З масовим переходом на віддалену роботу працівникам, що мають дітей, стало складніше утримувати баланс: продуктивно виконувати робочі та батьківські обов’язки. Як допомогти співробітникам-батькам впоратися з навантаженням? Дейзі Даулінг (Daisy Dowling), засновниця консалтингової компанії Workparent, підготувала поради для Harvard Business Review, а ми пропонуємо переклад ключових тез.

1. Підсумувати досягнення

Впевнено рухатися вперед допоможуть попередні досягнення. Працівникам-батькам стане в нагоді така практика: виділити 15 хвилин часу, щоб подумки чи на аркуші паперу скласти список усього, що вдалося зробити задля своєї родини чи на роботі, починаючи з березня 2020-го. У процесі варто утриматися від сарказму й не применшувати свої досягнення. Слід брати до уваги робочі завдання, стосунки, успіхи дітей. Якщо головне досягнення – це «я жодного разу не втрачав самовладання під час відеозустрічі в зумі, навіть коли моя начальниця доводила мене до сказу» або «коли я вкладала дітей спати, це були найспокійніші хвилини за весь день, навіть під час локдауну», їх теж треба занести в список. Тобто визнати свої досягнення, зусилля та витримку за весь минулий рік. Щойно працівник усвідомить, що вже впорався з безліччю справ, зрозуміє, що має сили здолати нові виклики.

2. Довести справи до логічного завершення

Людський розум прагне завершення. Нам треба закінчити справу А, щоб зосередитися й докласти максимум зусиль для справи Б. Наприклад, якщо на роботі ми здаємо щоквартальний звіт, то кажемо собі: «Робив-робив звіт і зробив, усе, кінець. Переходжу до наступного». Використати цей підхід можна і тут: закрийте своє минуле, щоб беззастережно відкритися для майбутнього.

Працівникам-батькам слід розділити свій досвід під час пандемії на етапи й для кожного придумати назву. Назви можуть бути серйозними або легковажними, універсальними чи унікальними. Можливо, був «період, коли я не міг повірити в те, що відбувається», або «нелегке літо 2020-го», а може, «нескінченна зима 2020—21-го з дистанційним навчанням» тощо. Далі треба провести лінію між ними й фазою, у яку працівник входить тепер. Можливо, починається період, коли «доведеться звикати до нової ролі – бути батьком, повернувшись в офіс». Не треба нести ношу далі. Якщо це  допоможе, назви останніх етапів на листку можна порвати й викинути в смітник, або ж влаштувати довгу пробіжку та сказати собі: «Закінчивши це тренування, я офіційно завершу 3-й етап пандемії та перейду на 4-й». Щось та й спрацює. Суть у тому, щоб зустрічати майбутнє з чистими відчуттями й свіжими цілями.

3. Знайти свою контрольну точку

Так, наступні місяці будуть неспокійними й безладними. Важко якісно виконувати свою роботу та бути спокійним, урівноваженим, уважним батьком чи матір’ю, якщо  охоплює відчуття хаосу. Щоб сміливо дивитися в лице прийдешнім змінам удома та на роботі, треба мати особисте відчуття синиці в руках.

Слід знайти власну контрольну точку. Це єдина, невеличка частинка життя, над якою працівник має повну владу, з якою легко справляється й робить це часто, і це дає поштовх до загального відчуття, що все гаразд. Це може бути місце, дія, предмет, звичка, не обов’язково стосовно дітей чи роботи. Наприклад, можна стежити за тим, щоб автомобіль був справним, а його багажник і сидіння завжди чисті, – це й буде контрольна точка. Чи 5 хвилин зарядки щоранку . Або ж чистий і випрасуваний одяг у шафі. Або чашка особливої кави. Медитація чи молитва. В одних клієнтів авторки контрольною точкою стала реставрація антикварних меблів. Контрольна точка даватиме відчуття, що ситуація під контролем, незалежно від обставин.

4. Якір майбутнього

Якщо в голові буде позитивна картинка того, ким працівник хоче бути в професійному, сімейному чи особистому плані за кілька місяців чи років, то гора справ і стресових ситуацій не здаватиметься такою великою. Буде відчуття, що вкладена праця насправді веде в вибраному напрямку.

Можна уявити, що минув рік. Пандемія закінчилася, справи йдуть чудово. Що відбувається? Можливо, двійнята працівника вражають своїми досягненнями з якихось предметів, а він сам тішиться, що втримався на робочому місці завдяки своїй новій якості – гнучкості. Якщо людина так бачить своє майбутнє, то, звісно, робочі відрядження й закриття шкіл усе ще будуть головним болем, а розмова з начальником про зміни умов праці у зв’язку з новими вимогами може призвести до неприємних наслідків. Але з погляду майбутнього усі ці мінуси стають засобом, щоб досягти мети. Пройшовши через стрес, є можливість здобути ліпше місце, на якому легше поєднувати роботу й сім’ю.

5. Приділити трохи уваги кар’єрі

Під час пандемії багатьом довелося працювали понаднормово, але не полишає відчуття, що стоїш на місці. Тож настав час звернути увагу на своє майбутнє: виділити 15 хвилин на тиждень, щоб повністю зосередитися на своїй кар’єрі й професійному зростанні. Наприклад, переглядати профілі в LinkedIn тих людей зі своєї сфери діяльності, які викликають захоплення, щоб їхні трудові звершення підштовхнули до правильних кроків.

6. Підтримати когось з інших батьків, що працюють

Коли ділишся своїми досвідом, уміннями та знаннями, то почуваєшся щедрішим та здібнішим, – а під час пандемії ці відчуття на вагу золота. Не треба брати когось під свою постійну опіку, але така практика може дати моральне задоволення й психологічну мотивацію. Для цього можна знайти інших маму чи тата, що працюють, у яких менше материнського/батьківського досвіду. Можливо, у когось з команди під час пандемії народилася дитина, або хтось щойно працевлаштувався у фірму, або чиїсь діти йдуть у перший клас. Та зробити пропозицію: «Я знаю, що наступні кілька тижнів будуть напруженими, але якщо ти захочеш провести разом 20 хвилин, щоб я тобі розказала, як це – бути мамою й водночас працювати, я залюбки поділюся своїми лайфгаками».

У найважчий період поєднання сімейних і робочих обов’язків працівнику варто взяти відповідальність на себе й знову впевнено керувати своїм життям: знаходити нові шляхи, щоб якісно виконувати свою роботу, приділяти достатньо часу сім’ї й водночас залишатися собою.