На відміну від переважної більшості українських компаній, що були змушені призупинити свою діяльність, «Укрпошта» є підприємством критичної інфраструктури, а тому ні на мить не припиняє роботу. Навпаки – посилює її. Адже ми надаємо українцям можливість безпечно залишатися вдома, отримувати все необхідне, підтримувати своїх близьких і дистанційно вести бізнес.

За сучасних обставин ми дещо змінили графік відпусток і в такий спосіб збалансували персонал. Підстрахувати колег на випадок раптової хвороби дозволяє ротація між тими, хто зараз перебуває у черговій оплачуваній відпустці, і тими, хто продовжує ходити на роботу. Жодних скорочень штату чи будь-яких відпусток за власний кошт, пов’язаних із карантином, у нас немає. І звичайно, всі топ-менеджери щодня знаходяться на своїх робочих місцях.

Рекрутинг

Ми не тільки не скорочуємо штат, а й динамічного створюємо нові корисні проєкти, а отже – активно залучаємо нових працівників. Також розуміємо, що створення нових робочих місць – це велика підтримка тим людям, які через закриття своїх компаній втратили заробіток і не можуть утримувати родини.

Наразі ми маємо 3000+ вакансій по всій Україні: від начальників і операторів поштових відділень, листонош до регіональних менеджерів, аналітиків, IT-спеціалістів. Така кількість різноманіття напрямків і професійних рівнів спеціалістів, помножена на стислі терміни, суттєво додає роботи нашим рекрутерам і змушує шукати різні формати взаємодії з кандидатами. Тому ми, розуміючи їхню несхожість і піклуючись про комфорт, пропонуємо різні канали спілкування аби максимально спростити перший контакт.

«Укрпошта» є підприємством критичної інфраструктури, а тому ні на мить не припиняє роботу. Навпаки – посилює її

Так, окрім традиційних описів вакансій на профільних порталах, ми розробили коротку анкету, щоб людина, яка не має резюме, але з бажанням працювати, могла нам про це сказати.

Також нещодавно ми запустили окрему Facebook-сторінку, де кожен, в кого є бажання, просто в месенджері може отримати інформацію щодо кар’єрних можливостей у нашій компанії. Ми планували це зробити, просто такі кризові часи, як зараз, мотивують швидше реагувати на ситуацію та адаптуватися до нових реалій.

Адаптація 

«Укрпошта» працює у штатному режимі, тому процес адаптації нових працівників на робочих місцях також відбувається традиційно, працює інститут наставництва.

На корпоративному порталі дистанційного навчання є програми для нових співробітників. Якщо раніше курс підготовки нових працівників відділення поштового зв’язку можна було пройти очно, дистанційно у навчальних класах і самостійно, то за нових обставин до групових занять можна буде повернутися лише після закінчення карантину.

У нових умовах додалася практика влаштовувати відеоконференції для знайомства і спілкування з тими колегами, які зараз перебувають у чергових оплачуваних відпустках. І, звичайно, ми підтримуємо доброзичливість і щирість, щоб новачок швидко відчув себе частиною команди. У такій великій компанії як наша насправді не так важливо – працюєш ти вдома чи в сусідньому кабінеті. Висока динаміка роботи та безмежна кількість крос-функціональних проєктів швидко занурюють новенького чи новеньку в реальне життя команди.

Тому чати та чисельні переписки були і залишаються дієвими інструментами. Хоча цікаво спостерігати, як зараз колеги, які не можуть працювати віддалено, гуртуються біля самотнього кавового автомату в офісі, щоб перекинутися парою слів. Помітно, що люди сумують за живим спілкуванням.

Навчання та розвиток

Ми приділяємо велику увагу навчанню співробітників. Наш портал «Learning Укрпошта» пропонує безліч курсів, які дозволяють кожному працівникові підвищувати кваліфікацію, опановувати нові продукти компанії і як результат – професійно зростати.

Цікаво спостерігати, як колеги, які не можуть працювати віддалено, гуртуються біля самотнього кавового автомату в офісі. Помітно, що люди сумують за живим спілкуванням

Останнім часом інтерес до навчання на корпоративному порталі суттєво зріс. Під час опитування серед тих, хто пройшов навчальний курс, було зібрано понад 3700 анкет. На питання «Чи пройшли б ви цей курс, якби він не був обов’язковим для вивчення» 58,2% опитуваних відповіли «так», а ще 32,3% – «швидше за все, так». Це дуже показово для нас. Адже щодня ми намагаємося будувати культуру розвитку і зростання. Всіляко підтримуємо внутрішній кар’єрний розвиток: як вертикальний, так і горизонтальний.

Варто також зазначити, що за нових обставин зросла увага і до зовнішніх онлайн-курсів, вебінарів і конференцій на найрізноманітніші теми. Оголошення про такі заходи регулярно публікуються у Facebook-групі для нашої команди та користуються великим інтересом серед працівників.

Досвід дистанційної роботи – не новий для нас. Ми маємо філії по всій Україні, загальна кількість поштових відділень сягає 11 000. За такої широкої «географії» ми давно практикуємо і наради по аудіо- і відеозв’язку, і віддалений режим спілкування з колегами.

