Компанії, які виробляють інструменти для віддаленої роботи, схоже, самі не вірять у них — розказуємо про позицію світових гігантів зі статті Google has officially changed its mind about remote work.

Все більше технологічних гігантів заманюють співробітників назад до офісу — згідно з новим повідомленням Google, компанія подвоює зусилля щодо забезпечення особистої присутності працівників на роботі.

«Щодо тих, хто працює віддалено та живе поблизу офісу, ми сподіваємося, що вони розглянуть можливість переходу на гібридний графік роботи. Наші офіси — це те місце, де ви будете найбільше пов’язані зі спільнотою Google», — пише директорка з персоналу Фіона Чікконі у внутрішній службовій записці. «Надалі ми розглядатимемо нові запити на віддалену роботу лише як виняток». Згідно з запискою, члени команди, які досі не зазначені як віддалені, тепер підлягатимуть відстежуванню переміщень, щоб переконатися, що вони з’являються в офісі три дні на тиждень. А менеджери можуть враховувати їх відсутність при оцінці продуктивності.

Схоже, що навіть глобальний технологічний сектор — сектор із ресурсами та інструментами для ефективної віддаленої роботи — піддається інерції традиційної політики особистої присутності. Однак вражає те, що ці самі компанії, які протистоять повністю віддаленому формату роботи, також створюють основні інструменти для віддалених працівників у всіх галузях. Компанії, які запровадили дистанційну роботу по всьому світу, здається, самі більше не вірять у неї.

У квітні минулого року Google почав вимагати, щоб співробітники поверталися до офісу, хоча незрозуміло, наскільки ця політика була дотримана серед пересічних працівників. Вживши жорстких заходів щодо особистої присутності, Google приєднується до тих великих технологічних компаній, які нещодавно зайняли тверду позицію щодо раніше м’якої гібридної політики та фактично змінили курс на віддалену роботу.

Не так давно технологічний сектор лідирував у пропонуванні гнучкої роботи. Після використання зручних офісних привілеїв, таких як кафетерії з обслуговуванням і маршрутні автобуси до кампусу, з огляду на конкуренцію за таланти, ті самі компанії були одними з перших, хто закрився на користь роботи з дому, коли по всьому світу вибухнула пандемія. З того часу технологічні компанії почали агресивно залучати віддалених працівників — аж до минулого року, поки такі великі компанії, як Apple, Amazon і Meta, не почали скасовувати свою політику дистанційної роботи.

Технологічні компанії, які зараз протистоять віддаленій роботі, є тими самими, хто її підтримує.

У службовій записці Google згадується аналогічний лист, випущений Meta, в якому працівникам повідомлялося, що починаючи з вересня цього року їм потрібно буде повертатися до офісу три дні на тиждень. А Salesforce — особливо ранній прихильник віддаленої роботи — тепер прагне повернути співробітників назад до офісу, обіцяючи робити пожертви некомерційним організаціям за кожен день їхньої особистої присутності протягом двотижневого вікна цього місяця.

Але ці ж компанії підтримують віддалену роботу та розподілені команди по всьому світу, пропонуючи програмне забезпечення, яке дозволяє співробітникам брати участь у віддалених відеодзвінках, залишати коментарі у робочих чернетках або відправляти швидкі групові повідомлення. Окрім документів, аркушів і слайдів, Google запровадив хмарні інструменти, які дозволяли членам команди працювати пліч-о-пліч з будь-якого місця.

Ці інструменти так чи інакше визначають наше професійне життя. І вони не просто підтримали революцію дистанційної роботи — вони зробили її можливою. Коли у 2020 році через пандемію співробітники повернулися додому, Google Meet став провідним простором для віртуальних зустрічей, а Gmail домінує в електронній пошті з понад 1,5 мільярдами активних користувачів у всьому світі. У 2019 році компанія відзначила рубіж: 5 мільйонів компаній платять за роботу з G Suite, повним набором робочих інструментів Google для підвищення продуктивності та командної роботи.

Тим часом Salesforce володіє Slack, який разом із Microsoft Teams, є одним із найбільш поширених інструментів обміну повідомленнями для роботи. І Meta провела ребрендинг, зробивши ставку на те, що люди вважатимуть за краще збиратися та працювати у віртуальних просторах, а не в реальних.

То чому тоді ми стикаємося з численними змінами позицій щодо віддаленої роботи від команд, які її й забезпечують? Можливо, навіть найбільші технологічні компанії не вірять у власне бачення чи принаймні у власні продукти.

На думку великих технологічних гігантів, співпраця в офісі перевершує гнучкість віддаленої роботи.

Якщо вірити службовим запискам, технологічні компанії викликають працівників назад, оскільки вважають, що збільшення часу в офісі є ключем до відносин на роботі. Згідно з нещодавніми звітами Pew Research Center, більша частина американців, які хоча б деякий час працюють із дому, кажуть, що це заважає їм відчувати зв’язок із колегами. І висновки Google і Meta очевидно спираються на цю думку.

«Ми чули від співробітників Google, що ті, хто проводять не менше трьох днів на тиждень в офісі, відчувають більше зв’язку з іншими співробітниками Google, і цей ефект посилюється, коли колеги по команді працюють в одному місці», — написала Чікконі. «Звичайно, не всі вірять у «чарівні розмови в коридорі», але немає жодних сумнівів у тому, що спільна робота в одній кімнаті має позитивний вплив».

У службовій записці Meta цей зв’язок також зазначається як одна з основних причин, через які компанія змушує своїх співробітників повертатися в офіс, а генеральний директор Марк Цукерберг зазначає, що час IRL є ключем до ефективного спілкування між командами.

«Наша гіпотеза полягає в тому, що все ще легше побудувати довіру особисто та що ці стосунки допомагають нам працювати ефективніше», — написав Цукерберг у березневій публікації у своєму блозі. «Я закликаю всіх вас знайти більше можливостей для особистої роботи зі своїми колегами».

Але чи збігаються ці теорії з тим, чого насправді хочуть працівники? За даними Pew, більшість гібридних співробітників хотіли б проводити ще більше часу, працюючи вдома. Тоді постає питання, у що насправді вірять менеджери та керівники.

Читайте ще: Як залучити найкращих співробітників та утримати їх у компанії? 4 стратегії, які дійсно працюють