Рекрутери переглядають сотні резюме, проводять десятки співбесід та, зрештою, з якихось причин більшість кандидатів відсіюється. Що частіше за все стає причинами відмов і як аналіз цих причин допомагає оптимізувати процес найму?

У цій статті ми розглянемо, як налаштувати причини відмов у Helper, безкоштовному помічнику з управління рекрутингом від robota.ua. Це зручний спосіб навести лад у робочих процесах, а ще – зібрати статистику, яка у перспективі дозволить вам наймати ефективніше. 

Навіщо збирати інформацію про причини відмов кандидатам? 

  • Для виявлення тенденцій та закономірностей. 
  • Для ухвалення обґрунтованих рішень, підкріплених цифрами та фактами.  
  • Для вдосконалення рекрутингових процесів. 

Як керувати причинами відмов? 

Працюючи з вакансіями на платформі Helper, ви можете обрати найпоширеніші причини, чому кандидат вам не підходить, або налаштовувати їх під власні потреби. Наприклад: 

  • кандидат уже працює;
  • не зійшлися по зарплаті;
  • кандидату не підходить локація;
  • кандидат згоден лише на віддалену роботу;
  • кандидат не з’явився на співбесіду тощо. 

Після налаштування цього переліку ви можете фіксувати причини відмови для кожного кандидата.

Вони зберігатимуться в його історії – аби у майбутньому можна було легко знайти та проаналізувати попередні взаємодії. 

Як аналізувати причини відмови?

Helper збирає для вас зручну статистику по причинах відмови. 

Переглянувши цей звіт, ви отримаєте уявлення, чому у вашій компанії найчастіше відсіюються кандидати. Ці закономірності допоможуть вам вдосконалити стратегію рекрутингу. Ось кілька прикладів:

«Кандидату бракує навичок». Якщо кандидатам часто бракує навичок, можливо, вам потрібно переглянути вимоги до вакансії та визначити, які скіли є критичними, а які – можуть бути розвинені у процесі роботи. 

«Кандидат прийняв інший офер». Ймовірно, є сенс переглянути умови роботи, рівень компенсації або інші бенефіти, які ви пропонуєте потенційним співробітникам.

«Кандидат не впорався з тестовим завданням»У такому разі, можливо, вам потрібно зібрати зворотний зв’язок і зробити завдання більш релевантним і показовим для реальних вимог роботи. 

«Кандидату не підходить локація». Якщо кандидатам часто не підходить розташування вашого офісу – ймовірно, варто надати їм можливість працювати дистанційно. 

Фіксуйте та уважно вивчайте причини відмови кандидатам – це може стати цінним ресурсом для аналізу всієї воронки найму компанії. І, звичайно, пам’ятайте, що відхилений кандидат – це все ще кандидат, якого ви можете найняти через тиждень, місяць або рік. Обов’язково збережіть його до вашого кадрового резерву – можливо, він знадобиться вам у майбутньому. Раніше ми розповідали, як працювати з базою кандидатів.

Автоматизуйте рутинні задачі, керуйте рекрутингом у зручній системі та наймайте нових співробітників ще швидше та ефективніше.

Читайте ще: Чому рекрутери стресують і хочуть змін? Експертний розбір дослідження