Підтримка людей

Робота компанії триває в посиленому режимі, тому без підтримки колег тут не обійтись. Усі намагаються допомагати одне одному. Офісна частина команди (до якої належить і HR-напрям) підтримує працівників відділень зв’язку, розуміючи надзвичайну важливість їхньої місії в сучасних умовах. Ми всі – постійно на зв’язку, зберігаємо оптимізм і бадьорий настрій. Пожвавилось спілкування у соцмережах і корпоративних медіа; всі дії та кроки компанії, пов’язані з новими умовами, широко висвітлюються і пояснюються.

На час карантину ми подвоїли частоту виходу нашої корпоративної газети, аби колеги в найвіддаленіших куточках частіше отримували не тільки всю необхідну інформацію щодо змін в роботі, а й слова підтримки, такі необхідні зараз.

Також нещодавно розпочали практику онлайн-спілкування генерального директора зі співробітниками в закритій групі в Facebook, де в режимі реального часу відповідали на всі запитання колег.

Цікаво, що не тільки керівники підтримують своїх підлеглих, а й навпаки. Зворотний зв’язок точно збільшився, все частіше лунають слова вдячності за стабільність роботи, засоби захисту та цікаві ініціативи. Це надихає.

Тімбілдинг та мотивація

Ми маємо активні корпоративні медіа – щотижневий дайджест, корпоративний портал, газету «Поштовий Вісник», групи у Facebook, Telegram-канал тощо. Постійно спілкуємося, ділимося корисною та цікавою інформацією, мотивуємо одне одного, відзначаємо найкращих працівників, проводимо конкурси, зберігаємо в команді позитивний настрій.

Зараз на компанії лежить велика відповідальність, наша робота дозволяє українцям залишатися вдома, піклуючись про своє здоров’я і здоров’я своїх рідних. Робити такі масштабні проєкти для нас як для однієї великої команди – це найкращий тімбілдінг. Хоча ми і мріємо, звісно, скоріше зібратися з командами на травневі пікніки.

Здоров’я співробітників для нас пріоритет. Тому насамперед ми вживаємо всіх необхідних заходів, аби вони почувалися в безпеці:

  • Централізовано забезпечуємо як виробничий персонал, так і офісних співробітників засобами захисту: антисептиками для рук, дезінфекторами для приміщень, індивідуальними масками та рукавичками, а виробничий персонал – додатково захисними окулярами та халатами.
  • Дбаємо про безпеку у поштових відділеннях. Ще до офіційного оголошення карантину у поштових відділеннях встановили розмежувальні лінії, що дозволяють зберігати дистанцію. За правилами до приміщення можуть заходити не більше 2 осіб. Решта чекають на вулиці, ми просимо і там тримати безпечну відстань.
  • Змінено протокол кур’єрської доставки, щоб уникнути особистих контактів там, де це можливо.
  • Запроваджено тимчасовий порядок надання послуг у разі, якщо є підозра на зараження клієнта. Мінімізуємо контакти і ризики.
  • Ввели систему спеціального страхування для співробітників на випадок захворювання коронавірусом COVID-19 у важкій формі.

Важливе і фінансове заохочення. Ми зберегли систему мотивації, а також запровадили додаткову надбавку 15% для листонош, кур’єрів, операторів зв’язку, начальників відділень – тобто для тих, хто щодня безпосередньо спілкується з клієнтами, доставляючи все необхідне: від кореспонденції та посилок до ліків, від пенсій до великодніх пасочок.

Робити масштабні проєкти – це найкращий тімбілдінг. Хоча ми і мріємо скоріше зібратися з командами на травневі пікніки

Офісній частині команди не призначені додаткові фінансові бонуси, але вона підтримує працівників відділень зв’язку, розуміючи надзвичайну важливість їхньої роботи в сучасних умовах.

Технології

Щоб встигати опрацьовувати всі запити та полегшити кандидатам комунікацію, наші рекрутери, окрім звичних для себе месенджерів, додатково завантажили та опанували й решту програм для швидкого спілкування. Viber, Skype, Telegram, WhatsApp, Facebook Messenger – ось неповний перелік додатків, що застосовують наші фахівці з підбору персоналу для оптимізації своєї роботи. Також використовуємо Talentscan.pro для формування баз даних кандидатів, RocketReach – зручний інструмент для пошуку контактів, LinkedIn.

Великої популярності набула практика проведення первинних інтерв’ю по відеозв’язку, що також суттєво заощаджує час і дозволяє посилити продуктивність.

Активно використовується Facebook у спілкуванні з тими, хто цікавиться роботою в нас. Є спеціальна окрема Facebook сторінка рекрутингу «Укрпошти» із цікавою та корисною інформацією про працевлаштування в компанії.

Крім того, зараз до нас активно звертаються ІТ-компанії з пропозиціями програмного забезпечення для HR-процесів. Тож маємо нагоду обирати найкращих.

Баланс та нові можливості

Що таке баланс? Коли любиш свою роботу і працюєш у дружній команді однодумців, про нього не думаєш. Просто отримуєш задоволення від роботи. Зараз, звісно, ще більше зросла відповідальність нашої роботи. Це додатковий тиск. Але так само, ми отримали ще й декілька рішень, яких чекали уже давно для розвитку нашого бізнесу. Наприклад, можливість доставляти ліки.

У такі моменти розумієш, що від того, як швидко ми це впровадимо, можливо, залежить чиєсь здоров’я чи навіть життя. А це завжди надихає і збирає тебе до купи. Нові умови – це час, щоб усі ми виявили найсильніші сторони. Намагаємося робити це, як ніколи легко та обов’язково з гумором.