Українські видавництва продовжують дивувати читачів своєю креативністю. Їхні новинки не тільки вражають різноманіттям тем і жанрів, а й допомагають людям розуміти принципи, на яких базується сучасний світ. 

Оскільки сьогодні з’явилося чимало цікавих нон-фікшн видань, хочемо виділити найпопулярніші та детальніше розповісти про них.

«Синдром самозванця. Як прожити неймовірне життя, на яке ви заслуговуєте», Еш Амбірдж

Книга є своєрідним дослідженням психологічного стану, за якого людина відчуває, що її успіхи та досягнення — результат випадковості. Авторка досліджує причини, які призводять до виникнення синдрому (виховання, оточення, культура, травми, порівняння з іншими тощо) та пропонує методи боротьби з ним.

Крім того, Еш Амбридж розглядає питання життєвого балансу й розвитку особистості, пропонуючи ідеї та стратегії, які можуть допомогти стати впевненішими та досягти успіху.

«Як створити емоцію. Уроки творчого лідерства Nike», Ґреґ Гоффман

Колишній маркетинговий директор Nike та наразі автор цього видання ділиться з читачами досвідом роботи з компанією та розповідає про те, як команді вдалося створити дивовижні рекламні кампанії, завдяки яким бренд Nike став одним із найбільш впізнаваних у світі.

Також Ґреґ розповідає про те, як співпрацювати з талановитими людьми та змінювати світ завдяки творчості, як стати справжнім лідером, а ще ділиться своїм унікальним підходом до творчого лідерства та відкриває секрети створення ефективних команд. Ось декілька з них:

  • будьте прозорі та відкриті;
  • створюйте емоції;
  • не бійтеся провалів і невдач;
  • розвивайте здатності команди.

«Стратегії кризових комунікацій», Аманда Коулман

Друкована праця присвячена вивченню питань, пов’язаних з кризовими комунікаціями у бізнесі та організаціях. Аманда описує різноманітні види криз (природні катастрофи, технічні невдачі, кібератаки, скандали, проблеми з продуктами тощо) та розглядає етапи кризи, включаючи її попередження, виявлення, оцінку, керування та відновлення. 

Також у книжці можна знайти приклади успішних та неуспішних кризових комунікацій і поради щодо ефективної взаємодії із зацікавленими сторонами та ЗМІ на кожному з етапів кризи.

«Мистецтво статистики. Прийняття аргументованих рішень на основі даних», Девід Шпігельгальтер

Це видання можна назвати практичним посібником для використання статистичних методів у повсякденному житті та бізнесі. 

Автор висвітлює важливість статистичної обробки даних для прийняття обґрунтованих рішень в різних галузях (медицина, бізнес, політика, спорт тощо). Також у книзі є приклади використання статистичних методів у різних ситуаціях та поради щодо візуалізації даних й інтерпретації результатів статистичних аналізів. 

«У чому ваша проблема? Мистецтво нешаблонного мислення», Томас Веделл-Веделлсборґ

Автор переконує, що більшість проблем, з якими ми стикаємося, можуть бути вирішені за допомогою нешаблонного мислення та творчих підходів. Щоб допомогти розвинути творчість, Томас пропонує різні методи, а також наводить багато прикладів із різних галузей життя (бізнес, наука, мистецтво, архітектура), щоб проілюструвати, як можна застосовувати нешаблонне мислення в практиці.

У книзі ще присутні вправи та завдання, які стимулюють нестандартне мислення та змушують думати за межами звичайних шаблонів.

«Шалено просто. Ідея, що привела Apple до успіху», Кен Сіґал

Головна ідея книжки – успішні товари повинні бути простими в користуванні та дизайні. Сіґал пояснює, що компанія Apple досягла успіху завдяки тому, що зосередилася на створенні продуктів, які максимально спрощують життя користувача, замість того, щоб їх ускладнювати.

Автор також описує внутрішні процеси, що відбувалися в той період, коли компанія займалася розробкою першого Macintosh. Він описує творчий процес, який лежав в основі створення продукту, та показує, як саме ідея «шалено просто» вплинула на проєктування та маркетинг Macintosh.

«Майстри масштабування. Неочевидні істини від найуспішніших підприємців світу», Рід Гоффман, Дерон Тріфф, Джун Коен

У книзі автори досліджують неочевидні істини про масштабування бізнесу, взявши за основу досвід найуспішніших підприємців світу. Крім цього вони пропонують новий підхід до масштабування, який полягає в поєднанні традиційних стратегій з новими технологіями та принципами (розвиток команди, пошук і утримання талантів, створення культури компанії тощо).

Також праця містить численні інтервʼю з представниками відомих компаній (Google, Netflix, Instagram тощо) та практичні поради й інструменти, які можуть допомогти читачам реалізувати свій потенціал у розвитку бізнесу.

Українська нон-фікшн література продовжує розширювати свій діапазон і відкривати нові горизонти для своїх читачів. Тож якщо ви ще не знайомі з цим напрямком, рекомендуємо для початку звернути увагу на згадані вище новинки від українських видавництв, щоб зануритися в цікавий світ науки, історії та реальності.

  Марія Приходько, авторка медіаплатформи budni

Читайте ще: 10 корисних книг для юристів та адвокатів