Альона Федько, кар’єрна консультантка, експертка з профорієнтації, тренерка з кар’єри у Career Hub 

8 годин на день, 40 годин на тиждень, 160 – на місяць і майже 2 000 – на рік. Саме стільки часу людина в середньому проводить на роботі. Період «прийшов після університету – відпрацював 40 років – пішов на пенсію» давно минув. Серед працівників зростають запити на розвиток, кар’єру та професійне щастя. 

Світ бізнесу, професій та кандидатів також безперестанно змінюється – діджиталізація, роботизація, глобалізація та економічні потрясіння. Стають актуальними нові професії, напрями та бажання людей не сидіти на роботі, яка не приносить задоволення та грошей. А, як відомо, попит народжує пропозицію.  Тому з’явився запит на професіонала/ку, який/яка зможе направляти та підказувати, допомагати та орієнтувати у сфері професій та кар’єри. І десь на стику HR-менеджменту, коучингу та психології з’явилася нова професія – кар’єрний/а консультант/-ка. 

Наразі у професії зовсім дошкільний вік в Україні. Думаю, що рочків 5. Тому консультанти ще тільки проходять етап становлення у професії, як і сама професія. Проте перспективи у цьому напрямку величезні. Чому? Давайте розбиратися.

Які послуги потрібні клієнтам?

Є два види запитів, з якими звертаються до кар’єрних консультантів. 

Перші – це, умовно, технічні, які стосуються запитів пошуку роботи: аудит або написання резюме, стратегія пошуку роботи, написання супровідного листа, підготовка до співбесіди. Тут максимально корисним є досвід роботи з персоналом. І такі запити є у всіх, хто вирішив влаштуватися на свою першу роботу. 

Другі – глибинні. Вони стосуються питань зміни професії, профорієнтації, кар’єрного розвитку, кар’єрних криз та вигорання. Ось тут вже знання мають бути глибшими – психологія, коучинг, розвиток особистості. З такими запитами люди стикаються не кожен день, але рано чи пізно якесь із цих питань з’явиться у їх житті. 

Навіщо кар’єрний консультант корпораціям?

HR-и, керівники та власники знають, що один із ключових запитів та мотивація співробітників в компанії – це розвиток та навчання. Але у мене питання: «А наскільки якісно в компаніях побудована система розвитку та зростання співробітників? Чи є у кожного чіткий кар’єрний трек з розумінням, де людина опиниться через 2-4-6 років?». Так, є система навчання, але яка наступна точка в кар’єрі співробітника – мало хто знає. І найчастіше працівник іде на вищу посаду, за новими викликами та вищою заробітною платою, бо кар’єрний трек в компанії не побудований. 

Кому потрібен кар’єрний консультант?

  • Підліткам та їх батькам для того, щоб визначитися з перспективним напрямом роботи, розібратися у бажаннях та можливостях дитини та обрати напрям для навчання.
  • Студентам та молодим спеціалістам, щоб скласти резюме та знайти свою першу роботу, розібратися з ринком праці та зрозуміти, яку стратегію пошуку побудувати, підготуватися до співбесіди.
  • Експертам, щоб якісно оцінити свої навички та експертизу, провести аудит резюме, побудувати кар’єрну стратегію, а можливо, побороти кар’єрну кризу та вигорання, або взагалі змінити напрям розвитку.
  • Топам, щоб зрозуміти, куди рухатися, коли ти досягнув професійної стелі. 

Насправді запити можуть бути ширші та глибші, але всі вони стосуються кар’єри та професійного розвитку. 

Тут виникає питання: «Де ж цього навчатися?». А в цьому питанні ринок в Україні також зовсім юний. Є лише декілька якісних курсів, які готують професійних сертифікованих кар’єрних консультантів. Одне із таких навчань можна пройти в Career Hub. А зовсім нещодавно свої двері відкрила Асоціація кар’єрних консультантів України, яка стане платформою для розвитку, спілкування та навчання кар’єрних професіоналів. 

Приєднуйтесь до Асоціації кар’єрних консультантів України, заповнивши форму-реєстрацію.

Зареєструватися на вебінар «Ідеальна кар’єрна консультація» для кар’єрних консультантів/-ок та HR, початківців та профі, який проводитиметься 5 вересня о 19:00.

Про що вебінар?

  • Стандарти та компетенції кар’єрного/-ої консультанта/-ки. 
  • Як слухати та чути свого клієнта? Індивідуальний підхід до кожного запиту. 
  • Сервіс клієнта. Як вести клієнта, щоб він хотів до вас повернутися?
  • Точки опори кар’єрного консультанта. Як бути «неідеальним ідеалом».

Читайте ще: Що таке консалтинг та як побудувати кар’єру в цій сфері?