно. Водночас вона транслює кандидату відоме та далеко не безпідставне гасло: «Критикуєш – пропонуй!».
Колись побутувало прислів’я: «Добрих керівників не буває». Дійсно, робота на керівній посаді – це те, що вимагає високого рівня відповідальності, стресостійкості та інших особистісних якостей. Чим більше в людини обов’язків, тим більше у неї підстав для стресу від великого навантаження, котре доводиться нести щодня. Попри згадане прислів’я, усіх керівників однозначно неможливо судити однією міркою. А тому варто правильно вибудувати стратегію роботи із можливою критикою та негативними відгуками. Ось кілька дієвих лайфхаків, котрі у цьому допоможуть:
Користуючись цими простими, але дієвими порадами, ви уникнете стану розгубленості перед потенційним колегою. Поводячись чесно та впевнено, можна отримати суттєво більший кредит довіри, аніж у випадку з конструюванням примітивних відмовок на обґрунтовані проблемні запитання.
Для гарного фахівця цілком нормально усвідомлювати свою цінність на ринку праці. Тому вам слід бути готовими до того, що він поставить питання, чому має обрати вашу компанію серед інших, які теж готові його працевлаштувати. Тут актуальними будуть наступні поради:
Перелічені питання є найбільш поширеними, але, звісно, їх перелік не вичерпаний. Ось кілька додаткових:
Пам’ятайте: коли людина ставить такі питання, це не значить, що вона налаштована вороже. Вона шукає гарантії свого комфорту та перспектив на новій роботі.
Читайте більше за тегами: